تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی عصبانی می شوید کبد شما در حال آسیب دیدن است

image وقتی عصبانی می شوید کبد شما در حال آسیب دیدن است

از آنجایی که خشم و عصبانیت یک احساس قوی، طبیعی و لازم برای بقای انسان است انرژی زیادی به همراه خود دارد. این انرژی می تواند نابود کننده باشد و سلامت اعضای بدن را به خطر بیاندازد .

عصبانیت و ترس جزو احساساتی هستند که بدترین تاثیر را روی بدن می گذارند. به عقیده متخصصان، این احساسات عامل تمام ناخوشی ها و بیماری هاست. برای همه ی ما پیش می آید که گاهی اوقات از کوره در برویم و عصبانی شویم. اما اگر جزو افرادی هستید که مدام خشمگین و عصبانی می شوید و زمین و زمان را به هم می دوزید بهتر است بدانید که همین عصبانیت مشکلات زیادی برای بدن به وجود می آورد، چون بین احساسات و عکس العمل های بدن ارتباط نزدیکی وجود دارد.

یک روانشناس گفت:حالات روحی و روانی انسان باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبدی و قلبی عروقی در انسان می شود.

این روانشناس با بیان اینکه بین حالات روحی و روانی و اعضای بدن ارتباط وجود دارد، گفت:خشم و عصبانیت از بدترین رفتارهای انسان است که باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبد، درد در نواحی مفاصل، معده، کیسه صفرا، اسهال وگرفتگی عضلات در افراد می شود.

تکفارس آی آر

وی درباره تاثیرات منفی عصبانیت بر سلامت کبد اظهار داشت:خشم و عصبانیت فعالیت کبد را کند میکند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه استرس باعث ایجاد فشار بیش از حد به توانایی و قدرت بدن می شود، تصریح کرد:استرسزیاد باعث باعث بروز بیماری هایی مانند قلبی و عروقی، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، سر درد، تب و لرز، انقباض ماهیچه ها و در نتیجه ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود.

وی درباره دلایل بروز استرس در افراد گفت:عواملی مانند ترس، دعوا، کمبود وقت، مشکلات اقتصادی خانواده ها، فوت عزیزان و بی کاری از عوامل بروز استرس است.

این روانشناس با اشاره به ناراحتی که یکی دیگر از حالات روحی و روانی انسان است، بیان کرد:دعا کردن، از مهم ترین عوامل از بین بردن غم و غصه و ناراحتی در انسان است.

وی درباره عوامل بروز ایجاد احساس غم و غصه اظهار داشت:کاهش اعتماد به نفس، ناامیدی و تفکرات منفی باعث غمگین شدن انسان ها می شود که افزایش این عوامل آسیب های روحی و روانی شدیدی را در افراد در پی دارد.

www.takfars.ir

وی با اشاره به رابطه نگرانی و بروز بیماری معده عنوان کرد:عکس العملی که ذهن نسبت به عوامل بیرونی مانند آلودگی محیط زیست، مسائل اقتصادی، حوادث (آتش سوزی، زلزله، سیل و غیره ) از خود نشان می دهد، نگرانی نامیده می شود که ارتباط مستقیمی با ناراحتی های گوارشی دارد.

این روانشناس افزود:پیاده روی، استفاده از خوشبو کننده ها، گوش دادن به موسیقی، استفاده از دمنوش های گیاهی و مطالعه باعث کاهش و درمان بیماری های روحی و روانی افراد می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر