تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی خط های خنده دور لب عمیق و عمیق تر می شوند

جراح پلاستیک، الی لوین می‌گوید: اگر به پدر، مادر یا خواهر و برادر‌های پیرتر آنها توجه کنید، در صورتیکه دارای خطوط اطراف دهان باشند، احتمال بالایی برای دچار شدن شما وجود دارد.

نازولابیال فولد اصطلاحی پزشکی است که برای خطوط اطراف لب انتخاب شده است.عمیق شدن خطوط اطراف لب با بالا رفتن سن خودشان را بیشتر نشان میدهند. عمیق شدن خطوط اطراف لب علت دارد و علتش هم این است که رباط های اطراف بافت چربی گونه،چانه و دهان شل میشوند.به همین علت این خطول عمیق میشوند.

عوامل دیگر که باعث به وجود آمدن خطوط عمیق می‌شوند شامل کمبود کلاژن و الاستین ( آجرهای ساختمان پوست)، چاق و لاغر‌ شدن‌های متوالی، سیگار کشیدن و در معرض نور خورشید بودن است.

پیش از اینکه به خوتان قول دهید که دیگر لبخند نزنید، یکی از روش‌های درمانی پیشنهاد شده از طرف پزشکان را امتحان کنید.

پیشگیری از خطوط اطراف لب ( خطوط عمیق ) در ۳۰ سالگی و اوایل ۴۰ سالگی

تکفارس آی آر

شاید بخواهید از فیلرهایی مانند Juvederm، یا Restylane استفاده کنید. این درمانهای استفاده کننده از هیالورونیک اسید ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام دارند.

فیلرها، چین‌هایی که ایجادکننده خطوط عمیق هستند را بالا می‌آورند.

پیشگیری از خطوط عمیق در اواسط ۴۰ و ۵۰ سالگی

لوین می‌گوید: بوتاکس مانع از بوجود آمدن خطوط عمیق شده یا بروز آنها را آهسته‌تر می‌کند.

بخش فعال آن، سم بوتولینوم، ماهیچه‌های کوچک اطراف دهان را که به ایجاد اخم کمک

www.takfars.ir

میکنند را منبسط می‌کنند. اخم کمتر برابر است با خطوط اخم کمتر.

خطوط در ۶۰ سالگی و بیشتر

کشیدن پوست صورت یا گردن می‌تواند چاره‌ساز باشد.

تکنیک‌های لیزر که خطوط سطحی را درمان کرده و پوست را محکم می‌کنند هم انتخابهای دیگری هستند.

کارهایی که می‌توان در خانه انجام داد

بهترین درمان خانگی، پیشگیری است.

برای پیشگیری محافظت از پوست در برابر نور خورشید و مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان،مثل توت، بروکلی و هویج لازم است. این عمل به بالا نگه داشتن میزان کلاژن و الاستین زیر پوست کمک می‌کند.

هم چنین حفظ کردن وزن اهمیت دارد. تغییر وزن‌های قابل توجه می‌توانند به بروز خطوط اطراف دهان منجر شوند.همچنین باید از سیگار کشیدن به علت مواد شیمیایی تخریب‌کننده کلاژن و الاستین دوری کنید.

بهره‌گیری از رتینول یا کرم رتینوئید هم می‌تواند مفید باشد. رتینول به آرامی سطوح عمیق‌تر پوست را ضخیم‌ کرده،در همین حین لایه‌های سطحی پوست را نازک می‌کند که خطوط راذهموارتر کرده و پوست را جوانتر نشان می‌دهد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر