تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی که آرایش صورت شما را زشت و پیر نشان می دهد

بسیاری از خانم‌ها وقتی از کرم پودر استفاده می‌کنند، انگار یک ماسک به صورت دارند چون رنگ صورت و گردن‌شان با هم مطابقت ندارد. به این موضوع توجه داشته ‌باشید زمانی که صورت‌تان را بیش از حد سفید می‌کنید پوست‌تان ظاهری تخت و بی‌روح پیدا می‌کند و به جای اینکه چهره شما را طبیعی جلوه دهد، انگار چند سال به سن‌تان اضافه کرده است اما اگر به سمت رنگ تیره بروید ویژگی‌ها و زیبایی‌های صورت‌تان را برجسته نکرده‌اید، بلکه آن را محو و سنگین کرده‌اید که همین اشکال به ظاهر ساده هم باعث پیر نشان دادن صورت می‌شود.

درستش کنید: برای رسیدن به رنگ درست وقتی کرم پودر را امتحان می‌کنید بیش از حد آن را مخلوط نکنید و خیلی آرام روی صورت بزنید و از بالای استخوان گونه تا خط پایینی فک بکشید. سعی کنید کرم پودر روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ واقعی صورت‌تان نباشد. اگر تن و بدن‌تان برنزه شده، می‌توانید از آن برای صورت‌تان هم استفاده کنید. هدف این است که بین قسمت‌های مختلف پوست‌تان ارتباط و هارمونی ایجاد شود.

رنگ‌های تیره را فراموش کنید

با افزایش سن لب‌ها افت می‌کنند و دیگر آن برجستگی سابق را ندارند، بنابراین برای اینکه بتوانید آنها را همچنان جوان نگه دارید، بهتر است رژلبی استفاده کنید که لب‌ها را پر کند، رژلب تیره دقیقا برعکس عمل می‌کند و لب‌ها را کوچک‌تر نشان داده و کمتر برجسته می‌کند.

درستش کنید: به جای رنگ‌های تیره بهتر است از رژلب‌های بنفش یا طیف صورتی استفاده کنید. استفاده از برق لب هم می‌تواند لب‌ها را برجسته‌تر نشان دهد. بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند برای استفاده از برق لب پیر شده‌اند اما این کار به جوانی صورت کمک می‌کند. نگران نباشید این به آن معنا نیست که هیچ وقت نمی‌توانید از این رنگ استفاده کنید. این رنگ را می‌توانید در پاییز استفاده کنید. اگر خواستید رنگ تیره را انتخاب کنید و نگران بودید چهره‌تان پیر شود از استفاده کردن رژلب‌هایی که بافت سنگین دارند، خودداری کنید چون این رژلب‌ها می‌توانند لب‌تان را تخت کنند.

تکفارس آی آر

چطور خط‌چشم بزنید؟

بسیاری از خانم‌ها فقط زیرچشم‌شان خط چشم می‌کشند و وقتی از آنها می‌پرسید چرا؟ می‌گویند چون راحت‌تر است. درست است که این کار راحت‌تر است اما نقاط قوت صورت شما را کاملا تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و چشم‌های‌تان را کوچک‌تر نشان داده و به‌طور کلی چهره را مسن‌تر می‌کند. استفاده از خط چشم در بالا چشم‌های شما را بازتر و روشن‌تر نشان می‌دهد اما حواس‌تان باشد زیاد ضخیم نشود.

درستش کنید: وقتی از خط چشم استفاده می‌کنید، دقت کنید محصول موردنظر به رنگ مژه‌های‌تان نزدیک باشد. از قسمت خارجی و گوشه چشم شروع کنید و همین کار را برای پایین هم انجام دهید اما خط نازک‌تری نسبت به بالایی استفاده کنید. بهتر است گوشه‌های خط چشم را در انتها به هم متصل کنید.

استفاده از رژگونه بی‌ربط

بسیاری از زنان رژگونه‌ای که چهره‌شان را جوان نشان دهد، استفاده نمی‌کنند. برخی از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنند درحالی که این رنگ آنها را کسل و حتی کثیف و خنثی نشان می‌دهد. برخی دیگر از رژگونه‌هایی استفاده می‌کنند که رنگ بیش از حد نرمی دارند که اینها هم سن را بالا می‌برد.

www.takfars.ir

درستش کنید: برای پیدا کردن رنگ مناسب بهتر است گونه‌تان را نیشگون بگیرید و ببینید چه رنگی می‌شود، این رنگی است که متناسب صورت شماست. زمانی که از رژگونه استفاده می‌کنید از برجستگی گونه شروع کنید و بعد به بالا و عقب بروید، برخی رژگونه را زیر استخوان گونه استفاده می‌کنند اما وقتی بالا زده می‌شود نقاط قوت صورت برجسته‌تر می‌شود.

ابروهای بی‌رنگ

همان‌طور که سن بالا می‌رود ابروها نازک‌تر می‌شود و دیگر رشد نمی‌کند و پر کردن آنها با مداد یا سایه می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد و ظاهری شاداب به شما بدهد. برای انتخاب مداد یا سایه ابرو باید محصولی را انتخاب کنید که به رنگ موهای‌تان نزدیک است.

درستش کنید: اگر موهای بلوند دارید رنگی انتخاب کنید که به ریشه موهای‌تان نزدیک باشد. برای موهای سفید و نقره‌ای از انواعی که تن خاکستری دارند، استفاده کنید و اگر رنگ موهای‌تان قرمز است رنگ‌هایی شبیه چوب ماهون استفاده کنید. برای افرادی که رنگ پوست معمولی دارند هر رنگی که پایه قرمز داشته باشد، مناسب است اما اگر پوست تیره‌ای دارید از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید.

اصرار زیاد به طبیعی بودن

برخی خانم‌ها فکر می‌کنند همین که پوست‌شان لک و چروک ندارد، می‌توانند کرم‌پودر را حذف کنند و یک‌راست بروند سراغ آرایش چشم و لب. اما حتی زیباترین پوست‌ها هم هنگام آرایش نیاز به کرم پودر و پنکیک دارند، بنابراین به هیچ عنوان نباید این مرحله از آرایش را حذف کنید.

درستش کنید: به‌جای حذف کرم‌پودر و پنکیک برای انتخاب بهترین کرم پودر آن را روی گونه‌تان بمالید. این ناحیه نزدیک‌ترین رنگ را به پوست‌تان می‌دهد. اگر بین دو رنگ مردد هستید، رنگ تیره‌تر را انتخاب کنید چون رنگ پوست‌تان را گرم‌تر نشان می‌دهد حتما بعد از استفاده از یک اسفنج نرم استفاده کنید تا خطوط ایجاد شده را محو کند.

افراط نکنید.

خط لب تیره و ضخیم چهره شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد حتی گاهی دیده شده خانم‌ها خط لب را بسیار دورتر از خط اصلی لب می‌کشند تا لب برجسته و بزرگ به نظر برسد غافل از اینکه این کار چهره را غیرطبیعی کرده و بر سن نیز تاثیر می‌گذارد.

درستش کنید: برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است رنگ خط لب‌تان بسیار نزدیک به رژلب باشد، می‌توانید از یک مداد چرب هم برای این کار استفاده کنید تا لب تکه‌تکه جلوه نکند.

تک فارس

از کانسیلر زیاد استفاده می‌کنید

کانسیلر ضخیم می‌تواند سایه سیاه زیر چشم را از بین ببرد اما می‌تواند توجه‌ها را به خطوط ریز دور چشم هم جلب کند. وقتی از کانسیلری بسیار روشن‌تر از کرم‌پودرتان استفاده می‌کنید این خطوط بیشتر به چشم می‌آیند به‌ویژه اگر بخندید.

درستش کنید: بهترین کار این است که از یک کانسیلر سبک با رنگ مات استفاده کنید تا گوشه‌های چروک چشم نمایان نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر