تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نشانه های جالب و عجیب کم آبی بدن شما هنگام ورزش

افزایش تپش قلب

ما می‌دانیم که ضربان قلب، با افزایش شدت، بالا می‌رود، و اینکه معمولا با ورزش طولانی (بخصوص در گرما) دستخوش تغییر خواهد شد. با اینحال، اگر متوجه شدید که ضربان قلبتان ۱۵ تا ۲۰ تپش بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتید، می‌تواند به این دلیل باشد که قلبتان با سریع‌تر زدن، در حال جبران حجم خون کاهش یافته (با نام مستعار کم آبی بدن) است.

سرگیجه

آیا می‌دانید که چطور وقتی ناگهان از یک وضعیت نشسته بلند می‌شوید، سرتان گیج می‌رود؟

این حالت، «افت فشارخون وضعیتی» نامیده می‌شود، و نتیجه‌ی آن است که وقتی شما موقعیتتان را تغییر می‌دهید، به لطف حجم خون پایین، خون با سرعت کافی به سرتان نمی‌رسد. اگر در حین ورزش کردن چنین احساسی پیدا کردید، می‌تواند نشانه‌ای از کم آبی بدن باشد.

تکفارس آی آر

پوست شل و ول

از لحاظ فنی «کاهش آماس پوست» نامیده می‌شود، زمانی که پوست روی پشت دست شما پس از نیشگون گرفتن (کشیدن)، بلافاصله سر جایش بر نمی‌گردد. پوست شل و ول، نشانه آن است که شما فورا به مایعات بیشتری نیاز دارید. پیکلز می‌گوید: با هیدراتاسیون طبیعی، پوست کشیده شده باید اساسا بلافاصله به حالت عادی اش برگردد. با کم آبی متوسط تا شدید، برگشت آن کند خواهد شد. همین الان آن را امتحان کنید. پوستتان را برای ۲ تا ۳ ثانیه بکشید و سپس رها کنید. این، مبنای کار شماست. اگر پوست شما در طول ورزش به آرامی سر جایش بر می‌گردد، یعنی شما بشدت دچار کم آبی هستید.

آن بو چیست

اگر در طول تمرینتان به دستشویی رفتید، و ادرارتان بوی بدی داشت، این یک علامت دیگر برای نیاز شما به نوشیدن مایعات بیشتر است. پیکلز می‌گوید: ادرار با بوی قوی می‌تواند نشانه‌ای از کم آبی بدن باشد. البته هنوز هم خوب است که شما مجبورید در حال حاضر ادرار کنید، چون وقتی دچار کم آبی شدید شوید، تولید ادرار بطرز چشمگیری کاهش می‌یابد. با افزایش دادن مصرف مایعات‌تان در اسرع وقت، اجازه ندهید که وارد مرحله بعدی شوید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر