تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چای سبز را چطور دم کنید تا از خواص کامل آن بهره ببرید

image چای سبز را چطور دم کنید تا از خواص کامل آن بهره ببرید

محققان اخیرا دریافته اند که این روش دم کردن چای سبز با استفاده از چای کیسه ای کاملا اشتباه است و حتی بر روی مزه چای نیز اثر میگذارد. آنها بر این باورند که روش صحیح دم کردن چای آن است که ۸۰ درصد لیوان خود را با آب جوش پرکرده و حدود ۱۶ میلی لیتر آب سرد را روی سطح فوقانی لیوان بریزید.

جاناتان بنسون، از متخصصان بررسی چای در مصاحبه ای چنین می گوید: یکی از دلایلی که چای سبز در بریتانیا، محبوبیت چندانی ندارد، این است که نخستین باری که چای کیسه ای سبز به این کشور وارد شد، مردم آن را در داخل لیوان های شان انداخته و روی آن نیز آب جوش می ریختند. سپس چند دقیقه ای صبر می کردند و چای کیسه ای را دور می انداختند.

وی ادامه می دهد: چای ترکیبی به نام کاتچین دارد که طعم و مزه اصلی چای به دلیل وجود همین ترکیب است. اگرچه این ماده طعم بسیار خوبی به چای می دهد اما مقدار بیش از اندازه آن به مزه بسیار گس چای می انجامد. برای پرهیز از چنین مزه نامطلوبی بهتر است تنها از آب بسیار جوش برای دم کردن چای استفاده نکنید.

جاناتان پیشنهاد میکند ۸۰ درصد آب جوش را روی چای کیسه ای ریخته و تنها چند دقیقه آن را در داخل لیوان قرار دهید، سپس چای کیسه ای را از داخل لیوان خارج کرده و ۱۶ میلی لیتر آب سرد بر روی سطح فوقانی آن بیافزایید. وی این ترکیب را چای واقعی قلمداد میکند. وی اذعان می دارد برای دم کردن سایر چای ها از جمله چای کاملیا سیننسیس، چای سفید و چای اولونگ نیز می توان از همین روش استفاده کرد.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر