تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نشانه های رفتاری آدم های باهوش چیست

image نشانه های رفتاری آدم های باهوش چیست

در این جا چند نشانه پنهان وجود دارد که مشخص میکند افرادی که این ویژگی ها را دارند، بیش از آن چه که تصور میکنند، باهوش هستند. *اگر در گذشته دروس موسیقی فرا گرفته اید باهوش هستید

تحقیقات نشان داده موسیقی باعث می شود که مغز کودک در چند مورد رشد داشته باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که نمرات کودکان ۴ تا ۶ ساله در یک آزمون هوش کلامی، بعد از چند ماه شرکت در کلاس های موسیقی، افزایش چشمگیری داشته است.

مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۱۴ توسط گلن شلنبرگ انجام شد و این نتیجه به دست آمد که کوکان ۶ ساله ای که ۹ ماه در کلاس پیانو یا آواز شرکت کرده بودند نسبت به کودکانی که در کلاس تئاتر شرکت کرده بودند یا هیچ دوره ای نگذرانده بودند، افزایش IQ بالایی داشتند.تحقیق دیگر شلنبرگ در سال ۲۰۱۳ نشان داد اکثر کودکانی که دوره ای موسیقی می گذرانند، بسیار موفق هستند. به عبارت دیگر در دنیای واقعی، آموزش موسیقی می تواند باعث افزایش تفاوت های شناختی شود.

اگر بزرگ ترین فرزند خانواده اید ،باهوش هستید

تکفارس آی آر

بزرگ ترین فرزندان معمولا باهوش تر هستند اما این موضوع ربطی به ژنتیک ندارد.

یک اپیدمیولوژیست نروژی به بررسی ترتیبِ تولد، وضعیت سلامتی و نمره IQ حدود ۲۵،۰۰۰ پسر جوان ۱۹ و ۲۰ ساله که بین سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۶ متولد شده بودند، پرداخت. نتیجه به دست آمده نشان داد که فرزندان اول دارای میانگین ضریب هوشی ۱۰۳ بودند، این میانگین برای فرزندان دوم ۱۰۰ و فرزندان سوم ۹۹ بود. ( تست IQ)

نیویورک تایمز می نویسد یافته های جدید از مطالعات معتبر نشان می دهد که میانگین آی کیو فرزندان اول نسبت به خواهران و برادران خود، کمی بیشتر ولی قابل توجه است. تحقیقات نشان می داد که این تفاوت به خاطر عوامل زیستی نبود اما اثر فیزیولوژیکی متقابل بین والدین و فرزندان بر این موضوع تاثیرگذار است.

به این دلیل و دلایلی که گفته شد، انتظار می رود که فرزندان اول نسبت به دیگر فرزندان موفق تر باشند ( تنها کمی موفق تر، نمی توان گفت که این تفاوت بسیار چشم گیر است).

اگر لاغرید ، باهوش هستید

www.takfars.ir

در سال ۲۰۰۶ دانشمندان حدود ۲۲۰۰ فرد بالغ را مورد بررسی قرار داده و از آن ها تست هوش گرفتند. این تحقیق که ۵ سال به طول انجامید نشان داد که هرچه افراد دورِ کمرِ بیشتری داشته باشند، از توانایی شناختی کمتری برخوردارند.

مطالعه دیگری در همان سال منتشر شد که نشان می داد احتمال می رود کودکان ۱۱ ساله ای که امتیاز کمتری در آزمون های کتبی و شفاهی به دست آوردند، در ۴۰ سالگی چاق خواهند شد. نویسندگان مطالعه عقیده دارند که کودکانِ باهوش تر آموزش ها را بهتر فرا می گیرند و این مسئله باعث می شود که جایگاه شغلی بالاتر با درآمدی بیشتر داشته باشند، بنابراین شرایط بهتری برای مراقبت از سلامتی خود نسبت به کسانی که هوش کمتری دارند خواهند داشت.

یک مطالعه اخیر هم نشان می دهد که در میان کودکان پیش دبستانی، کودکانی که آی کیو کمتری دارند، دارای شاخص حجم بدن بالاتری هستند. این تحقیق ثابت میکند که عوامل محیطی در این رابطه نقش مهمی بازی میکند. زیرا رابطه بین شاخص حجم بدن و هوش، تحت تاثیر شرایط اجتماعی و اقصادی است.

اگر یک گربه هستید شما باهوش هستید

در سال ۲۰۱۴ یک مطالعه از ۶۰۰ دانشجوی کالج آزمایشی به عمل آمد، در این تست که هوش و شخصیت را ارزیابی می کرد، نشان می داد افرادی که از نظر شخصیت شناسی به سگ شباهت داشتند، نسبت به کسانی که به گربه شباهت داشتند خوش برخورد تر بودند. افرادی با شخصیت گربه، امتیازی بالاتر در توانایی شناختی به دست آوردند.

اگر در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه شده اید باهوش هستید

یک تحقیق در سال ۲۰۰۷ نشان داد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند، احتمالا باهوش تر خواهند بود.

در دو مطالعه، محققان بیش از ۳۰۰۰ کودک را در بریتانیا و نیوزلند مورد بررسی قرار دادند، نتیجه نشان داد کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده اند، البته اگر تعداد ژن اف دی ای اس ۲، برابری داشتند، ۷ امتیاز ضریب هوشی (IQ) بالاتر از دیگر کودکانی که شیر مادر نخورده بودند، داشتند. ( این نوع از ژن ها در بین کودکانی که شیر مادر خورده اند و کودکانی که از شیر های دیگر تغذیه شده اند، به سختی به مقدار برابری می رسد). دانشمندان بیان میکنند که مشخص کردن رابطه دقیق بین اف دی ای اس ۲ (اسید چرب غیراشباع ۲) ، آی کیو و شیرمادر به مطالعات بیشتری احتیاج دارد.

اگر چپ دست اید شما باهوش هستید

به نظر می رسد که چپ دستی رابطه مستقیمی با جرم و جنایت دارد و پژوهشگران هنوز درباره پاسخ این سوال که چرا و چگونه تعداد افراد چپ دست در میان خلافکاران کمی بیشتر است، جوابی قطعی ندارند.

تک فارس

پژوهش های اخیر به بررسی رابطه بین چپ دست بودن و تفکر واگرا پرداخته است. تفکر واگرا نوعی از خلاقیت است که در لحظه ای فرد را به ایده های ناب و خلاقانه می رساند (حداقل در میان مرد ها) . خبرنگار نیویورکی، ماریا کنیکوا در سال ۱۹۹۵ دربررسی از یک مقاله می نویسد که در گروهی متشکل از مردان، کسانی که چپ دست بودند، در آزمون تفکر واگرا نتایج بهتری داشتند.

چپ دست ها افرادی ماهرتر بودند، به عنوان مثال برای ترکیب دو چیز مختلف از راهی خلاقانه و تولید وسیله ای جدید؛ مثلا استفاده از یک تکه چوب و یک قوطی حلبی برای ساخت خانه پرندگان. آن ها در گروه بندی فهرستی از کلمات، بسیار خوب عمل کردند.

اگر قدبلند هستید شما باهوش هستید

در یک تحقیق در سال ۲۰۰۸ که روی هزاران نفر انجام شد، این نتیجه به دست آمد که افراد قد بلند، از ضریب هوشی (IQ) بالاتری برخوردارند و در سنین کودکی و بزرگسالی پول بیشتری نسبت به بقیه به دست می آوردند.

پژوهشگران می نویسند که اوایل زندگی و سن ۳ سالگی ( قبل از اینکه مدرسه رفتن بتواند تاثیری روی کودکان بگذارد) در تمام دوران کودکی، کودکانِ قد بلند در آزمون های شناختی عملکردی بهتر و قابل توجه دارند.

اگر خیلی زود خواندن را یاد گرفته اید شما باهوش هستید

در سال ۲۰۱۲ محققانِ انگلستانی یک بررسی روی حدود ۲۰۰۰ جفت دوقلوی همسان انجام دادند. آن ها متوجه شدند خواهر و برادرانی که خواندن را زود تر یاد گرفتند، نمرات بهتری در آزمون های توانایی های شناختی به دست آوردند.

نویسندگانِ این تحقیق بیان میکنند که یادگیری خواندن از سن خیلی کم، توانایی کلامی و غیر کلامی (به عنوان مثال قدرت استدلال) را افزایش می دهد، همان طور که یادگیری خواندن در سن بالاتر از این توانایی ها می کاهد.

اگر بیش از حد نگرانید شما باهوش هستید

گروهی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است افراد مضطرب در مواردی خاص از هوش بیشتری نسبت به بقیه برخوردار باشند. این نتیجه از آزمایش های متعددی که روی اضطراب انجام شد، به دست آمد. در یک نظرسنجی محققان از دانشجویان دوره لیسانس خواستند که یک فرم نظرسنجی پر کنند. این پرسشنامه مشخص می کرد که افراد هر چند وقت یک بار دچار اضطراب و نگرانی می شوند. اینکه افراد در چه زمان هایی بیم ناک می شوند یا چه مواقعی به فکر کردن مداوم به جنبه های مختلف از یک شرایط ناراحت کننده می پردازند، در این مطالعه مشخص می شد.

T A K F A R S

ادوارد سلبی در “روانشناسی امروز” گزارش می دهد که نتایج نشان داد افرادی که مضطرب تر و هراسان تر هستند، از هوش کلامی بالاتری برخوردارند. این در حالی است که افرادی با نگرانی و ترس کمتر، هوش غیر کلامی بالاتری داشتند.

اگر شوخ طبع اید باهوش هستید

در یک تحقیق حدود ۴۰۰ دانشجوی روان شناسی یک تست هوش دادند که نشان می داد چه کسانی دارای توانایی استدلال انتزاعی و هوش کلامی هستند. سپس از آن ها خواسته شد که برای چندین کارتون، عنوان بنویسند. افرادی دیگر این عنوان ها را خوانده و به آن ها رتبه دادند.

همان طور که انتظار می رفت، دانشجویان باهوش تر، رتبه شوخ طبعی بالاتری دریافت کردند.

اگر کنجکاوید باهوش هستید

در دانشگاه لندن، پروفسور توماس چامورو پرموزی مطرح میکند که چگونه هوش فرهنگی ( CQ) و ذهنی همیشه تشنه، افراد را کنجکاو تر میکند. با در نظر گرفتن هوش فرهنگی، این پروفسور می نویسد که این هوش به اندازه IQ و EQ مورد مطالعه قرار نگرفته است اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این هوش در زمانی که نیاز به مدیریت شرایطی پیچیده در دو روش عمده است، اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی افرادی که CQ بالاتری دارند، معمولا هنگام ابهام شکیبایی بیشتری دارند.

این اختلاف ظریف، غیر طبیعی و روش تفکر دقیق، اساس پیچیدگی را مشخص میکند. علاوه بر این هوش فرهنگی، سطوح بالاترِ سرمایه گذاری فکری و کسب علم و دانش را در طول زمان به همراه دارد. مخصوصا در حوزه هایی از آموزش که نیازمند تفکر است، مانند علم و هنر.

یک پژوهش در دانشگاه گلد میس لندن نشان می دهد که سرمایه گذاری فکری یا اینکه مردم چگونه زمان و تلاش خود را در سرمایه گذاری عقل استفاده میکنند، نقشی اساسی در رشد شناختی ایفا میکند.

اگر شلخته اید باهوش هستید

یک مطالعه منتشر شده در “علوم روانشناختی” که در دانشگاه مینه سوتا کارلسون به ثبت رسید، نشان داد که کار کردن در یک اتاق به هم ریخته، خلاقیت را افزایش می دهد.

تک فارس www.takfars.ir

در این مطالعه از ۴۸ شرکت کننده خواسته شد که استفاده ای غیر عادی از توپ پینگ پنگ کنند. ۲۴ شرکت کننده در اتاق هایی تمیز و ۲۴ شرکت کننده هم در اتاق های به هم ریخته فکر کردند. کسانی که در اتاق های تمیز بودند پاسخ های جالبی ندادند اما پاسخ گروه دیگر که در اتاق های به هم ریخته فکر کرده بودند، خلاقانه بود.

بنابراین اگر شما یک انسان شلخته هستید، دفعه بعدی که به شما گفته شد مرتب باشید، بگویید که با این کار دارید خلاقیت و نوآوری خود را تقویت میکنید.

اگر شب ها بیدار می مانید شما باهوش هستید

یک مطالعه که در “مجله رسمی انجمن بین المللی مطالعه تفاوت های فردی” منتشر شده نشان می دهد افرادی که تمایل دارند شب ها بیدار بمانند، نسبت به کسانی که صبح زود از خواب برمی خیزند، هوش بیشتری دارند. از این پژوهش این گونه نتیجه گرفته می شود که شواهدِ فعالیت های شبانه در قدیم بسیار نادر بوده و به این معنی است که افراد باهوش تر تمایل دارند که تا دیر وقت بیدار بمانند، زیرا آن ها تمایل دارند که از ارزش های تکاملی جدید حمایت کنند.

اگر نیازی ندارید تا همیشه به سختی تلاش کنید شما باهوش هستید

این به آن معنا نیست که تنبل بودن نشانه ای از هوش بالا است. اما منصفانه است که بگوییم افراد باهوش نیازی ندارند که همیشه به سختی کار کنند تا مانند افراد کوشا و سخت کوش مهارت های خود را تقویت کنند ( حداقل در بعضی از زمینه ها). این نظریه از پژوهشی در دانشگاه واندربیلت که به مطالعه جوانان بسیار باهوش می پرداخت و زیر نظر روانشناسان دیوید هیمبریک و الیزابت ماینز به دست آمد.

این مطالعه روی ۲۰۰۰ نفر انجام شد. این افراد در آزمون SAT و در سن ۱۳ سالگی بالاترین رتبه را دریافت کرده بودند. روانشناسان به نتایج قابل توجهی دست یافتند. افرادی که نمراتی بین ۹۹.۱ درصد و ۹۹.۹ درصد از توانایی فکری در سن ۱۲ سالگی دریافت کرده بودند، احتمال کسب دکتری، حق ثبت اختراع، انتشار یک مقاله در یک مجله علمی یا انتشار یک اثر ادبی در آینده آن ها سه تا پنج برابر بود. سطح بالایی از توانایی های فکری به شما این امکان را می دهد که در دنیای واقعی به موفقیت های عظیمی دست پیدا کنید.

آن ها نتیجه گرفتند با اینکه همیشه توصیه به سخت کوشی برای داشتن هوش بیشتر می شود، توانایی های ذاتی خاصی وجود دارند که قابل یاد گیری یا کسب نیست. تمام این نتایج بر طبق نظریات علمی و در نمونه های آماری گسترده به دست آمده بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر