تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نحوه آرایش برای خانم های پرکار و پر فعالیت

image نحوه آرایش برای خانم های پرکار و پر فعالیت

ساده باشید

اگر میخواهید آرایش کنید، سادگیتان را حفظ کنید. می‌توانید خیلی آراسته به نظر برسید و تنها یک آرایش حداقلی داشته باشید. ریمل ضدآب، رژ گونه‌ی ملایم، مرطوب کننده‌ی رنگی و خط چشم را امتحان کنید. نکته‌ی اصلی استفاده‌ی کمتر از هر لوازم آرایش و در عین حال تاکید کردن روی ویژگی‌های دلخواهتان است، مطمئنا می‌توانید این کار را با تعداد کمی لوازم آرایش انجام دهید.

ملایم باشید

صحبت از ترفند‌های زیبایی برای زندگی‌های پرمشغله که باشد باید به یاد داشته باشیم که ملایم باشیم. از آنجایی که اغلب عرق می‌کنید، دوش می‌گیرید و لباس عوض می‌کنید بهتر است از مواد ملایمی که پوست و مویتان را خشک نمی‌کنند استفاده کنید. از شامپو، نرم کننده و شامپو بدن ملایم استفاده کنید تا از شر آلودگی‌ها خلاص شوید ولی چربی طبیعی پوستتان را از بین نبرید.

تکفارس آی آر

آرایشتان را پاک کنید

قدم بعدی شاید کمی زمان بگیرد ولی برای سلامت پوستتان مهم است. با پاک کردن آرایش پیش از ورزش می‌توانید مطمئن شوید که محصولات زیبایی جذب پوستتان نمی‌شوند و منافذ آن را نمی‌بندند. همچنین پوستتان جوش نمیزند و خیالتان از بابت خراب شدن آرایشتان در اثر عرق کردن هم راحت می‌شود. چند دستمال پاک کننده‌ی آرایش در کیفتان داشته باشید تا اگر وقتی برای شستن کامل صورتتان نداشتید از آن ها استفاده کنید، چه آرایش داشته باشید و چه نداشته باشید.

تقویت کنید و نرمی ببخشید

ترفند‌های زیبایی برای خانم‌های پرمشغله همچنین شامل استفاده از روغن مو می‌شود تا موهایتان قوی و نرم بمانند. اگر اغلب مشغولیت‌های بیرون از خانه دارید همیشه موهایتان را جمع کنید تا خشک و شکننده نشوند. از کش موی نرم بدون فلز و نرم کننده‌های بدون نیاز به شستشوی حاوی SPF یا روغن مو استفاده کنید تا از گیسویتان حفاظت کنند

تقویت عمیق

www.takfars.ir

علاوه بر استفاده از شامپو و نرم کننده‌ی ملایم، تقویت مو را فراموش نکنید. اگر مویتان غرق در عرق شود یا به بدن عرق کرده‌تان بچسبد می‌تواند آسیب ببیند. پس از ورزش مویتان را آب بکشید یا از شامپوی خشک استفاده کنید و حداقل هفته‌ای یکبار موهایتان را تقویت عمیق کنید تا سالم و نرم بمانند. اگر می‌توانید موهایتان را بالا جمع کنید تا اصلا با بدنتان تماسی نداشته باشند.

آب بنوشید

شاید ذکر این ترفند زیبایی مسخره به نظر برسد ولی نوشیدن آب امر مهمی است. بعضی افراد دوست ندارند هنگام ورزش آب بنوشند و این قابل درک است ولی حتما قبل و بعد از ورزش به میزان کافی آب بنوشید تا بدنتان دچار بی آبی نشود. بی آبی بدن به این معناست که پوستتان ممکن است در اثر کاهش فشارخون ضعیف، خشک و چروک شود.

عطر را کنار بگذارید

اگر ورزشکار هستید عطر‌های گران قیمتتان را برای موقعیت‌های خاص و همنشینی‌های دوستانه کنار بگذارید. عطر غلیظ در هنگامی که زیاد عرق می‌کنید بوی خوبی نخواهد داشت و این تصور را ایجاد می‌کند که شما سعی دارید بوی عرق را با عطر بپوشانید. از دئودورانت استفاده کنید و به همین بسنده کنید، به هر حال بعد از دوش گرفتن بوی خوب و تمیزی خواهید داشت.

موهایتان را متناسب بیارایید

می‌فهمم که دوست دارید در حالی که زندگی پر مشغله‌تان را حفظ می‌کنید زیبا هم به نظر برسید ولی بعضی مدل‌های مو برای خانم‌های پر مشغله منطقی نیستند. دم اسبی بستن موها همیشه اسپورت و شیک است ولی می‌توانید یک مدل گوجه‌ای قشنگ و شلوغ، یک گیس، هدبند و یا یک گیس از پهلو که انتهایش را دم اسبی ببندید را هم امتحان کنید. اگر موهای بلندی دارید و مایه‌ی دردسرتان می‌شود به کوتاه کردنشان برای صرفه جویی در وقت فکر کنید.

مراقبت‌های نهایی

یک راهنمایی زیبایی دیگر برای خانم‌های پر مشغله این است که صورتتان را همانند پیش از ورزش، پس از آن هم کاملا تمیز کنید. حتی اگر آرایش هم نکرده‌اید، نمی‌خواهید پس از عرق کردن بگذارید عرق روی صورتتان بنشیند. عرق باقی مانده می‌تواند روی پوستتان خشک شود و نمکش به پوستتان آسیب بزند. دوش بگیرید و صورتتان را پس از ورزش بشویید و مرطوب کننده را فراموش نکنید.

دست زدن موقوف

تک فارس

مهم است که این راهنمایی را در هنگام ورزش به خاطر داشته باشید؛ به صورتتان دست نزنید. لمس صورت با دست‌های آلوده یک نباید مهم است، و اگر از دستگاه استفاده می‌کنید ممکن است باکتری‌های روی آن‌ها را به پوستتان معرفی کنید. زمانی که دستانتان را نشسته‌اید به هیچ وجه به صورتتان دست نزنید و حتما یک حوله به عنوان سد بین پوستتان و دستگاه‌ها به همراه داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر