تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ورزش ها و خوراکی های مفید برای سوزاندن چربی های ران

تمریناتی برای کاهش چربی در ناحیه ران برای خانم‌ها:

فشار دست در حالت نشسته:

ابتدا روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. کف دست خود را بیرون زانوهای خود قرار دهید. زانوهای خود را مخالف کف دست به سمت بیرون فشار دهید و به طور همزمان با دستانتان به سمت داخل فشار دهید. اینکار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

بالا بردن پا به صورت نشسته:

بر روی یک صندلی پایدار بنشینید. پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در دو طرف صندلی قرار دهید. بلند شوید و پای راست خود را گسترش دهید. به صورت طبیعی نفس بکشید و به مدت ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. پای راست خود را پایین بیاورید و بازدم خود را انجام دهید. اینکار را با پای چپ تکرار نمایید.

تکفارس آی آر

پل ساختن به صورت نشسته:

بر روی یک صندلی ثابت بنشینید. پاهای خود را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. دستان خود را در اطراف صندلی قرار دهید. باسن خود را بلند کنید و اجازه دهید کف دست و پاهایتان وزن بدن را حمایت کند. باسن خود را به گونه‌ای بلند کنید که شکل بدن شبیه پل باشد. به طور طبیعی نفس بکشید و به مدت ۲۰ الی ۶۰ ثانیه خود را در همین حالت نگه دارید.

تمریناتی برای کاهش چربی ناحیه ران در مردان:

پل ساختن به صورت نشسته:

بر روی زمین دراز بکشید. پشت خود را به صورت صاف نگه دارید و زانوهای خود را خم کنید. پاهای شما باید به صورت ثابت بر روی زمین قرار گرفته باشد. دستان خود را در دو طرف خود قرار دهید و به آرامی لگن خود را به سمت بالا ببرید. سعی کنید یک زاویه ۴۵ درجه با بدنتان بسازید. دوباره خود را به حالت قبلی برگردانید و اینکار را تکرار نمایید.

www.takfars.ir

لگد زدن با پا:

بر روی یک پای خود به صورت ثابت بایستید. یکی از پاهای خود را به سمت پشت خود ببرید. سعی کنید زانوی خود را خم کنید.زانوی خم شده را به سمت جلو و پشت ببرید. باید درعضلات عقب ران خود احساس کشش داشته باشید.

بر روی نوشیدنی‌های خود تمرکز کنید:

مطمئن شوید که به هنگام تمرین کردن آب رسانی کافی به بدن خود داشته باشید. تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. پزشکان معمولا نوشیدن ۱.۹ لیتر آب را در روز پیشنهاد می‌کنند. از نوشیدن نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه های غلیظ شده خودداری کنید. تمامی این نوشیدنی‌ها دارای مقادیر زیادی قند هستند و انرژی بالایی وارد بدن می‌کنند.

چای بنوشید:

تا جایی که می‌توانید از چای طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید. چای سبز منبع عالی از آنتی اکسیدان است و انرژی کمتری وارد بدن خواهد کرد. چای به ازای هر لیتر یک الی دو کالری دارد.

قبل از خوردن بنوشید:

ترفند خوب این است که یک فنجان چای یا آب قبل از وعده غذایی خود بنوشید. این کار باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید و تا جایی که می‌توانید کمتر بخورید. همین امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

به چیزی که می‌خورید توجه کنید:

رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید:

تک فارس

مطمئن شوید که کربوهیدرات را به طور کامل حذف نمی‌کنید، زیرا بدن شما به مقداری انرژی نیاز دارد. با اینحال خوردن کربوهیدرات زیاد باعث آزاد شدن انسولین بیشتر در بدن می‌شود. بدن نسبت به آزادسازی زیاد انسولین پاسخ می‌دهد و آن را به گلوکز تبدیل می‌کند. همین امر موجب می‌شود بدن مقدار زیادی چربی در خود ذخیره کند. غذاهایی که در رژیم غذایی کم کربوهیدراتی باید خورده شود شامل گوشت، ماهی، سبزیجاتی با برگ سبز و پنیرهای فرآوری نشده است. بهتر است از خوردن موادی همچون پاستا و نان خودداری شود.

داشتن یک رژیم غذایی کم کالری:

شما باید هر هفته ۰.۹ کیلوگرم وزن کم کنید برای انجام اینکار نیز بدن شما باید انرژی بیشتری بسوزاند. شما بهتر است دریافت چربی خود را بین ۳۵ و ۶۰ گرم در روز محدود نمایید. همچنین می‌توانید ۱۷۰ تا ۲۴۰ گرم از کربوهیدرات‌های پیچیده را در روز مصرف نمایید. اگر بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از ورزش‌هایی که در بالا معرفی کردیم استفاده کنید، نتیجه مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. پس نا امید نشوید و به راه خود ادامه دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر