تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ورزشکاران چطور یک برنامه غذایی موفق داشته باشند

image ورزشکاران چطور یک برنامه غذایی موفق داشته باشند

برنامه ریزی کردن وعده های غذایی از پیش، به جای رفتن به فروشگاه مواد غذایی برای برداشتن مواد غذایی متفرقه، می تواند به شما کمک کند در وقت و پول تان صرفه جویی کنید و درعین حال ضایعات مواد غذایی را نیز کاهش خواهد داد. وعده های غذایی تان را با توجه به موارد حراج هفتگی، برنامه ریزی کنید. در حال حاضر اکثر فروشگاه های غذایی زنجیره ای، پیشنهاد های ویژه خود را به صورت آنلاین برای شما پست میکنند.

هر وعده غذایی را با یک پروتئین مانند ماهی، گوشت بدون چربی یا حبوبات شروع کنید. نوع پروتئینی که با هر وعده غذایی میخورید را تغییر دهید. (توفو، کره بادام زمینی و تخم مرغ را فراموش نکنید.) اگر بودجه تان محدود است از حبوبات ارزان مانند عدس، لوبیای گاربانزو یا لوبیای قرمز استفاده کنید.

سپس حراج محصول را بررسی کنید. برای پیدا کردن دستورالعمل هایی که ازمواد تشکیل دهنده حراج شده در آن هفته استفاده میکنند، از یک فهرست کتاب آشپزی استفاده کنید یا یک جستجوی آنلاین انجام دهید. این کار ممکن است مستلزم کمی خلاقیت باشد.

وسایل آشپزی و دستورات غذایی مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

تکفارس آی آر

بزرگ فکر کنید، غذاهایی مانند خورشت ها، خوراک ها، سوپ ها و کاسرول ها میتوانند چندین وعده غذایی را پوشش دهند. اگر یک آرام پز ندارید، به فکر خریدش باشید. شما نه تنها می توانید وعده های غذایی بزرگ درست کنید (مطمئنا غذایتان اضافه هم خواهد آمد. ) بلکه در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

به دنبال مواد تشکیل دهنده ارزان باشید.

اگر میخواهید بودجه تان دوام بیشتری داشته باشد، برخی از این مواد تشکیل دهنده مغذی و کم هزینه را در لیست هر هفته تان قرار دهید.

۱- سیب زمینی (بله، سیب زمینی های معمولی برای شما مفید هستند)

۲- سیب زمینی شیرین

www.takfars.ir

۳- سبزیجات برگ دار

۴- سیب

۵- هویج

۶- کلم

۷- کدو

۸- لوبیای سبز

۹- برنج قهوه ای

۱۰- جو

به یاد داشته باشید که بر اساس مواد غذایی موجود در فصلی که در آن قرار دارید، خرید کنید. این یعنی در طول ماه های زمستان، به میوه ها و سبزیجات کمتر عجیب و غریب بسنده کنید.

مواد لازم را به صورت فله خریداری کنید.

تک فارس

اگر شما وقت یا صبر کافی برای رفتن به ۱۰ فروشگاه مختلف برای پیدا کردن بهترین حراج ها در هر هفته ندارید، یک روز را در ماه به خریدن محصولات خشک اختصاص دهید. برای خرید کالای اساسی مانند چای و قهوه، آرد گندم کامل، برنج، ماکارونی، غلات، آجیل، دانه ها و میوه های خشک به عمده فروشی ها یا کل فروشی های محل خود مراجعه کنید. به دراز مدت فکر کنید، با خرید کردن در مقادیر زیاد، شما حداکثر بهره را از پولتان خواهید برد.

نکات دیگری برای صرفه جویی در پول که باید به خاطر داشته باشید.

اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود، به شما امکان می دهند که ثبت نام کرده و یک کارت دریافت کنید. سپس از طریق آن، امتیاز جمع آوری کرده و پاداش یا تخفیف بگیرید. اگر شما هر هفته در همان فروشگاه خرید کنید، در واقع به نفع تان خواهد بود.

از برنامه هایی مانند: Cook Smarts, Pepperplate, Plan to Eat یا Ziplist برای صرفه جویی در زمان تهیه لیست خرید و برنامه غذایی، سازماندهی دستورالعمل ها و حتی دنبال کردن حراج های محلی استفاده کنید. اگر شما یک دانشجو یا استاد هستید، برای فهمیدن آنکه آیا هیچ یک از فروشگاه های زنجیره ای محلی در یک روز خاص از هفته به شما تخفیف ارائه می دهند یا نه، با فروشگاه های مختلف تماس بگیرید.

برنامه ریزی کردن یک وعده غذایی، هوا کردن موشک نیست. بلکه بیشتر در مورد ایجاد عادت تهیه یک لیست هفتگی، خرید کردن از حراجی ها و یاد گرفتن نه گفتن به اقلامی است که ناسالم یا خارج از محدوده بودجه شما هستند. هنگامی که شما چنین سیستمی ایجاد کنید، بهتر قادر خواهید بود در پول خود صرف جویی کرده، از ضایعات مواد غذایی اجتناب کنید و از وعده های غذایی مغذی و خانگی لذت ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر