تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میوه های مفید و خوب برای سلامتی بدن چیست

image میوه های مفید و خوب برای سلامتی بدن چیست

۱ – سیب
اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند. و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد. یک سیب متوسط چیزی درحدود ۸۰ کالری دارد.
۲ – زرد‌آلو
منبع بسیار خوبی از ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می‌باشد. لیکوپن موجود در زرد‌آلو به محافظت از چشم‌ها و جلوگیری از بیماری قلبی، اکسیداسیون کلسترول LDL و برخی سرطان‌ها — مخصوصاً سرطان پوست– کمک می‌کند. و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثر است. بعلاوه اینکه یک زردآلو فقط ۱۹ کالری در خود دارد.
۳ – موز
منبعی عالی از پتاسیم است ( حدود ۴۰۰ میلی‌گرم ) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. یک موز متوسط چیزی درحدود ۱۰۸ کالری در خود دارد.
۴ – خانواده توت‌ها
به مقدار بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین C در خود دارد. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که توت‌ها درمقابل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر محافظت خوبی به عمل می‌آورد.
۵ – تمشک آبی
یکی از بهترین میوه‌های آنتی‌اکسیدانه به شمار می‌رود. در کنار سایر فوایدی که برای سلامتی دارد، به پیشگیری از فشارخون بالا، زوال قرنیه و تخریب مغز که موجب بیماری آلزایمر می‌شود، کمک می‌کند. یک فنجان تمشک آبی ۸۱ کالری و ۴ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان شاه‌توت ۷۴ کالری و ۱۰ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان تمشک ۶۰ کالری و ۸ گرم فیبر و یک فنجان توت‌فرنگی ۵۰ کالری، ۴ گرم فیبر در خود دارد.
۶ – طالبی
سرشار از ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌ اکسیدان‌های کاروتینوئید هستند. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به محافظت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب‌زدگی زیاد است کمک می‌کند. یک نصف طالبی ۹۷ کالری و ۲ گرم فیبر دارد.
۷ – گیلاس
سرشار از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماری‌ها است. همچنین پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود دارد. گیلاس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس ۸۸ کالری دارد.
۸ – مرکبات
بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و محتوی بالای ویتامین C خود معروف هستند. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌باشند. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.
_ گریپ‌ فروت صورتی یا قرمز
نیمی از یک گریپ‌فروت فقط ۴۷ کالری دارد. پرتقال ۵۰ تا ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C در خود داشته و ۶۸ کالری است.
_ لیمو
یک عدد لیمو حدود ۱۷ کالری دارد.

۹ – کیوی

بیشتر از دو برابر از ویتامین C پرتقال را در خود دارد و همچنین منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A و E می‌باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. یک عدد کیوی متوسط ۴۷ کالری و ۳ گرم فیبر دارد.
۱۰ – پاپایا
سرشار از ویتامین C، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیم‌های گوارشی طبیعی است که به هضم پروتئین کمک می‌کند. یک فنجان پاپایا خردشده ۵۵ کالری دارد.
۱۱ – انگور قرمز
حاوی آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار قابل‌ توجهی آنتی‌ اکسیدان‌های جنگنده با بیماری‌ها است. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو‌ئیدها، آنتوسیانین‌ها و رزوراتول می‌باشد که نشان داده است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. یک فنجان انگور قرمز ۶۰ کالری در خود دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر