تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا بر روی پوست کبودی ناگهانی ایجادمی شود

image چرا بر روی پوست کبودی ناگهانی ایجادمی شود

ریز فاکتورهایی مانند سبک زندگی و انواع بیماری‌ها باعث ایجاد خونریزی و کبودی روی بدن می شود، آسیب دیدگی کبدی باعث کاهش خون، پلاکت، توقف تولید پروتئین و تعداد سلول های بدن می شود.

عواملی مانند سبک زندگی و انواع بیماری‌ها باعث ایجاد خونریزی و کبودی پوست می شود. پوست صورت نازک ترین و کف دست و پا ضخیم ترین قسمت پوست بدن انسان است.

خون مردگی باعث ایجاد کبودی در پوست می شود، ضربه باعث تخریب غشاهای مخاطی و رگ های خونی می شود که همین امر کبودی پوست را به همراه دارد.

اکثر کبودی ها با درد، تغییر رنگ و ورم همراه است، عواملی مانند بیماری های خونی، مصرف زیاد آسپرین، نازکی سطح پوست، کمبود پروتئین، خونریزی از لثه ها و بینی، درد مفصل، ورم و التهاب موضعی از علائم کبودی پوست است که در اکثر زمان ها دیر بهبود می یابد.

تکفارس آی آر

با افزایش سن، پوست دچار کاهش چربی لایه حفاظتی و تولید پروتئین ساختاری کلاژن، نازک شدن سطح پوست می شود.

اگر پوست به مدت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش آن قرار بگیرد، احتمال کبودی آن ۱۰۰ درصد است.

مصرف مواد غذایی مانند میوه، مرکبات، جگر سیاه، مرغ، سالاد، کمپوت، سوپ های اسفناج، صدف و هویج باعث شفافیت و پاکسازی پوست می شود.

پوست از بروز میکروب و باکتری به بدن جلوگیری میکند، پوست در کاهش و افزایش فشارخون تاثیر بسزایی دارد و باعث ترمیم بافت خود نیز می شود.

ارتباط با محیط، تنظیم حرارت بدن و تعریق، متابولیسم آب و نمک و ذخیره چربی از مهم ترین وظایف پوست است.

www.takfars.ir

اپیدرم در مقابل جراحت از پوست محافظت میکند، مصرف کلسترول و اشعه ماورای بنفش (به اندازه کافی) باعث افزایش ویتامین D در پوست و مانع کبودی آن می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر