تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا یک موسیقی مرتبا در ذهن ما تکرار می شود و راه خلاصی از آن

محققان در برخی مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که رویدادها، صداها و تفکرات تصادفی می‌توانند این تکرار را در مغز انسان ایجاد کنند و البته این تکرار بر اثر فکر کردن لحظه‌ای یا طولانی به مسئله مذکور ایجاد می‌شود. به هر حال دلیل این مسئله هرچه که باشد، مهم‌ترین نکته این است که بتوان از آن رهایی یافت.

برای شما تاکنون پیش آمده موسیقی در ذهنتان مدام تکرار شود برخی آهنگ ها با شنیدن دائم میتوانند در ذهن ما بمانند و در مغزمان مدام شنیده شود برای فراموش کردن این آهنگ ها و خالی کردن ذهن و کسب آرامش از چه روش هایی باید کمک بگیریم ترفندهای رهایی از موسیقی تکرارشونده در ذهن چگونه است ؟

فرد می‌تواند با انجام یک کار فیزیکی و گوش دادن موسیقی ملایم یا اشعار عمیق در کوتاه‌ترین زمان از این اتفاق رها شود.

حتما این اتفاق برای شما هم صورت گرفته است که پس از گوش دادن به یک موسیقی در رادیو، این قطعه بارها و بارها در ذهن شما تکرار شده است و تا ساعت‌های طولانی نتوانسته‌اید از آن رهایی یابید. علل این پدیده تاکنون ناشناخته بوده و البته مطالعات فراوانی در این زمینه انجام شده است.

گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن بر اساس مطالعه جدید خود ادعا می‌کنند که روش مقابله با این اتفاق را پیدا کرده‌اند. این محققان می‌گویند اگر انسان بتواند در چنین شرایطی حواس خود را پرت کند یا با دقت کافی به موسیقی دیگر گوش دهد، در کوتاه‌ترین زمان از شر موسیقی تکرار شونده در ذهن خود رهایی میابد.

تکفارس آی آر

بر اساس این مطالعه جدید مشخص شد زمانی که یک موسیقی بارها و بارها در ذهن افراد تکرار می‌شود، پخش موسیقی ملایم با اشعار عمیق اثر بیشتری را روی مغز برجا می‌گذارد تا فرد موسیقی قبلی را فراموش کند.

تکرار موسیقی در ذهن انسان با نام علمی تصویرسازی غیرارادی موسیقی (INMI) شناخته می‌شود و به صورت خود به خود بدون دخالت فرد، صدای موسیقی که او شنیده است در غیاب منبع خارجی در ذهن او تکرار می‌شود. در بیشتر موارد این اختلال مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. ولی در برخی زمینه‌ها دیده شده است که اتفاق مذکور نوعی اضطراب و پریشانی را در افراد به وجود آورده است.

محققان بریتانیایی در اقدام اخیر خود ۱۰۴۶ نفر که با این مشکل مواجه شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند و در پایان دریافتند که فرد می‌تواند با انجام یک کار فیزیکی و گوش دادن موسیقی ملایم یا اشعار عمیق در کوتاه‌ترین زمان از این اتفاق رها شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر