تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا دیگران دوستم ندارند چرا

image چرا دیگران دوستم ندارند چرا

فقط به فکر خودتان هستید

خیلی‌ها بدون اینکه خودشان بدانند این ویژگی را دارند. فقط بر خودشان تمرکز می‌کنند، فقط راجع به خودشان حرف می‌زنند و اهمیتی نمی‌دهند که دیگران چه حرفی برای گفتن دارند. در این حالت فکر می‌کنید خودتان تنها آدمی هستید که اهمیت دارد. اگر این ویژگی‌‌ها در شما وجود دارد، وقتش است خودتان را تغییر دهید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با آدمی که فقط به فکر خودش است دوست باشد.

بر زیبایی ظاهری تمرکز می‌کنید و باطن را نمی‌بینید

زیبایی حقیقی از درون قلب و روح منشأ می‌گیرد. ظاهر فیزیکی شما مهم‌ترین ویژگی شما نیست. بعضی از افرادی که رفتار ناخوشایندی دارند، فکر می‌کنند زیبایی ظاهری تنها چیزی است که اهمیت دارد. به آینه نگاه و سعی کنید عمق وجودتان را ببینید. آدمی که در پس سیمای بیرونی شما وجود دارد ممکن است به آن زیبایی که فکر می‌کنید نباشد، پس ظاهربینی را کنار بگذارید و سعی کنید طرز تفکرتان را عوض کنید.

تکفارس آی آر

دائم در حال رقابت هستید

آیا آدمی هستید که احساس می‌کند باید از همه بهتر باشد و چیزهایی که دارد بیشتر از همه باشد؟ اگر چنین است شما فرد جذابی نیستید. باید بیشتر به دوستان‌تان اهمیت بدهید و برای موفقیت‌های آنها خوشحال باشید. مثلا اگر دوست‌تان بر ترسش از ارتفاع غلبه کرد و ۱۰ پله از نردبان بالا رفت، شما نباید بگویید: همه‌اش همین؟ من می‌تونم ۳۰ پله بالا برم. به جای آن او را تشویق کنید و بگویید : عالیه، بهت افتخار می‌کنم.

دوستان‌تان را دشمن خود می‌دانید

افراد ناخوشایند معمولا با دوستان‌شان در جدال‌ هستند. به جای اینکه با دوستان‌تان همراه شوید و به آنها اهمیت بدهید، دائم به آنها پشت می‌کنید و از پشت به آنها خنجر می‌زنید. اگر می‌خواهید جذاب به نظر برسید باید یاد بگیرید دوستان شما دشمن‌تان نیستند و طرف شما هستند.

همیشه نگرانید که برای دیگران اهمیتی نداشته باشید

www.takfars.ir

اگر این موضوع همیشه برای‌تان دغدغه باشد که چرا دیگران آن‌طور که باید و شاید به شما اهمیت نمی‌دهند و به آن اندازه‌ای که توقع دارید به شما توجه نمی‌کنند، یک آدم نچسب به تمام معنا هستید. مثلا وقتی دو تا از دوستان‌تان بدون شما بیرون می‌روند، برای آنها واقعا مسئله‌ی مهمی نیست، ولی برای شما هست. با این موضوع کنار بیایید، آنها هنوز دوستان شما هستند، اما زندگی آنها وقتی شما در کنارشان نیستید هم جریان دارد‌.

رئیس بازی در می‌آورید

در گروه دوستانه همیشه همه به یک اندازه سهم دارند. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که همه‌ی تصمیم‌ها را می‌گیرید، احساس می‌کنید دائم باید دستور بدهید و سعی می‌کنید کارهای دیگران را کنترل کنید، باید بدانید این رفتارتان هیچ جذابیتی ندارد.

صادق نیستید

وقتی صحبت از دوستی و گسترش روابط می‌شود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به ذهن می‌رسد صداقت است. اغلب افرادی که رفتار ناخوشایندی دارند، معمولا صادق نیستند، درباره‌ی همه چیز دروغ می‌بافند: از کوچک‌ترین سؤالی که از آنها پرسیده می‌شود گرفته تا احساس‌شان درباره‌ی مسائل مختلف. یادتان نرود که همیشه صداقت بهترین سیاست است.

مبادی آداب نیستید

اگر فردی هستید که با رفتارها و سخنان بی‌ادبانه یا گستاخانه دوستان‌تان را در جمع خجالت زده می‌کنید، همین حالا این عادت را کنار بگذارید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد اطراف چنین آدمی باشد. همیشه اوقاتی پیش می‌آید که با کسی موافق نیستید یا شاهد صحنه‌ای هستید که برای‌تان خوشایند نیست، ولی این دلیل نمی‌شود به خاطر آن قشقرق به راه بیندازید، چون در این صورت مردم فقط رفتار ناخوشایند شما را می‌بینند و نمی‌توانند اشکال کار را از دیدگاه شما ببینند.

قابل اعتماد نیستید، ولی به دیگران وابسته‌اید

آیا وقتی دوستان‌تان به کمک شما احتیاج دارند آماده‌ی کمک هستید؟ یا از آن آدم‌هایی هستید که تا دوستی برای درخواست کمک‌ یا راهنمایی به شما زنگ می‌زند، گوشی‌تان گم می‌شود و شارژ تمام می‌کند و…؟ اگر آدمی هستید که نمی‌توان رویش حساب کرد، این ویژگی در دوستی یک نقطه‌ضعف برای شماست. همچنین اگر کسی هستید که دائم از این و آن کمک می‌خواهید، ولی هرگز حاضر به کمک به کسی نیستید، این هم یک نقطه‌ضعف دیگر است که هیچ‌کس نمی‌خواهد در دوستش وجود داشته باشد.

همیشه نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینید

تک فارس

بدبینی ویژگی جذابی نیست. اگر دائم با دید ناامیدانه و منفی به همه چیز نگاه می‌کنید، سعی کنید دیدگاه‌تان را عوض کنید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با آدمی دوست باشد که به جای لذت بردن از جنبه‌های مثبت زندگی دائم در حال آه و ناله از جنبه‌های منفی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر