تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا سرعت گوشی بعد از مدتی کند می شود و راه حل

image چرا سرعت گوشی بعد از مدتی کند می شود و راه حل

صفحه‌نمایش را از ویجت‌های اضافی خالی کنید

وضعیت آب‌وهوا، دما، اخبار و… همه و همه ویجت‌هایی هستند که دائماً نیاز به آپدیت دارند. همین موضوع باعث کند شدن سرعت گوشی اندرویدی می‌شوند. بنابراین سعی کنید ویجت‌های غیرضروری را از صفحه‌نمایش گوشی پاک کنید.

image چرا سرعت گوشی بعد از مدتی کند می شود و راه حل

حالت Data Saver را فعال کنید

تکفارس آی آر

یکی از راه‌هایی که مشکل کند شدن گوشی اندرویدی را بهبود می‌بخشد، فعال کردن حالت Data Saver در مرورگر کروم است. به‌این‌ترتیب صفحه وب، تصاویر و ویدیوهای موجود در آن فشرده می‌شوند پس صفحه وب سریع‌تر بارگذاری می‌شود. بنابراین سرعت گوشی حین وب گردی افزایش پیدا می‌کند.

همگام‌سازی خودکار را غیرفعال کنید

بسیاری از برنامه‌های گوشی اندرویدی به‌صورت خودکار همگام‌سازی می‌شوند. این مسئله باعث کند شدن گوشی اندرویدی می‌شوند؛ اما برخی از این برنامه‌ها واقعاً نیازی به همگام‌سازی ندارند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی رفته و قابلیت auto-Sync را برای برنامه‌هایی که نیازی به همگام‌سازی دائمی ندارند، غیرفعال کنید.

image چرا سرعت گوشی بعد از مدتی کند می شود و راه حل

داده‌های کش شده را پاک کنید

www.takfars.ir

پاک کردن داده‌های کش شده در گوشی اندرویدی یکی از مهم‌ترین روش‌های سرعت بخشیدن به گوشی اندرویدی است. برخی گوشی‌ها به‌صورت پیش‌فرض برنامه‌ای برای پاک کردن کش دارند اما اپلیکیشن‌های اندوریدی بسیاری برای پاک کردن داده‌های کش وجود دارد. ازجمله بهترین برنامه‌های اندرویدی برای پاک کردن کش گوشی می‌توان به Clean Master، Cache Cleaner – DU Speed Booster، Go Speed اشاره کرد.

نسخه سیستم‌عامل خود را به‌روز کنید

سعی کنید همواره از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندرویدی که برای گوشی شما ارائه شده است استفاده کنید. به‌روز بودن سیستم‌عامل باعث می‌شود باگ‌های ورژن قبلی اندروید برطرف شود و بهبودهایی را نیز به همراه دارد بنابراین با نصب آخرین ورژن اندروید ممکن سرعت گوشی شما به طبع افزایش می‌یابد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر