تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه صحیح پاک کردن آرایش صورت برای خانم ها

* یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میکنند .

* برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاککننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

* آرایش صورت شما مانند کرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کنندههای آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاک میشوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاککننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند .

* برای پاک کردن آرایش چشمانتان، از حرکات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است .

* برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

تکفارس آی آر

* در صورتی که اصلا آرایش نمیکنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میکند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم میکند .

* پاک کنندههایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک کنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما میشوند .

* کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک کنندهها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کنندههای ملایم برای شما مناسبترند

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر