تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

همه چیز درباره سیم کارت رایتل خوب یا بد

image همه چیز درباره سیم کارت رایتل خوب یا بد

در زیر به بررسی خرید سیم کارت دیتای رایتل و مقایسه آن با خریدADSL یا وایمکس می پردازیم:

۱- هزینه

یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده برای خرید سرویس اینترنت پرسرعت هزینه آن است. هزینه سرویس دیتای رایتل در جشنواره جدید این شرکت (باران) به شدت رقابتی است به طوری که هزینه سرویس پایه یک ماهه با یک گیگ ترافیک تنها ۱۲۵۰۰ تومان است. البته هزینه سیم کارت ۲۰ هزار تومانی و اگر گوشی یا تبلت مناسب ندارید هزینه مودم ۱۲۰ هزار تومانی را باید اضافه کرد. با این حال هزینه ماهانه آن کاملاً قابل مقایسه با ADSL و وایمکس است.

۲- پوشش شبکه

تکفارس آی آر

این فناوری ۳G کاملاً بر ADSL برتری دارد ولی وایمکس می تواند با آن رقابت کند البته پوشش وایمکس ایرانسل کاملاً محدود بوده و تنها در ۷ استان پوشش دارد اما وایمکس مبین نت نیز در ۱۲۰ شهر پوشش دارد که از این منظر برتری نسبت به رایتل در حال حاضر در ۱۶ استان پوشش دارد و در حال تکمیل پوشش خویش است.

۳- سرعت و کیفیت

بر اساس مشاهدات حضوری و تست کارشناس سایت آی مک در حال حاضر به دلیل اندک بودن تعداد کاربران با کیفیت بالایی می توان دسترسی به اینترنت پرسرعت را داشت و نتایج تست سرعت سیم کارت دیتا از ADSL و وایمکس بهتر بوده است.

۴- نتیجه گیری

اگر در حال حاضر اینترنت پرسرعت ندارید بدانید که لازم است که یک مودم با قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر سه فناوری معرفی شده لازم است تهیه کنید. از نظر هزینه ماهیانه این سه سرویس تفاوت چندانی با هم ندارند ولی مزیت مهم رایتل قابلیت جابجایی آن است که قبل خرید ببنید که آیا به کار شما می آید یا خیر در غیر این صورت به هر حال ADSL ارزان ترین سرویس بوده برای کاربر خانگی و تجاری برتری قابل ملاحظه دارد. ولی اگر شما به اینترنت در حال حرکت حتی تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارید در اینجا رایتل بی رقیب است.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر