تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پیشنهاداتی برای کم شدن سردرد های شدید میگرنی

image پیشنهاداتی برای کم شدن سردرد های شدید میگرنی

در افرادی که تعداد حملات سر درد زیاد است بهتر است از درمانهای پیشگیری استفاده کنند تا تعداد حملات سردرد کاهش یابد.

نکته مهم دیگر اینکه این افراد باید از شرایط و ترکیباتی که زمینه ساز بروز حملات سر درد هستند و باعث شعله ور شدن ان می شوند دوری کنند. میگرن از جمله سردردهایی است که که شرایط محیطی یا جسمی می تواند در بروز ان موثر باشد از جمله در برخی حملات میگرن در زمان پریود تشدید می شود. میگرن سردردی معمولا یک طرفه و اغلب جریان داراست اغلب با تهوع استفراغ فتوفوبی و سستی همراه است.

میگرن در زنان بیشتر دیده میشود و ژنتیک درآن دخالت دارد. بعضی عوامل در تشدید و ایجاد آن دخالت دارد مانند بعضی غذاها ، گرسنگی ،هیجان عاطفی،قاعدگی،داروها و نور زیاد. بنابراین پرهیز از این عوامل در پیشگیری از سردرد موثر است.درمان شامل پیشگیری یا درمان حملات میگرنی است فرد باید از شرایطی که سبب بروز سر درد می شود دوری کند.

مثل غذاهایی که می تواند سبب بروز سر درد شود و گرسنگی زیاد اگر حملات سر درد بیش از یکبار در هفته است باید فرد برای کنترل حملات برای مدتی روزانه دارو مصرف کند. برخی داروها برای مرحله حاد حملات سر درد استفاده می شود که تجویز ان زیر نظر پزشک انجام می شود بهتر است جهت دریافت درمان مناسب به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمائید.

تکفارس آی آر

در طب امروز درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد و درمانهایی که امروزه ستفاده می شود کمکی است. بنابراین باید از درمانهای کوتاه مدت و بلند مدت میگرن بطور صحیح استفاده کنید. در عین حال می توانید از روشهای طب سنتی هم در این موارد استفاده کنید.گاهی نتایج امیدوار کننده ای دیده می شود.

حملات میگرن می تواند توسط برخی غذاها مثل پنیرهای حاوی تیرامین ، گوشت حاوی نیترید ، شکلات و برخی طعم دهنده ها ،گرسنگی ،هیجان عاطفی ،قاعدگی و برخی داروها و نور براق باعث بروز حمله سردرد شود.بنابراین عدم تماس با مواد محرک می تواند از بروز حملات جلوگیری کند.

سعی شود بیمار تحت درمان دارویی قرار گیرد تا شدت حملات کاهش یابد در این حالت از داروهای مختلف مثل نورتریپتیلین ،ناپروکسن، پروپرانولول، دوراپامیل سدیم والپرلوات استفاده می شود. جهت بررسی و درمان مناسب به متخصص مغز واعصاب مراجعه نمائید. درمان میگرن تنها وابسته به رعایت و کنترل برخورد با مواد محرک است و درمان قطعی ندارد.

.گروهی مثل ایندرال و نورتریپتیلین باعث پیشگیری از حملات می شود و گروه دیگر از جمله ارگوتامین می تواند در شروع حمله از شدت آن بکاهد. در هر حمله باید داروی تزریقی پرومتازین و متوکلوپرامید را بصورت عضلانی مصرف کنید. با استفاده از این دو دارو و بدون هیچ مسکنی و با استراحت بعد از تزریق معمولآ مشکل حل می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر