تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا ناخن های مانیکور شده زود خراب می شوند و راه حل

۱- زیرسازی ضعیف

به گفته‌ی الی، از بین بردن چربی و کناره‌های ناخن درست قبل از پولیش، رمز موفقیت در داشتن زیرسازی خوب است. که به همین دلیل او پیشنهاد می‌کند ناخن‌ها را با یک صابون آنتی ‌باکتریال و آب بشویید و سپس ناخن‌ها را با استفاده از محلول پاک‌ کننده‌ی ناخن به سطح مناسب PH برسانید. زیرسازی ناخن‌ها را مانند زیرسازی صورت برای آرایش ‌تان در نظر بگیرید، صابون آنتی باکتریال مانند شستشوی صورت و پاک‌کننده مانند تونر یا پرایمر، عمل می‌کنند.

۲- اشتباه سوهان کشیدن

اشتباه سوهان کشیدن ناخن‌هایتان با یک سوهان نامناسب باعث ترک برداشتن ناخن‌ شما می‌شود. راه حل آن است که با یک سوهان شیشه ‌ای با میزان زبری مناسب (زبری بیش از حد باعث ترک برداشتن ناخن‌ها می‌شود) ناخن‌ها را در جهت درست سوهان بکشید.

۳- مانیکوریست

تکفارس آی آر

زمان بگذارید و یک مانیکوریست با تجربه و حرفه‌ای پیدا کنید چرا که همین مسئله می‌تواند تفاوت بین مانیکوری که ماندگاری دارد و آنچه زود از بین می‌رود باشد. الی می گوید: اغلب می‌شنوم که افراد از این مسئله که ژل مانیکورشان به دلیل نوع ناخن‌ شان دوامی ندارد نارضایتی دارند، اما در حقیقت قضیه این است که مانیکوریست‌ تان کار خود را به خوبی انجام نداده است.

۴- چشم‌ پوشی از روغن کوتیکول

به گفته‌ی الی، استفاده نکردن از روغن کوتیکول به صورت روزانه و چند بار در طول روز به خصوص در طی زمستان، باعث می‌شود ناخن‌ها رطوبت خود را از دست بدهند. این موضوع تنها مشکلی برای کوتیکول‌های شما نیستند چرا که ناخن‌ها مانند یک اسفنج پر از منافذ هستند و وقتی مرطوب نباشند شروع به خشک شدن و شکستن می‌کنند که در نتیجه‌ی آن پولیش‌ تان خراب می‌شود.

۵- بریدن کوتیکول‌ها توسط خودتان

وقتی صحبت از کوتیکول می‌شود، آن را به مانیکوریست خود محول کنید، همان طور که اشاره کردیم باید بداند چطور کوتیکول‌ها را کوتاه کند ، بدون آنچه پوست اطراف ناخن شما را که در برابر باکتری‌ های مضر محافظت می‌کند، از بین ببرد. اگر مانیکورست ‌تان تفاوت آن‌ها را نمی‌داند، بیخیال‌ شوید.

www.takfars.ir

۶- به اندازه‌ی کافی خشک نکردن

الی می‌گوید: تظاهر نکنید که هر مانیکوری به یک شکل و در یک مدت زمان معین خشک می‌شود. فاکتورهای زیادی بر روند خشک شدن مانیکور تأثیر دارند مانند، دمای داخل و خارج، رطوبت، نوع محصول، رنگ، زیرسازی و غیره. وقتی که ناخن‌ هایتان در طی یک ساعت آماده‌ می‌شوند، پس زمان کافی برای خشک شدن کامل مانیکورتان ۲۴ ساعت است که این امر باعث می‌شود این ۲۴ ساعت طلایی مانیکورتان باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر