تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میگرنی ها تناسب اندام خود را حفظ کنید تا سردرد شما تسکین یابد

image میگرنی ها تناسب اندام خود را حفظ کنید تا سردرد شما تسکین یابد

افراد مبتلا به میگرن و پزشکان معالج آنان باید آگاه باشند که داشتن اضافه وزن یا کمبود وزن شدید برای آنان مفید نیست و حفظ وزن مناسب می‌تواند خطر بروز میگرن را در این بیماران کاهش دهد.

محققان آمریکایی معتقدند: سبک زندگی سالم به لحاظ کنترل وزن، برخورداری از رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن ضروری است.

در این بررسی پیترلین و تیم تحقیقاتی‌اش به ارزیابی نتایج ۱۲ مطالعه که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در آن‌ها شرکت داشتند، پرداخته و دریافتند: افراد چاق ۲۷ درصد بیش از افرادی با وزن معمولی احتمال دارد دچار سردردهای میگرنی شوند. همچنین افرادی که وزن آنان کمتر از حد نرمال است ، ۱۳ درصد بیشتر احتمال دارد به میگرن دچار شوند.

همچنین اعضای این تیم تحقیقاتی در بررسی خود تایید کردند که ارتباط بین چاقی و میگرن در زنان و افراد کمتر از ۵۵ سال بیشتر است.

تکفارس آی آر

محققان در این بررسی با قطعیت اظهار نکردند چگونه ساختار بدن بر خطر بروز میگرن تاثیر می‌گذارد اما پیترلین معتقد است بافت چربی همچون اندام غدد درون ریز از قبیل تیروئید عمل می‌کند که زیاد یا کم بودن آن مشکل زاست.

به گزارش هلث دی نیوز، تغییر در بافت چربی که با افزایش یا کاهش وزن بوجود می‌آید کارکرد و تولید چندین پروتئین‌ و هورمون‌ را دگرگون می‌سازد و فضای التهابی در بدن را تغییر می‌دهد. این شرایط می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به میگرن کرده یا شدت آن را بیشتر کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر