تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی بوی عرق زیر بغل از حد طبیعی آن بیشتر باشد چه کنیم

۱- اولین و مهم‌ترین راه حل برای بوی بد زیر بغل این است که تا حد ممکن آن ناحیه را تمیز و خشک نگاه داریم. اگر شما مستعد چنین مشکلی هستید، حتماً دو بار در روز دوش بگیرید و هر بار که حمام می‌روید لباس‌هایتان را تعویض کنید. بعلاوه کمی پودر ضد قارچ هم به زیربغل هایتان بزنید تا از رشد باکتری در آن محل جلوگیری کند.

۲-یک بسته دستمال مرطوب کودک، می‌تواند به شما کمک کند تا عرق زیر بغلتان را با آن جذب کنید. بصورت منظم زیر بغلتان را پاک کنید تا همیشه تمیز و با طراوت بماند

۳-محصولات ضد تعریق و دئودورانت ها ممکن است برای مدتی زیر بغلتان را با طراوت نگاه دارند، اما راه‌های درمانی خانگی دیگری هم هستند که بهتر از این محصولات ساخت کارخانجات برایتان عمل خواهند کرد. سرکه‌ی سفید بوی بد بدن را متوقف می‌کنند. یک پنبه‌ی توپی شکل را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و بلافاصله پس از حمام به زیر بغلتان بمالید تا بوی زیر بغلتان از بین برود.

۴-همچنین می‌توانید به اطراف زیر بغلتان جوش شیرین بمالید، تا به جذب عرق کمک کرده و برای مدت زیادی زیر بغلتان را خشک نگاه دارد. مخلوط جوش شیرین با چند قطره آبلیمو را به زیر بغلتان مالیده و ده دقیقه صبر کنید. سپس این منطقه را با آب ولرم بشویید تا بوی بد بدنتان از بین برود.

۵- پیش از استفاده از دئودورانت، برشی متوسط از سیب زمینی را به اطراف زیر بغلتان بمالید تا تعریق زیر بغل به حداقل برسد. می‌توانید برای همین منظور از آب شلغم نیز استفاده کنید.

تکفارس آی آر

۶- رزماری مخلوط شده در آب را می‌توان به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده نمود. رزماری دارای خواص ضد باکتریایی است، از این رو توسط بسیاری از حرفه‌ای ها توصیه می‌شود.

۷-بجای لباس‌هایی با انواع پارچه، لباس‌های نخی استفاده کنید. چرا که نخ، عرق را جذب کرده اما پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی عرق را گیر انداخته و از انتشارش جلوگیری می‌کند

راه‌های درمانی داخلی

۱- چاقی یکی از عوامل تعریق زیر بغل و بوی نامطبوع است. تلاش کنید تا کالری اضافه‌ای که دریافت می‌کنید را کاهش دهید تا تغییر محسوسی را در تعریق زیر بغل‌هایتان متوجه شوید.

۲-برنامه‌ی غذایی شما نقش مهمی را در بوی بد بدن بازی می‌کند. تغییراتی ساده در رژیم غذایی‌تان می‌تواند تغییر قابل توجهی در بوی بدنتان ایجاد نماید. ادویه‌جات به بوی بد بدن کمک می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم تا استفاده از ادویه جات را محدود کنید. افزودن مقادیر زیاد غذاهای فیبری بدن شما را به دفع سموم تحریک خواهند کرد.

www.takfars.ir

۳- سعی کنید سبزیجات سبز بیشتری مانند جعفری به برنامه‌ی غذایی خود بیفزایید. چرا که کلروفیل موجود در سبزی‌ها بوی بد بدن را خنثی خواهند کرد. ۵۰۰ گرم سبزه‌ی گندم را با آب مخلوط کرده و هر روز صبح مصرف نمایید تا بوی بدنتان کاهش پیدا کند. سیج چای نیز برای به کاهش رساندن تعریق زیر بغل کارساز است.

راههای کنترل کردن و درمان تعریق زیاد زیر بغل با محلولهی طبیعی و گیاهی

– استفاده از داروهای و محلول های طبیعی؛گیاهی

– استفاده از جوش شیرین بهمراه دئودورانت های حاوی آلومینیوم کلراید

جوش شیرین زمانیکه با عرق بدن مخلوط می شود، گاز تولید کرده و به تبخیر عرق کمک میکند.

جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا زمانیکه به یک محلول سفت مانند خمیردندان تبدیل شود.

ترکیب فوق الذکر را زیر بغل خود بمالید، و بگذارید ۲۵ دقیقه زیربغل شما بماند،بعد از این مدت محلول مالیده شده را با آب پاک نمایید.از این درمان برای مدتی استفاده کنید، تا بدنتان به سریع تر خشک کردن عرق کمک نماید.

– از سرکه سیب استفاده نمایید

اگر موهای زیربغلتان بلند است، آنرا اصلاح نمایید و سپس سرکه را برروی زیربغل بمالید.

سرکه راه خود را به سمت روزنه های زیربغل باز می نماید و باکتری تولید کننده بوی طبیعی زیربغل را خنثی می نماید و درنتیجه حالتی در زیربغل ایجاد شده که در آن زیربغل کم تر عرق کرده و خشک تر باقی میماند.

تک فارس

با سرکه ای که زیربغل مالیده اید، بخوابید و صبح که بیدار شدید سرکه را با آب و صابون از زیربغل خود پاک نمایید.

– سایر محلول های طبیعی

قبل از خواب زیربغل خود آبلیمو بمالید.

روزانه ۱۵ دقیقه تفاله گوجه فرنگی زیربغل خود مالیده و بعد پاک نمایید و اینکار را برای چندهفته تکرار کنید.

خمیری از گردو و اکالیپتوس درست کرده و زیربغل خود بمالید.

هرروز چای مریم گلی بنوشید.

نمک زیربغل خود بمالید و بگذارید برای بیست دقیقه باقی بماند . سپس آنرا شسته و همه نمک را پاک نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر