تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

هر تیم فوتبال در جام جهانی چه نمادی دارد

image هر تیم فوتبال در جام جهانی چه نمادی دارد

بررسی نمادها و سمبل های حیوانی کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

روسیه

نماد این تیم و کشور روسیه خرس های سه رنگ می باشد که بر گرفته از قدرت جنگندگی و سه رنگی است که در پرچم این کشور به کار رفته است. البته وجود تعداد بالای خرس ها به دلیل شرایط جوی و سرمای شدید این کشور را نمی توان در القای این لقب به این بازیکنان نادیده گرفت.

عربستان

تکفارس آی آر

شاهین های سبز که بیشتر ریشه در تمدن این کشور دارد لقبی است برای بازیکنان تیم ملی عربستان. شاهین نماد قدرت رئیس قبایل در گذشته های دور این کشور بوده و حتی هنوز هم از این پرنده به عنوان یک حیوان خانگی و دست آموز استفاده می شود. سبز بودن آن نیز به دلیل رنگ کاملا سبز پرچم عربستان سعودی است. تیزبینی و سرعت این پرنده ملاکی برای افزایش روحیه بازیکنان این کشور دانسته اند.

مراکش

نماد تیم ملی مراکش شیرهای اطلس است که اشاره به حیوان بومی این کشور زیبا در کنار دریای اطلس دارد. وجود تعداد بالای شیرها و همنشینی این کشور در کنار دریای اطلس اقتباسی زیبا از ترکیب ایهامی این اسم است.

ایران

یوزهای پارسی سمبلی افتخارآمیز برای کشور عزیزمان در جام جهانی است که با نقشی که در طرح قبلی پیراهن تیم ملی داشت غروری خاص در دل ما طرفداران می انداخت. اما به دلیل سهل انگاری و کوتاهی مسئولین فدراسیون فوتبال از طرح لباس ملی خارج شد. یوز ایرانی حیوانی است که فقط در کشور ما وجود دارد و با تاسف فراوان نسل آن رو به انقراض است. اما نمادی است زیبا برای کشوری که می تواند تیزپایی و جنگندگی این موجود را در پاهای بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی نظاره گر باشد.

www.takfars.ir

فرانسه

در اکثر جام های جهانی گذشته وجود حیوان منتسب به این کشور در استادیوم ها بخشی جالب و قابل ذکر برای تمام فوتبال دوستان بود. خروس نماد تیم ملی فرانسه است و تا حدی پیش رفته است که خود را در قالب طرح فوتبالی این کشور جای داده است. فرانسوی های خرافاتی این موجود را نماد خوش شانسی و موفقیت برای خود به حساب می آورند و تا حد امکان سعی میکنند یک خروس آبی رنگ را در نزدیکی تیم ملی فرانسه قرار دهند.

استرالیا

کانگوروها لقبی است که نام کشور استرالیا را به ذهن تداعی میکند. جغرافیای این کشور به گونه ای است که حتی در اماکن عادی و عمومی هم این حیوانات دیده می شوند و وجود حیوانی که برای اکثر جهانیان موجودی در حد ناشناخته می باشد به راحتی با زندگی شهری و روستایی استرالیایی ها خو گرفته است. تا حدی این لقب در دل و زبان مردم این کشور جا خوش کرده است که تیم ملی خود را با تلفیقی از فوتبال و کانگورو نام نهاده اند. آنها تیم خود را ساکرس می خوانند که با قرار دادن ساکر به معنای فوتبال و بخشی از نام کانگورو بوجود آمده است.

نیجریه

عقاب های برتر و یا عقاب های سبز لقبی است که مردم این کشور برای خود و تیم ملی فوتبال شان در نظر گرفته اند. عقاب در بین مردمان این کشور پرنده ای کاملا مقدس شمرده می شود و حتی بر لوگوی فوتبال این کشور نقش بسته است.

برزیل

لقب فوتبالی و محلی این کشور را که کمتر از آن استفاده می شود قناری ها می دانند. خود فوتبال به عنوان نمادی کلی برای این کشور بازیکن ساز شناخته می شود. اما به دلیل رنگ پیراهن و وجود قناری های فراوان در جنگل های برزیل آن ها را با لقب قناری ها می شناسند.

صربستان

عقاب های سفید که تاریخی کم سابقه ای به معنای مدرن دارند نماد تیم ملی صربستان است. در سال ۲۰۰۶ و با جدایی صربستان و مونته نگرو، صرب ها عقابی را برای پرچمشان در نظر گرفتند و به دلیل پوشش سفید این تیم آن ها را با نام عقاب های سفید عجین کردند.

تک فارس

آلمان

می توان به خاطر قدمت تاریخی و تغییر ناپذیر ژرمن ها، آن ها را به لقب گذشته شان نامید- عقاب ها. در جمهوری فدرال آلمان عقاب به بخش لاینفکی از نماد این کشور تبدیل شده بود اما با تغییر رویه سیاست مدارانِ این کشور، اکنون کمتر دیده می شود که آن ها را به این لقب صدا کنند.

انگلیس

سه شیرها لقبی است که نماد آن در جای جای فوتبال این کشور رخنه کرده است و از آن به عنوان لوگویی جدایی ناپذیر در همه ابعاد فوتبالی کشورشان استفاده میکنند. وجود این لقب بیشتر به دلیل وجود نمادی است که متشکل از سه شیر می باشد و در لوگوی فدراسیون فوتبال انگلیس دیده می شود.

تونس

عقاب به خاطر شرایط بومی آفریقا در اکثر کشورهای این قاره نمادی از قدرت و زیبایی است. تونسی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و عقاب را نمادی برای کشور و فوتبال خود می دانند. عقاب های کارتاژ لقبی است که تونسی ها به خود اختصاص داده اند. کارتاژ قومی قدیمی است که در نزدیکی تونس زندگی می کردند.

سنگال

شیرهای ترانگا لقب سنگالی است که به تیم ملی این کشور داده اند. شیر را به این علت نمادی از سنگال دانسته اند که از این حیوان به وفور در این کشور دیده می شود. ترانگا هم لقبی است که به دلیل مهربانی مردمان ساکن این کشور به آنها داده شده است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر