image, چرا از یک جایی به بعد دیگر اصلا لاغر نمی شوم

با نزدیک شدن به هدف ( وزن ایده آل ) دیگر کاهش وزن به همان سرعت قبل پیش نمی رود.در ابتدا کاهش وزن خوب پیش می رود و چربی ها مانند بستنی که در گرمای تابستان رها شده باشند سریع آب می شوند.

برای آب کردن چند کیلوی آخر به سراغ فیبر بروید

از آنجا که سوخت و سازتان در حال حاضر موثر عمل می کند، غذاهای سرشار از فیبر میل کنید که هضمشان زمان بر است و بدن برای شکستن شان باید انرژی بیشتری مصرف کند. میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها، حبوبات، انتخاب های مناسبی هستند.

برای آب کردن چند کیلوی آخر، ورزش را افزایش دهید

اگر پیوسته ورزش می کردید و یک روتین قدیمی را پیش می بردید، به احتمال زیاد بدنتان به تمرینی که می کردید عادت کرده است. کمی این زنجیره را بهم بزنید، به شدت ورزش اضافه کنید و عضلات بدن را به چالش بکشید. طولانی تر یا شدیدتر ورزش کنید، سایز وزنه ای که لیفت می کردید را افزایش دهید، تعداد تکرار حرکات قدرتی را افزایش دهید، و یا سعی کنید دوبار در روز ورزش کنید.

برای آب کردن چند کیلوی آخر لبنیات را فراموش نکنید

عدم تعادل در دستگاه گوارش با افزایش وزن در ارتباط است. پس برای احیا مجدد تعادل باکتری های روده، از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید و یا ماست ( اگر لبنیات نمی خورید می توانید از ماستی که با شیر سویا یا شیر نارگیل درست شده و دارای پروبیوتیک است استفاده کنید ) بخورید. لبنیات، میوه و سبزیجات سرشار از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید. امگا ۳ نیز برای داشتن سوخت و سازی سالم بسیار ضروری است، پس به برنامه غذایی خود تخم مرغ، ماهی، گردو، و تخم کتان اضافه کنید.

برای آب کردن چند کیلوی آخر خوب بخوابید

نداشتن خواب کافی ( حداقل ۶ ساعت ) نیز می تواند لپتین را کاهش دهد، لپتین هورمونی است که احساس سیری می دهد. این کاهش در حالی است که سطح گرلین افزایش می یابد، گرلین هورمون گرسنگی است. تحقیقات نشان داده احساس خواب آلودگی بعد از یک شب کم خوابی می تواند باعث شود فرد بدون اینکه حتی متوجه شود ۵۴۹ کالری اضافه تر از همیشه غذا مصرف کند. کمبود خواب سرعت سوخت و ساز را نیز کند می کند، و باعث می شود روزانه ۲۰ درصد کمتر کالری بسوزانید.

برای آب کردن چند کیلوی آخر نوشیدنی ها را قطع کنید

نوشیدنی های شیرین و گازدار نه تنها به بدن کالری خالی می دهند، بلکه باعث می شود بدن سخت مشغول دفع سموم شود، آنها همچنین مانع تولید گلوکز که برای تثبیت قند خون طبیعی مورد نیاز است می شوند، و در نتیجه سرعت سوخت و ساز کند می شود. به جای این نوشیدنی ها از آب و چای و دمنوش هایی که می توانند به افزایش سرعت سوخت و سازتان کمک کنند استفاده کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید