تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا زن و شوهر به همدیگر بدبین می شوند و راه درمان

اعتماد به نفس کم خود فرد و علاقه شدید و احساس وابستگی به همسر یکی از علل می باشد. فرد به دلیل اعتماد به نفس پایین که گاهی ناشی از افسردگی می باشد خود را لایق همسرش نمی داند و از طرفی ترس از دست دادن همسر هم وجود دارد .این ترس در شخصیتهای وابسته بیشتر دیده میشود .این شرایط باعث بروز بدبینی و ازار خود فرد و همسرش می شود.

علت بعدی میتواند شخصیت بدبین یا پارانویید باشد .این افراد نسبت به همه احساس بدبینی دارد و اغلب بااین جمله که جامعه بد است رفتار خود را توجیه میکنند .دربعضی موارد کار به هذیان حسادت می رسد یعنی فرد معتقد است که همسرش به او خیانت میکند و دلایل مختلفی هم ذکر میکند .بسیاری از دلایل این افراد با تجسس کاراگاهی و پلیسی انها در رفتار همسرشان پیدا شده است.حتی اعمال خشونت با همسر هم بعید نیست و در مواردی برخوردهای شدید با فردی که به او مضنون هستند هم پیش می اید.

در کسانی که سابقه خیانت به همسرشان را دارند یا روابط ج.ن.س.ی متعددی قبل از ازدواج داشته اند یا در ازدواجهای قبلی همسرشان به انها خیانت کرده است نیز این بدبینی ممکن است دیده شود چون این افرادقبول نمیکنند که همه این طور نیستند.

اختلالاتی مثل بیماری اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی و افسردگی یا وسواس شدید هم میتواند منشا ایجاد بدبینی باشد البته در این موارد سایر علائم بیماری واضحتر از بدبینی وجود دارد.

مشکلات ج.ن.س.ی مثل ناتوانی ج.ن.س.ی زودانزالی و … هم میتوتند باعث بدبینی به همسر شود.

تکفارس آی آر

مشکل شایع جامعه امروز ما یعنی اعتیاد به شبکه های اجتماعی و موبایل از علل مهم این مشکل است.

راه حل این مشکل

اول از هر چیز متخصص روانپزشک هم زن و هم شوهر را باید بررسی کند . در مواردی که افسردگی یا اضطراب یا اختلافات زناشویی باعث این علائم شده باشد با درمان انها چه با دارو و یا با مشاوره و رواندرمانی مشکل حل میشود .مشکلات ج.ن.س.ی باید درمان شود و اعتیاد به موبایل هم باید درمان شود.

اما نکته مهم که باید مد نظر باشد اهمیت درمان دارویی طولانی مدت در مورد افرادی است که مبتلا به هذیان حسادت هستند که تشخیص ان با روانپزشک است .بدیهی است که درمانهای غیر دارویی و مشاوره در این موارد کمکی نمیکند .پس قبل از هر چیز بررسی توسط متخصص را فراموش نکنید.بیماریهای مهمی مثل اسکیزوفرنی ،وسواس و … نیز نیاز به درمان جدی با دارو دارد.

قبل از ازدواج مشاوره و بررسی دقیق را فراموش نکنید .و بعد از ازدواج به جای دعوا و برخوردهای بی سرانجام یا تصمیم عجولانه برای طلاق به متخصص مراجعه کنید و درمانها و راه حلهای اصولی و علمی را دریافت کنید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر