تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا پسر ها با پدر خود رابطه خوبی ندارند

image چرا پسر ها با پدر خود رابطه خوبی ندارند

پسرهای جوان به رابطه میان پدر و مادرشان توجه می‌کنند. او از پدرش می‌آموزد که چگونه به مادرش و در آینده به همسرش احترام بگذارد، او را دوست داشته باشد و با افراد خانواده‌اش مهربان باشد، چگونه با دیگران ارتباط درست و خوب برقرار کند، با چه افرادی هم‌صحبت نشود و به چه پیشنهادهایی قاطعانه نه بگوید و به‌خاطر نه گفتنش خجالت نکشد.

او همچنین یاد می‌گیرد که چگونه در برابر مشکلاتی که در زندگی برایش پیش می‌آید مقاومت کند و آن مشکلات را با صبر و حوصله حل کند بنابراین پدرها باید عمیق‌تر و جدی‌تر درباره رفتار و گفتارشان با دیگران بخصوص افراد خانواده فکر کنند زیرا پدرها قهرمان زندگی پسرها هستند.پس قهرمان زندگی آنها باشید و اگر می‌خواهید رابطه خوب و پابرجایی با آنها داشته باشید باید الگوی رفتاری خوبی برای آنها باشید.

پیدا کردن علایق مشترک

علایق مشترک بین خودتان و پسرتان را کشف کرده و تقویت کنید. ممکن است شما به علت تفاوت زیادی که از نظر علایق با هم دارید، برای ایجاد یک رابطه استوار با یکدیگر دچار مشکل بشوید.

تکفارس آی آر

در این مواقع به‌ دنبال نقاط مشترک میان خودتان باشید. برای نمونه، پسری می‌گفت : پدرم عاشق ورزش کردن بود، اما من بیشتر به کتاب خواندن علاقه داشتم تا بازی‌های ورزشی. پدرم خیلی سعی کرد تا من هم مثل خودش عاشق بازی‌های ورزشی بشوم. او دوست داشت با هم بسکتبال بازی کنیم، اما من دوست داشتم با هم زیر درخت بنشینیم و کتاب بخوانیم ولی هر دوی ما در فضای باز و بیرون از خانه به چادر زدن، چوب جمع کردن و آتش روشن کردن خیلی علاقه داشتیم.

به این ترتیب وقتی بیرون می‌رفتیم، چادر می‌زدیم و آتش روشن می‌کردیم، خیلی به ما خوش می‌گذشت و از این‌که در کنار یکدیگر بودیم حقیقتا لذت می‌بردیم. بنابراین به وقتی که با پسرتان می‌گذرانید اهمیت بدهید، به علایق او احترام بگذارید و با او مهربان باشید.

ورزش کردن

بیشتر پسرها در دوران جوانی عاشق ورزش‌هایی مثل فوتبال، بسکتبال، کشتی، صخره‌نوردی و… هستند. به او اجازه بدهید تا ورزش مورد علاقه‌اش را دنبال کند، نسبت به آن حساسیت نشان ندهید، دوران جوانی خودتان را به‌یاد بیاورید.

کارهایتان را کم کنید و زمانی را هر چند کوتاه به او اختصاص بدهید؛ گاهی اوقات همراه پسرتان به کوه بروید، با هم کشتی بگیرید، فوتبال بازی کنید… سعی کنید در مسابقاتش شرکت کنید و او را تشویق نمایید. اگر در مسابقه‌ای رتبه آورد با هم جشن بگیرید.

www.takfars.ir

ارزش با هم بودن

این نکته مهم است که با پسرتان باشید و وقت‌تان را با او بگذرانید. حتی‌المقدور صبحانه را با او صرف کنید. به همراه یکدیگر به اردو بروید، چادر بزنید، آتش روشن کنید، کنار آتش بنشینید، او را در آغوش بگیرید، ببوسید و با محبت و صمیمیت درباره رویاهایتان حرف بزنید و بلندبلند بخندید.

با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید تا هفته‌ای یکبار به رستوران یا تئاتر بروید، با دوستان پسرتان به گردش بروید تا با شخصیت آنها از نزدیک اشنا شوید. با هم به پیست دوچرخه‌سواری بروید. خلاصه سعی کنید لحظات شادی را با هم سپری کنید. حقیقتا ارزش با هم بودن را درک کنید و به یکدیگر احترام بگذارید.

کمک کردن به یکدیگر

برای اینکه رابطه شما با پسرتان مستحکم‌تر شود، بهتر است با هم یک کار مشترک انجام بدهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که کارهایی را انتخاب کنید که از عهده پسرتان هم بر بیاید و بتواند به شما کمک کند. مثلا با هم یک باغچه کوچک در حیاط منزلتان درست کنید، گل بکارید و منظره زیبایی را به‌وجود بیاورید.

گاهی اوقات در کنار این باغچه زیبا بنشینید و با هم درباره اهداف و آرزوهایتان صحبت کنید و همچنین برای پسرتان از خاطرات دوران جوانی خود و اینکه آن زمان چگونه فکر می‌کردید و چه اهداف و آرزوهایی داشتید حرف بزنید.

به حرف‌هایش گوش کنید

پسرها خیلی اهل درددل کردن و حرف زدن نیستند، اما پدرها دوست دارند که پسرشان با آنها صحبت کند. از او بخواهید تا درباره افکار و احساساتش با شما صحبت کند، حتی درباره ورزش مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. سعی کنید شنونده خوبی برای حرف‌های او باشید.

با دقت گوش دادن به حرف‌های پسرتان به او می‌فهمانید که آنقدر برایش ارزش و احترام قائلید که حاضرید تمام حرف‌هایش را بشنوید بنابراین با این روش می‌توانید متوجه مشکلات ریز و درشت پسرتان بشوید و به‌موقع به او کمک کنید. به اهداف و احساساتش احترام بگذارید و همیشه به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

با آنها صحبت کنید

تک فارس

سعی کنید با پسرتان رابطه دوستانه‌ای برقرار کنید، تا بتوانید خیلی راحت با او درباره دنیای متفاوت دخترها و پسرها صحبت کنید و مطالب مفیدی را درباره بلوغ و ارتباط جنسی به او یاد بدهید و نیز به او بگویید که سالم‌ترین ارتباط جنسی پس از ازدواج است.

این نکته مهم است که مطمئن شوید او قادر است با دختران اقوام و اجتماع ارتباط سالمی برقرار کند و به آنها احترام بگذارد.مقابل پسرتان به مادرش احترام بگذارید و هیچ‌گاه از مادرش در مقابل او انتقاد نکنید، زیرا این عمل تاثیر بدی روی رابطه میان شما خواهد گذاشت.

ارتباط خوب و درست برقرار کردن

اگر نتوانید با پسرتان ارتباط خوب و مستحکمی برقرار کنید، ممکن است به دام دوستان ناباب بیفتد. به او یاد بدهید در مهمانی‌هایی که در آن سیگار می‌کشند یا مواد مخدر مصرف می‌کنند، شرکت نکند و اگر دوستانش به او سیگار دادند، قبول نکند.

به او بگویید قبول نکردن او به معنی ترسو بودنش نیست بلکه به معنی هوش زیادش است. شما به عنوان پدر موظف هستید با او درباره مضرات سیگار صحبت کنید بنابراین خالصانه به پسرتان عشق بورزید، در کنارش باشید و اجازه بدهید او هم عشق شما را نسبت به خودش احساس کند.

یکی از مهم‌ترین کارهای یک پدر آموزش صحیح امور معنوی به پسرش است. یک پدر آگاه و باتدبیر علاوه بر ایجاد یک رابطه خوب، باید با پسرش درباره خدا، پیامبران و رهبران دینی صحبت کند و نظر پسرش را در این زمینه جویا شود تا بفهمد او چه اعتقاداتی دارد البته بهتر است از دوران کودکی او را با این مفاهیم آشنا کنید، زیرا در سن نوجوانی و جوانی مشکلات کمتری خواهید داشت. برای مثال با او به مسجد محل بروید و نماز بخوانید.

آشنایی با راه و رسم زندگی

پسرهای جوان به جز رابطه دوستانه با شما باید راه و رسم زندگی را هم بیآموزند. آیا شما راه و رسم زندگی را به پسرتان یاد داده‌اید؟ حقیقتا به او کمک کنید که معنی واقعی زندگی را بفهمد و عمر و جوانی خود را بیهوده تلف نکند. اول پدر، پسرتان باشید بعد دوست او باشید.

به او یاد بدهید همه چیز را سطحی نگاه نکند، بلکه فکر کند و عمیق‌تر به مسائل بنگرد. با او درباره اینکه چه کسی را الگوی زندگی خویش قرار داده است، صحبت کنید. او را مرد بار بیاورید یعنی پسری که در آینده پدری دیگر خواهد بود.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر