تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نگهداشتن چه چیزهایی در حمام خانه کار اشتباهی است

صابون جامد را در حمام نگه ندارید.

برای بهداشت بیشتر و تمیز کردن راحت تر حمام خانه صابون قالبی و جامد را کنار بگذارید. از صابون مایع پمپی استفاده کنید تا دیگر نیازی به تمیز کردن جا صابونی جرم گرفته یا رو شور کدر و صابونی در سرویس بهداشتی نداشته باشید.

نگهداری نامناسب دارو

هرگز این اشتباه را نکنید! سرویس بهداشتی به علت رطوبت و نوسان دمایی به هیچ وجه فضای مناسبی برای نگهداری دارو نیست. داروها را در مکانی با دمای محیط قرار دهید که دارای درجه حرارت ۳۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد باشند.

بدلیجات و جواهرات

تکفارس آی آر

محیط مرطوب حمام در فرآیند اکسید شدن جواهرات و بدلیجات تاثیرگذار هستند و باعث تیره و کدر شدن جواهرات و بدلیجات می شوند، حتی اگر شما در زیر دوش هم از آنها استفاده نکنید. بدلیجات و جواهرات گرانبهای خود را در فضای خشک و خنک نگهداری کنید.

لوازم آرایش از رطوبت حمام دور شوند.

تفاوتی نمیکند از چه نوع لوازم آرایشی استفاده میکنید پودر، کرم یا انواع مایع؛ همه لوازم آرایش باید در مکانی با دمای محیط نگهداری شوند. بنابراین آنها را در حمام قرار ندهید. در دکوراسیون اتاق خواب حتما قفسه و فضای مناسبی برای لوازم آرایش پیدا می شود.

استفاده اشتباه از عطر در دکوراسیون حمام

نکاتی که تا حالا گفته شد درمورد عطر و ادکلن هم صدق میکند. حتی اگر تمایل دارید از شیشه های زیبای عطر در دکوراسیون حمام برای زیباتر شدن فضا استفاده کنید، دست نگه دارید! گرما و رطوبت فرآیند اکسید شدن را سریعتر می شود و باعث می شود اسانس و رایحه عطر خیلی سریعتر از بین برود.

www.takfars.ir

وسایل برقی ضد آب

آواز خواندن در هنگام دوش گرفتن برای افراد زیادی جذاب است و از این کار لذت می برند! ولی این نکته را فراموش نکنید که رطوبت بالا وسایل برقی را حتی اگر ضد آب باشند، آسیب پذیر میکند و می تواند موجب خسارت آنها شود. پیشنهاد می کنیم وسایل برقی را از دکوراسیون حمام خارج کنید.

پارچه کتان یا لینن

از آنجایی که حمام اغلب باعث بوجود آمدن قارچ و کپک می شود، از پارچه کتان، حوله و مانند آن را به فضای دیگری منتقل کنید. سیستم تهویه حمام را تا حد ممکن بهبود ببخشید تا بعد از استفاده از حمام، رطوبت حوله های خیس هرچه زودتر تبخیر شوند.

کتاب و مجلات را از سرویس بهداشتی خارج کنید.

شاید به نظر شما هم مطالعه کردن در سرویس بهداشتی وسوسه کننده باشد. ولی بدانید که رطوبت فضا در کنار صفحات کاغذی، کتاب و مجلات محبوب شما را آسیب میزنند. بعد از مطالعه کتاب و مجله در سرویس بهداشتی، آنها را در مکان خشک نگهداری کنید.

حمام و لاک ناخن

برخی از لاک های ناخن از برندهای مرغوبی هستند که تا دو سال هم ماندگاری و عمر دارند. باید بدانید که با نگهداری لاک ناخن در حمام و سرویس بهداشتی، با وجود دمای همیشه در نوسان عمرشان را کوتاه میکنید! بهتر است لاک ناخن را در مکانی به دمای محیط مانند اتاق خواب نگهدارید.

یدک تیغ اصلاح و ریش تراش

تیغ اصلاحی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید، در کابینت حمام و سرویس بهداشتی سالم میماند. ولی باقی تیغ های اصلاح و یدک ریش تراش خود را درون فضای دیگری ذخیره کنید. رطوبت و بخار حمام موجب کند شدن و زنگ زدن تیغه اصلاح حتی قبل از آنکه آن را به کار ببرید، می شود.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر