تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

پرستش تمساح مقدس در معابد پاکستان

از ویژگی‌های این تمساح‌ها این است که طبعی آرام داشته و به کسی که وارد قلمروشان بشود حمله نمی‌کنند. افراد زیادی که با اعتقاد برای عرض ارادت به سخی سلطان از نقاط مختلف پاکستان و حتی کشورهای دیگر به معبد می‌آیند، این تمساح‌ها را مقدس دانسته و برای برآورده شدن حاجتشان برای تمساح‌ها غذا می‌آورند.البته همه مردم نیز به این افسانه‌ها اعتقاد ندارند و صرفاً برای دیدن تمساح‌ها به این مکان می‌آیند. اگرچه این معبد نیز مثل سایر معابد تاریخ روشنی ندارد اما حداقل این امکان را به مردم می‌دهد که افسانه زنده تمساح‌ها را ببینند.

image پرستش تمساح مقدس  در معابد پاکستان

مردم پاکستان معتقد هستند که تمساح‌ هایی که در برکه معبد مانگوپیر کراچی زندگی میکنند مقدس هستند و دارای نیروهای خارق‌العاده می‌ باشند. به گزارش ایران ناز در نزدیکی معبد مانگوپیر در کراچی پاکستان برکه‌ای وجود دارد که حدود ۱۵۰ تمساح در آن زندگی می‌کنند.

هیچکس نمی‌داند این تمساح‌ ها چگونه به معبد آورده شده‌اند اما روایت‌ های مختلف بین مردم آنها را به نوعی به سخی سلطان صاحب معبد مربوط می‌داند. عده‌ای معتقدند این تمساح ها مریدان سخی سلطان بوده‌اند که به شکل تمساح درآمده و در نزدیکی مقبره مرادشان زندگی می‌کنند.

بعضی معتقدند آنها را صوفی بزرگی به نام «بابا فرید» به سخی سلطان هدیه داده است. روایت دیگری هم می‌گوید این تمساح‌ها در ابتدا حشره‌ای بوده‌اند که وقتی مانگوپیر یا همان سخی سلطان آنها را به آب انداخته تبدیل به تمساح شده‌اند. مسن‌ترین و بزرگ‌ترین این تمساح‌ها ۷۵ سال سن و حدود پنج متر طول دارد.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر