تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی هوا خیلی سرد می شود در بدن چه اتفاقی می افتد

عضلات شما منقبض می شود.

در فصل زمستان وقتی شما برای یک لحظه بیرون می روید، حس میکنید بر اثر سرما عضلاتتان سفت تر و فشرده تر می شوند. شما می توانید در این موقع با انجام تمرینات فیزیکی برای مدت کوتاهی بدنتان را گرم کنید.

خون به مرکز بدن هدایت می شود.

بدن شما در درجه ی اول به دنبال حفاظت از اندام های شماست، و این بدان معناست که خون به سمت مرکز بدن حرکت میکند و از آنجا به سمت دست ها و پاها و حتی صورت می رود. چرا که این اعضای بدن دیرتر گرم می شوند. حتی در سرمای پوشیدن لباس های گرمی مانند کلاه یا دستکش به گرم نگه داشتن دمای بدن کمک میکند و باعث می شود بدن شما برای جریان خون خساست نکند.

سرعت ضربان قلب شما واکنشی به تغییرات هوا است

تکفارس آی آر

به طور معمول ضربان قلب در پاسخ به سرما خون کمتری را به پوست و اندام ها پمپاژ میکند حرکت و فعالیت، قلب را به کار بیشتر برای خون رسانی تشویق میکند و این بار اضافی باعث افزایش فشارخون و افزایش گرمای بدن شما می شود.

راه های هوایی شما منقبض می شوند

نفس کشیدن در هوای سرد باعث ایجاد نفس تنگی در ریه های شما می شود پس قبل از نفس کشیدن آنچنان بدنتان را گرم نگه دارید که هوار سرد و خشک را وارد مجراهای هوایی خود نکنید.

داشتن آبریزش بینی

چون بینی اولین قسمتی است که هوای سرد را تحویل گرفته و بعد از مرطوب کردن وارد ریه ها میکند و باعث افزایش آبریزش بینی می شود که البته شما کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید فقط یک دستمال تمییز همراه داشته باشید.

www.takfars.ir

داشتن ادرار بیشتر

چون مغز می خواهد بیشتر خون را به مرکز بدن برساند مغز شما یک سیگنال به منظور کاهش حجم کلی مایعات بدن شما ارسال میکند از این رو نیاز مکرر به دفع ادرار پیدا میکنید.

احساس سر زندگی بیشتری میکنید

آب و هوای سرد و کم بودن رطوبت به شما نیروی افزون تری می دهد چون سرما باعث می شود بدن از توان بیشتری استفاده کند.

شما ممکن است شروع به لرزیدن کنید

اگر با وجود تمام این کارها، به نقطه ی لرزش بدن رسیدید فوراً یک سرپناه پیدا کنید چون شما خز یا موی طبیعی ندارید که خود را در آن قایم کنید و ممکن است دچار ضایعات پوستی وحشتناک شوید پس لطفاً به مکانی با دمای مناسب پناه ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر