تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه مراقبت از پوست در برابر آسیب های پاییزی

image نحوه مراقبت از پوست در برابر آسیب های پاییزی

تغییر مرطوب کننده های پوست: در طول ماه های سرد سال، باد، سرمای هوا و گرمای رادیاتور خانه ها نقش بسیار زیادی در خشک شدن و ترک خوردن پوستمان دارد. پیشنهاد می شود مرطوب ‌کننده قوی ‌تری برای هوای سرد انتخاب کنید و به طور منظم صورت و دست ‌ها را با آن مرطوب کنید.

استفاده از پاک کننده های بدون سولفات: صابون پوست را خشک میکند و اگر مدام استفاده شود لایه محافظ پوست را از بین می برد. در نتیجه باعث ایجاد التهاب و آکنه می شود. همچنین نباید از پاک کننده ها و شوینده هایی که حاوی سدیم لورث سولفات هستند استفاده کنید. پاک کننده های بدون سولفات بهترین گزینه برای حفظ رطوبت پوست هستند.

لایه برداری پوست: پوست در اثر خشکی و سردی هوا شروع به پوسته پوسته شدن میکند. لایه برداری پوست در از بین بردن خشکی، زدودن سلولهای مرده و پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر است.

پرهیز از تونرها: تونرها لوسیون هایی برای پاک سازی و کوچک کردن منافذ پوست هستند. اما اکثر این تونرها حاوی الکل هستند که استعمال آنها روی پوست، منجر به خشکی بیشتر آن می‌ شود. پس بهتر است در فصول سرد از آنها استفاده نکنید.

تکفارس آی آر

انتخاب روغن های مخصوص پوست: اگر خشکی صورت و پوسته پوسته شدن آن از کنترل شما خارج شده، می ‌توانید روغن‌های مخصوص پوست را جایگزین مرطوب کننده‌ ها کنید.

در نظر گرفتن ضد آفتاب: حتی در هوای سرد نیز به منظور محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب با حداقل اس پی اف ۱۵ توصیه می‌ شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر