تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

هفت تاثیر جالب کافئین بر روی بدن و سلامتی

image هفت تاثیر جالب کافئین بر روی بدن و سلامتی

۱- تأثیر کافئین بر شما به بدن و سیستم عصبی، وزن، جنسیت‌تان و عوامل متعدد دیگری بستگی دارد. با این حال، تأثیرات آن می‌تواند تا ۸ ساعت بر بدن شما باقی بماند.

۲- یکی از اتفاقات واضح این است که کافئین بر قلب و خون شما تأثیر می‌گذارد، رگ‌های شما را تنگ‌تر کرده و باعث می‌شود تا قلب شما خون را سریع‌تر پمپاژ کند. به همین دلیل، برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند خطرناک است. حتی می‌تواند باعث سکته مغذی نیز بشود!

۳- محصولات کافئینی، مانند قهوه، کاکائو و چای، سرشار از آنتی اکسیدان هستند، که از پیری زودرس و حتی سرطان پیشگیری می‌کنند. این محصولات همچنین غنی از اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌ها نیز می‌باشند. تمام این ترکیب‌ها بدن شما را سالم نگاه خواهد داشت.

۴- با این حال، کافئین می‌تواند اثرات منفی‌ای بر سلامتی نیز داشته باشد. می‌تواند با شل کردن عضلات روده، سرعت هضم را کاهش دهد. به همین دلیل، نباید پس از صرف وعده‌های غذایی خود، قهوه یا چای بنوشید. کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت پس از صرف غذا خوردن، نوشیدنی‌های کافئیندار بنوشید.

تکفارس آی آر

۵- کافئین بر سیستم عصبی شما نیز تأثیر دارد. نتیجتاً، برخی مردم از اثرات شدید آن همچون لرزش دست و احساس غم یا اضطراب بصورت دائم رنج می‌برند.

۶- اغلب مردم نوشیدنی‌های کافئینی را با شکر می‌نوشند. چنین نوشیدنی‌هایی باعث می‌شود تا غده‌ی پانکراس آن‌ها برای هضم آن شیرینی، انسولین بیشتری تولید کند. ترکیب آن با شکر زیاد می‌تواند سطح انسولین را در بدن شما تشدید کند.

۷- کافئین بر بدن شما تأثیری همانند تأثیر استرس بر بدن دارد. زندگی مدرن به اندازه‌ی کافی دارای چالش‌هایی است که سطح استرس شما را افزایش دهد. کافئین هم به تأثیرات آن استرس خواهد افزود!

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر