تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

میوه آووکادو و فایده ها و ضررهای مصرف آن

image میوه آووکادو و فایده ها و ضررهای مصرف آن

تاریخچه پیدایش آووکادو به هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‏ گردد که به خاطر بافت نرم و خواص درمانی‏اش، توسط اقوام Aztecs و Incas آمریکای جنوبی استفاده می‏ شده است.آووکادو به خاطر رنگ و شکل ظاهری پوست چرم‌مانندی که دارد، به گلابی تمساح‌مانند معروف می‌باشد

این میوه سبز رنگ که در کشور ما هم طرفداران بسیار زیادی دارد، به دلیل خواص بی‌نظیر و طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، خیلی زود در تمام مناطق دنیا به یک میوه محبوب تبدیل شد و استفاده از آن در انواع دسرها، بستنی و سالادها و همچنین در محصولات مراقبتی پوست و مو رایج می‌باشد.از این رو خواص بی‌نظیر آووکادو برای سلامت بدن را بشناسید و از این پس استفاده از آن را مانند میوه‌های دیگر در رژیم روزانه خود بگنجانید.

۴۰۰ نوع آووکادو در مکزیک و جنوب آمریکا وجود دارد. بعد از کشت نهال آووکادو، ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد تا میوه بدهد.

آووکادو از نظر چربی خیلی غنی می‏ باشد، در حالی که سایر میوه‌ها و سبزی‌ها این طور نیستند. همچنین آووکادو حاوی مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین‏های گروه B و منبع غنی آنتی‌اکسیدان‏هایی مثل ویتامین E، C و لوتئین (رنگدانه گیاهی) است.

تکفارس آی آر

به‌علاوه منبع ویتامین K ، فیبر، فولات و مس و سرشار از پتاسیم است و حاوی ۸۸-۷۱ درصد چربی می‌باشد. یک آووکادوی معمولی دارای ۳۰ گرم چربی بوده که حدود ۲۰ گرم آن اسیداولئیک است.

تاثیر آووکادو بر پوست

آووکادو به دلیل غنی بودن از ویتامین E، برای زیباسازی پوست مفید است. همچنین به بهبود سوختگی‏ها و زخم‏ها کمک می‏کند.

آووکادو و سلامت کودکان

وقتی آووکادو با میوه‏ های دیگر مصرف شود، یک غذای مغذی را برای کودکان فراهم می‏ سازد.

www.takfars.ir

اثر آووکادو بر سیستم ایمنی

مطالعات نشان می‏ دهند که مصرف مکمل‏ ویتامین E برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مسن مفید است. با افزایش سن، میزان مواد مضر در بدن افزایش می‏یابد که ویتامین E می‌تواند مقدار آنها را کاهش دهد. آووکادو به دلیل سرشار بودن از ویتامین E، می‏ تواند نقش یک مکمل را ایفا کند. به همین دلیل، آن را در رژیم غذایی جای می‏دهند.

چگونه آووکادو را انتخاب و نگهداری کنیم؟

یک آووکادوی آماده مصرف کمی نرم می‌باشد، ولی نباید دارای لکه‌های سیاه و یا شکستگی در بدنه باشد. اگر دارای گردن کشیده‌تری باشد، یعنی بر روی درخت رسیده و طعم مطلوب‌تری دارد، آووکادوهای خوش‌شکل را که روی آنها بدون خراش است، انتخاب کنید.

برای اینکه آووکادوهای سفت برسند، آنها را برای چند روز، در یک پاکت کاغذی در درجه حرارت اتاق قرار دهید. در حین رسیدن رنگ میوه تیره‌تر می‌شود.

نباید تا زمانی که کاملا می‌رسد، در یخچال نگهداری شود، ولی به محض رسیدن می‌توان آنها را در یخچال به مدت یک هفته نگهداری نمود. بهتر است آووکادو را به صورت سالم و بدون برش نگهداری نمایید تا فرآیند قهوه‌ای شدن مواد غذایی در آن رخ ندهد. در صورت برش دادن آووکادو آن را در کیسه‌های پلاستیکی دربسته و یا ظروف در‌دار نگهداری نمایید تا در معرض هوا قرار نگیرد.

از دیگر خواص آووکادو

آووکادو دارای فیبر بسیار زیادی است که می‌تواند در بهبود عملکرد روده موثر باشد و هضم را در کسانی که مبتلا به کم‌کاری روده هستند، تسهیل کند.

کمک به کاهش بوی بد دهان.

ایجاد درخشش در پوست، آبرسانی و جلوگیری از پیری آن با داشتن مواد مغذی، ویتامین و موادی مانند بتاکاروتن و لیکوپن.

تک فارس

جلوگیری از خشکی موها.

پاکسازی کبد و جلوگیری از آسیب به آن در اثر تغذیه نامناسب و آلودگی‌ها.

تقویت چشم‌ها و بینایی آنان.

کاهش فشارخون و جلوگیری از سکته قلبی.

حفظ تعادل مایعات در بدن و کمک به بهبود عملکرد کلیه‌ها.

افزایش ویتامین k در بدن.

آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان و چربی‌های مفید اشباع نشده است که در مبارزه با سرطان مفید هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر