تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

هفت توصیه جادویی برای فرار از سرماخوردگی

شیر و عسل برای درمان سرماخوردگی

عسل بخورید؛ هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت میکند، هم خاصیت ضدمیکروبی دارد و هم اگر مبتلا شدید، با یک لیوان از این معجون گرم و خوشمزه گلودردتان را تسکین می دهید.

ماست و درمان سریع سرماخوردگی

ماست خوردن باعث می شود کمتر بیماری عفونی بگیرید. این خاصیت مواد غذایی پروبیوتیک است. بهتر است ماست را در وعده صبحانه میل کنید. به جای تعجب کردن، امتحان کنید لطفا.

قارچ درمان خوشمزه سرماخوردگی

تکفارس آی آر

قارچ هم یکی از آن مواد غذایی است که اصلا به ظاهرش نمی آید این قدر مفید باشد. قارچ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و می تواند به بدن شما برای مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

راههای خانگی و طب سنتی درمان سرماخوردگی

سوپ مرغ بهترین درمان سرماخوردگی

متاسفانه یا خوشبختانه حق با مادرهایمان است و حال ما با سوپ مرغ خیلی بهتر می شود تا با جوجه و پیتزا. بخار سوپ، راه گرفته بینی محترم را باز میکند و آب سوپ، گلودرد را تسکین می دهد. غیر از اینها مواد غذایی گرم و سبک، حال یک سرماخورده را که بدن درد دارد، بهتر میکند. بهتر است موقع خوردن سوپ، آب نصف یک لیمو ترش را توی سوپتان بچکانید.

آب و دیگر مایعات ساده ترین درمان سرماخوردگی

www.takfars.ir

نباید بگذارید مجرای گلو و بینی خشک بماند. چون در این صورت فضا برای زندگی میکروب ها و ویروس ها مهیا می شود. مصرف مایعات باعث می شود که مخاط بینی خشک نماند. هم چنین اگر تب کرده اید با خوردن مایعات می توانید آب تبخیر شده بدن را جبران کنید. اگر قرار است آبمیوه بخورید، حتما طبیعی باشد.

سیر بخورید تا سرماخوردگی درمان شود

سیر یک چیزهایی در خودش دارد، مثل «لیسین» که یک ضدمیکروب قوی است. اگر سرماخورده اید هر سه چهار ساعت یک بار یک حبه سیر بخورید. آن را به چند قسمت خرد کنید و مثل قرص مصرف کنید.

تند بخورید برای درمان بهتر سرماخوردگی

ادویه جات تند در غذا مثل فلفل قرمز یا ریشه خردل باعث باز شدن راه بینی می شود. اگر از آنهایی هستید که با دمنوش ها رابطه خوبی دارند، می توانید نصف قاشق چای خوری پودر گشنیز به علاوه همین مقدار پودر دارچین و یک چهارم قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب گرم ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و بعد نوش جان کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر