تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه نگهداری و کاشت گیاه نخل مرداب

image نحوه نگهداری و کاشت گیاه نخل مرداب

نور:

نخل مرداب  نور سایه روشن را نیاز دارد. اما از قرار دادن آن در پشت پنجره های آفتابگیر بخصوص در فصل تابستان خودداری کنید.

گرما:

غذای مرداب گیاهی است گرمادوست است. مناسبترین دما برای این گیاه در زمستان ۱۲ درجه سانتی گراد و در تابستان حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد است.

تکفارس آی آر

خاک:

نخل مرداب در خاکهای سنگین و رسی بهتر رشد میکند. خاک برگ را با مقدار زیادی رس مخلوط نموده و خاک مناسب را برای نخل مرداب تهیه کنید.

رطوبت نسبی محیط:

رطوبت، موجب رشد بهتر و حفظ سلامتی این گیاه می گردد. در فصول گرم همه روزه آب را روی برگهایش اسپری کنید. در زمستان فقط یک بار در هفته روی آن آب بپاشید.

کودپاشی:

www.takfars.ir

از کودهای تقویتی استفاده کرده و هر پانزده روز یک بار از اوایل بهار تا اواسط پاییز آن را با کود تقویت کنید.

ازدیاد:

ازدیاد نخل مرداب به روش قلمه وارونه است. منظور از قلمه وارونه این است که ساقه سالم و ضخیم آن را انتخاب کرده و به صورت وارونه در ظرف آب قرار می دهیم. بعد از چند روز ریشه های سفیدرنگش از لابه لای برگها بیرون می زند.

مراقبتهای لازم:

سوختگی برگها:

سوختگی نوک برگهای نخل مرداب معمولاً به دلیل خشکی هواست. با اسپری کردن آب روی برگها سوختگی برطرف می شود. نور مستقیم آفتاب نیز موجب سوختگی برگها می گردد.

خشکی خاک:

همان طور که گفته شد، گلدان نخل مرداب باید همیشه از آب پر باشد. در صورتی که خاک، خشک شود، برگها با سرعت زیاد زرد می گردند.

سرما:

در صورتی که هوا بیش از اندازه سرد شود، همه برگها خشک می شوند. با قرار دادن گیاه در محل گرم می توان به رشد مجدد ساقه هایش امیدوار بود.

تک فارس

پیچیدگی برگها:

تاریکی موجب پیچیدگی برگها می شود.

نخل مرداب گیاهی است با نام علمی سیپروس (CYPERUS) از خانواده سیپراسه (CYPERACEAE) و سرزمین مادری آن ماداگاسکار است. سیپروس پانصد و پنجاه گونه دارد و برگهای دراز و نازک و سبزرنگش در انتهای ساقه ها ظاهر می شوند. در وضع مناسب، یک متر رشد میکند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر