تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا هیچ وقت موفق نمی شوم شکم بزرگم را کوچک کنم

image چرا هیچ وقت موفق نمی شوم شکم بزرگم را کوچک کنم

موثرترین روش ورزش شکم است

خیلی ها به آب کردن چربی موضعی اعتقاد دارند. یعنی آب کردن چربی یک قسمت خاص با ورزش دادن آن قسمت. درست است که این ورزش ها عضلات آن قسمت را تقویت میکند اما هنوز هم لایه ای از چربی باقی میماند. پس اگر هدف تنها سوزاندن چربی شکم باشد ورزش های کرانچ و دراز و نشست هیچ تاثیری نخواهند داشت. بهترین ورزش برای آب کردن چربی های شکم ورزش های ایروبیک است. ایروبیک سرعت متابولیسم را بالا برده و چربی های شکم را سریع تر آب میکند.

نخوردن گوشت واجب است

خیلی ها تصور میکنند گوشت باعث چاقی می شود. شاید این باور به دلیل چربی نسبتا زیاد گوشت باشد. دلیل چاقی چربی نیست بلکه چربی اضافه است. در واقع چربی یکی از ۳ ماده غذایی اصلی است که باید روزانه به اندازه کافی مصرف کنیم. نسبت های ایده آل به این شکل است: کربوهیدرات ۵۰% – چربی ۳۰% – پروتئین ۲۰%.

تکفارس آی آر

چربی برای بسیاری از عملکردهای بدن مسئولیت دارد به عنوان مثال تشکیل سلول ها. پس به جای اینکه چربی را حذف کنید چربی های سالم مثل ماهی و تخم مرغ مصرف کنید. گوشت علاوه بر چربی مواد مغذی چون آهن و پروتئین نیز دارد. سعی کنید بیشتر گوشت سفید مصرف کنید و گوشت قرمز هفته ای یک یا دوبار.

حذف کالری به تنهایی موثر است

اگر یک شخص در روز فقط یک سیب بخورد بدون شک خیلی زود لاغر می شود و چربی های شکم آب می شود اما این لاغری ثابت و دائمی نیست. وقتی به نیازهای بدن رسیدگی نشود سرعت متابولیسم و در نتیجه سرعت کاهش وزن نیز کاهش پیدا میکند زیرا بدن یاد گرفته است که انرژی را با سرعت کمی بسوزاند. بنابراین به جای حذف کالری به مقدار کافی مصرف کنید.

پیروی از یک رژیم خاص

یکسری باورهای غلط درباره رژیم و برنامه های خاص وجود دارد. به عنوان مثال: یک نوع نوشیدنی قبل از خواب که چربی های شکم را آب میکند، یا دمنوشی که در عرض یک هفته چربی شکم را از بین می برد. هیچ چیزی به تنهایی نمی تواند چربی شکم را از بین ببرد. تنها راه برای آب کردن چربی ورزش در کنار رژیم است. حتی چای سبز که تاثیر آن روی لاغری ثابت شده نیز نمی تواند به تنهایی و بدون ورزش و توجه به غذاهای دیگری که مصرف می کنیم تاثیرگذار باشد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر