تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکته های مفید برای خرد ساعت مچی های زنانه و مردانه

•عملکرد و پیچیدگی ساعت
یک ساعت ساده تنها زمان و گاهی تاریخ روز را به شما نشان می دهد. اما اگر به عملکردهای پیچیده تری نیاز دارید، یک ساعت پیشرفته با امکاناتی از قبیل زمان نگار، زنگ ساعت، تقویم و غیره را انتخاب کنید، حتی گاهی ممکن است ساعت را به عنوان کرونومتر استفاده کرد.
•قابلیت جابه جایی
می توانید ساعتی انتخاب کنید که تمامی اجزا و قسمتهای آن قابل جدا شدن باشد.

•ساعت کوارتز یا مکانیکی
انتخاب دیگر، برگزیدن ساعت مکانیکی یا کوارتز است. ساعتهای مکانیکی که معمولا جمع کننده مجموعه ها از آن استفاده میکنند، ماندگاری بسیار زیادی دارد؛ این ساعتها می تواند تا یک قرن یا بیشتر دوام داشته باشد. آنها به طور دستی یا خودکار با حرکت مچ دست فرد می چرخند. اگر این ساعت را به طور مرتب کوک کنید، همیشه کار میکند، اگرچه ممکن است کمی آرامتر یا تندتر از زمان حرکت کند و نیاز به تنطیم دارد. این ساعت نسبت به سایر ساعتها ماندگاری بیشتری دارد، اما از دقت کمتری برخوردار است.
ساعت کوارتز ساعتی است که معمولا باتری دارد و تا زمانی که باتری داشته باشند، بسیار دقیق عمل میکنند. شما بسته به نوع عملکردی که نیاز دارید یکی از این دو نوع ساعت را انتخاب کنید. اگر ساعت خیلی دقیق مناسب کار شما است، ساعت کوارتز انتخاب کنید.
•مقاومت در برابر آب
ضد آب بودن ساعت به این معنا نیست که آن را در حمام یا شنا استفاده کنید. آب بزرگتری دشمن ساعت است. اگر با ساعتتان شنا و کارهای مشابه انجام می دهید، هر سال آن را چک کنید.
•انتخاب مدل و طراحی ساعت

سلیقه شخصی افراد در انتخاب رنگ، شکل و طراحی(داشتن تزئینات اضافی) همیشه برای تولیدکنندگان ساعت مهم است. آیا شما دوست دارید ساعتی به شکل دستبند به دست کنید، مدل جدید وبه روز باشد، مدلی معمول یا ساعتی رسمی؟
موقعیت رسمی: اگر به دنبال ساعتی هستید که برای موقعیت رسمی بپوشید، بهتر است سبک و باریک باشد و بند چرمی داشته باشد. ساعت برای کارهای رسمی باید بسیار دقیق باشد و شیک و مناسب لباس رسمی شما باشد.
موقعیت کاری: ساعتی مانند ساعت زیر برای محیط کار و اداره مناسب است، این ساعت در حالی که براق است، محکم است و با کت شلوار، لباس اسپرت و هر چیز دیگری ست می شود. این مدل یک ساعت برای کارهای روزمره است.
برای تعطیلات و تفریح: یک ساعت بزرگ و حجیم مثل نمونه پایین بسیار مناسب است. بهتر است این ساعت را با لباس های معمولی بپوشید نه با کت شلوار راه راه.
برای ورزشکاران: ساعتی مانند نمونه زیر را می توانید هنگام دو، دوچرخه سواری، کوهنوردی و هر ورزش دیگری استفاده کنید. اما این ساعت را با کت شلوار نپوشید یا به اداره و سرکارتان نبریدش.
توصیه عمومی
یادتان باشد که هر نوع ساعتی که انتخاب کنید، باید آن را به طور منظم تمیز و تنظیم کنید. هر چند سال یکبار لازم است که ساعت خود را سرویس کنید(هر ۳ تا ۵ سال).

اگر از یک ساعت با کیفیت به خوبی نگهداری کنید، زمان نامحدودی برای شما کارخواهد کرد.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر