image, واقعا ازچاق بودن خسته ام و می خواهم لاغر شوم

برای لاغر شدن ورزش را به اولین تغییر خود تبدیل کنید

اگر برنامه ریزی قابل دسترس باشد راحت تر می توانید آن را دنبال کنید. اگر می خواهید بدانید اولین تغییری که باید در خود ایجاد کنید چیست، پاسخش ورزش است. در تحقیقات جدید که روی برنامه غذایی و ورزش صورت گرفته مشخص شد، با اینکه رژیم غذایی و ورزش با هم بسیار خوب جواب می دهند، اما بهتر است ابتدا با ورزش شروع کنیم. همین که اعتماد بنفس ورزش کردن را بدست آوردید و نتیجه کارتان را دیدید، تغییرات لازم در برنامه غذایی را بوجود بیاورید و شدت ورزش را نیز اضافه کنید.

برای لاغر شدن صبحانه ای راضی کننده میل کنید

جا انداختن صبحانه به نظر راه مناسبی برای ذخیره کالری می آید، اما در واقع بدنتان از چربی هایش برای جبران استفاده نمی کند چون فکر میکند شما در شرایط قحطی قرار دارید. افرادی که مرتب صبحانه می خورند بیشتر وزن کم می کنند، پس مطمئن شوید که هر روز صبح صبحانه میل می کنید تا سوخت و ساز بدنتان فعال شود. اما برای صحانه سراغ هر چیزی هم نروید، سعی کنید وعده صبحانه حاوی فیبر و پروتئین باشد تا در طول روز انرژی پایدار داشته باشید.

برای لاغر شدن صبح ها ورزش کنید

ورزش هر زمانی که برایش وقت پیدا کنید خوب است، اما اگر می خواهید هنگام سوزاندن کالری تاثیر بیشتری را شاهد باشید، پس سعی کنید صبح ها ورزش کنید. تحقیقات نشان داده کسانی که صبح ورزش می کنند عملکرد بهتری نسبت به کسانی دارند که در دیگر ساعات روز ورزش می کنند.

برای لاغر شدن چیزهایی را که می خورید یادداشت کنید

نوشتن آنچه می خورید روشی ضروری برای ارزیابی کالری دریافتی روزانه است. اخیرا تحقیقی روی ۱۲۳ خانم که رژیم می گرفتند انجام شد. محققان متوجه شدند گروهی از این خانم ها که غذاهای دریافتی خود را یادداشت می کردند در کاهش وزن از دیگران موفق تر بودند.

برای لاغر شدن ورزش هوازی انجام دهید

انجام ورزش هوازی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز ضروری است. در یک تحقیق محققان متوجه شدند که شخصی بعد از یک تمرین ۴۵ دقیقه ای هوازی طی ۱۴ ساعت بعدی ۱۹۰ کالری می سوزاند. ورزش هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی است در طول این نوع ورزش باید سعی کنید ضربان قلب خود را بالا ببرید.

برای لاغر شدن ورزش ترکیبی را فراموش نکنید

تحقیقات نشان داده اگر در طول ورزش برای مدتی شدت را بالا ببرید و سپس کمی استراحت کنید می توانید مقدار بیشتری چربی شکمی آب کنید. ورزش ترکیبی سرعت سوخت و ساز را نیز بالا می برد. داشتن مدتی ورزش با شدت بالا در طول تمرینات باعث تحریک بعضی ژن ها می شود که پروسه چربی سوزی را تقویت می کند.

پروتئین دریافتی خود را دو برابر کنید

در یک تحقیق محققان پی بردند علاوه بر روتین ورزشی منظم، دو برابر کردن پروتئین دریافتی می تواند کلید کاهش وزن بدون از دست دادن عضله باشد.

برای لاغر شدن پیاده روی کنید

بلند شدن و به پیاده روی رفتن تنها باعث هضم غذا پس از یک وعده غذایی نمی شود، بلکه باعث تقویت سوزاندن چربی ها نیز می شود. تحقیقات نشان داده نشستن به مدت یک ساعت یا بیشتر باعث کاهش آنزیم های چربی سوز در بدن می شود.

سرکه سیب را هر روز استفاده کنید

تحقیقات نشان داده سرکه سیب با کاهش سرعت خالی شدن معده، از گرسنگی جلوگیری می کند. همچنین سرکه سیب شاخص قند خون غذاهایی که کربوهیدرات بالا دارند، را کاهش می دهد. این یعنی با کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز در جریان خون برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

زود به رختخواب بروید

نمی توانید در یک ساعت مشخص به خواب بروید؟ تحقیقات جدید نشان داده دیر خوابیدن با اضافه وزن در ارتباط است. در این تحقیق اطلاعات ۳٫۳۰۰ جوان و بزرگسال بررسی و مشخص شد هر ساعت خوابی که یک فرد از دست می دهد بیشتر در خطر چاقی قرار می گیرد.

برای لاغر شدن فقط در آشپزخانه غذا بخورید

وقتی ما در هر نقطه ای از خانه خوراکی می خوریم آن هم همراه انجام سایر فعالیت ها؛ این عادت در مغز ایجاد می شود که در هنگام انجام هر کاری در خانه باید خوراکی هم خورده شود. بسیاری از مردم در هنگام تماشای تلویزیون خوراکی می خورند یا فقط ریزه خواری می کنند. اما خوردن و خوراکی ها فقط مربوط به آشپزخانه است. پس هنگام انجام فعالیت چیزی نخورید.

برای لاغر شدن از بشقاب های کوچک تر و لیوان های باریک تر استفاده کنید

سرویس غذاخوری هر خانه ای از اشیایی است که معمولاً خانم خانه علاقه بسیاری به آن ها دارد و به خوبی از آن نگهداری می کند. توصیه می کنیم برای مصرف عادی و روزانه خانه تان از سرویس غذایی با بشقابهای کوچک تر و لیوانهای باریک تر استفاده کنید. یکی از شگفت انگیزترین پژوهش های علمی این مسئله را بررسی کرده اند که چگونه تصمیم می گیریم چیزی را در بشقاب باقی نگذاریم و اندازه بشقاب در هر وعده غذایی چه اثری می گذارد. این پژوهش در دانشگاه کورنل توسط برایان ون سینک انجام شد. بشقاب های بزرگتر به خوردن پرس های غذایی بیشتر منجر می شود. مردم تمایل دارند آنچه در بشقابشان ریخته شده را تا انتها بخورند. استوری می گوید: "اندازه دیس یا بشقاب مهم است و کسانی که می خواهند سرویس چینی نو تهیه کنند باید این نکته ظریف را در نظر داشته باشند. بشقاب های کوچکتر بخرید و از شر بشقاب های بزرگ خلاص شوید" این توصیه می تواند حتی به حوزه لیوان های آشپزخانه نیز سرایت کند و مقداری از کالری دریافتی شما را کاهش دهد. زیرا نوشیدن در لیوان های باریک تر یعنی نوشیدن مقدار کمتری نوشیدنی و کاهش مقداری از کالری دریافتی.

برای لاغر شدن، برخی اوقات بعضی خوراکی ها را فهرست خریدتان حذف کنید

شوارتز می گوید: "گاهی فقط وقتی یکی از اعضای خانواده رژیم دارد از او درباره میان وعده ها و اسنک ها می پرسند، در حالی که این خوراکی ها برای هیچ کس مفید نیست و معمولاً نباید همیشه مصرف شوند. پس توصیه می کنیم این خوراکی های نه چندان سالم که در اوقاتی مانند جشن تولد مصرف می شوند را در کابینت های آشپزخانه و دور از دسترس قرار دهید.

تهیه چاقوی خوب سرمایه گذاری بزرگی است!

تهیه ابزارهای خوب در آشپزخانه می تواند آشپزی را لذتبخش تر، برانگیزاننده، و آن را به فعالیتی مطلوب تبدیل کند. شوارتز معتقد است، ضروری ترین وسیله در آشپزخانه یک چاقوی عالی و یک تخته گوشت مناسب است. زیرا همین دو سه ابزار ساده هستند که ما را در تهیه و سرو میوه ها و سبزیجات کمک می کنند. اگر بدانید که مجهز هستید، تمایل و رغبت بیشتری خواهید داشت که خودتان غذا بپزید. برای سایر ابزارها و وسایل آشپزخانه هم همین قانون صادق است، بهتر است این قانون را تا حدی رعایت کنیم.

برای لاغر شدن، با قابلمه سر سفره نیایید

سعی کنید بشقاب هر کس را پر کنید و سر سفره بیاورید. این قانون را بگذارید که هرکس غذای بیشتری می خواهد از سر سفره بلند شود و خودش بشقابش را پر کند. حتماً می پرسید فایده این قانون چیست؟ چون وقتی غذا جلوی دست افراد باشد و در دسترس افراد و داخل دیس باشد، افراد تمایل بیشتری به خوردن پیدا می کنند.

برای لاغر شدن، اشیایی غیر غذا و خوراکی را در آشپزخانه جای دهید

غذایی که در خانه تهیه می شود قطعاً سالم تر از غذای بیرون است؛ پس مهم است که پختن غذا در خانه را به تجربه بی نظیر تبدیل کنید. میز اپن آشپزخانه را از اشیای غیرضروری مانند کتاب ها و کیف و ورقه ها خالی کنید و به جای آن چند شمع بگذارید. این باعث می شود شب های رؤیایی تری را در آشپزخانه بگذرانید. بهتر است به جای تلویزیون از رادیو در آشپزخانه استفاده کنید. این کار شما را از تنهایی در می آورد، و سکوت را می شکند. بهتر است از تلویزیون استفاده نشود چه در زمان تهیه غذا و چه سر میز غذا.

برای لاغر شدن، در بین وعده های غذایی اصلی از میان وعده هایی مانند میوه ها یا سایر خوراکی های سالم استفاده کنید

وقتی دارید غذا می پزید و کودکان شما گرسنه اند به آن ها میوه بدهید. این کار به شما فرصتی می دهد که با آرامش غذا بپزید و آن ها کمتر بی قراری کنند.

برای لاغر شدن، یخچال و فریزر را از نو بچینید

با توجه به نوع یخچال و فریزرتان می توانید از این توصیه استفاده کنید. برخی یخچال ها فریزری در زیر دارند. قفسه میوه یخچال شفاف است و بدون باز کردن، محتویات آن دیده می شود. اما اگر یخچال و فریزر شما طوری است که فریزر در بالاست و قفسه میوه ها در قسمت زانوهای شما قرار می گیرد، یعنی سالم ترین خوراکی ها که میوه ها هستند در قسمت غیر دیدنی قرار می گیرند؛ توصیه می شود میوه ها را در قفسه اول یخچال بگذارید تا بیشتر به چشم بیایند.

برای لاغر شدن، از ظرف های شفاف استفاده کنید

چون برخی میوه ها و سبزیجات را پیش از مصرف باید قطعه قطعه کرد تا آماده خوردن شود، بهتراست اگر می خواهیم آن ها را تکه تکه در یخچال بگذارید آن ها را در ظرف های شفاف بریزید. به این شکل وقتی گرسنه هستید و سراغ یخچال می روید می بینید که چه گزینه هایی برای خوردن میان وعده وجود دارد.

کاسه میوه درست کنید

میوه هایی مانند سیب، نارنگی، موز، پرتقال و انگور را جلوی دید قرار دهید تا به سرعت کاسه میوه ای عالی و پرخاصیت داشته باشید.

ظروف روی اپن را خالی کنید

هر غذایی که جلوی دید است نوعی یادآوری برای خوردن آن است؛ پس رغبت ایجاد می کند که زودتر آن را بخوریم؛ بنابراین ظرف شیرینی خوری روی اپن را خالی کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید