image, موقعی که سوار هواپیما هستم چکار باید بکنم

سفارش چای یا قهوه

در هواپیما برای تهیه قهوه و چای از آب جوش داخل هواپیما استفاده می کنند. گاهی این آب ها حاوی کلی فرم ها (باکتری های روده که از طریق مدفوع دفع می شوند) هستند.

پس سعی کنید بیشتر آب خالی بنوشید، البته تا حد امکان بهتر است از بطری های آب معدنی استفاده کنید و وقتی آب مورد نیازتان تمام شد، بطری را با آب شیر پر نکنید.

نشستن طولانی مدت

پایین بودن فشار هوا در داخل کابین هواپیما باعث کند شدن سرعت گردش خون و در نهایت لخته شدن خون، مخصوصا در پاها می شود.

اگر از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید، مشکل لخته شدن خون تشدید خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل، گاهی از روی صندلی خود بلند شوید و در راهروی کابین هواپیما راه بروید.

اگر امکان راه رفتن برایتان وجود ندارد، در حالت نشسته پاهای خود را شل کرده و پاشنه ی پایتان را بالا ببرید، طوری انگشتان پاها روی زمین باشند و بالعکس.

این کار را هر از گاهی انجام دهید.

برخی افراد در پروازهای طولانی ترجیح می دهند بدون کفش در کابین هواپیما رفت و آمد کنند . این کار بسیار خطرناک است و باعث آلودگی شدید پاهایتان می شود

خوابیدن در هنگام برخاستن و یا فرود آمدن هواپیما

هنگام برخاستن و یا فرود آمدن هواپیما، فشار هوای اطراف شما سریع تر از فشار هوای داخل گوش تغییر می کند. این تغییر فشار، به طور موقت باعث آزار شما خواهد شد.

برای مساوی شدن فشار هوای داخل گوش و فشار هوای بیرون بیدار بمانید و آدامس بجوید و یا آب نبات بمکید، نفس عمیق بکشید و چند لحظه نفس تان را حبس کنید، سپس هوا را از دهانتان خارج کنید، زیرا این تغییر فشار باعث بروز سرگیجه، عفونت گوش، کاهش شنوایی، آسیب پرده گوش، خون دماغ و در موارد شدیدتر باعث از دست دادن شنوایی می شود.

چرت زدن وسط روز

در صورتی که ساعت مبدا تفاوت زیادی با ساعت مقصد سفر داشته باشد، تنظیم زمان خواب بسیار مشکل است.

اما سعی کنید خوابتان را طبق ساعت مقصدتان تنظیم نمایید و وقتی هوا روشن است، نخوابید (چرت وسط روز نزنید) تا تنظیم خوابتان به هم نریزد.

کم نوشیدن مایعات

هوای داخل کابین هواپیما به شدت خشک است و از آنجایی که بدن تان در هر بازدم، آب از دست می دهد، بهتر است به طور منظم آب و مایعات دیگری بنوشید.

استفاده از نوشیدنی های گازدار

تغییرات فشار هوا می تواند باعث افزایش تولید گاز در بدن تا ۲۵ درصد شود. بنابراین از نوشیدنی های گازدار در هواپیما استفاده نکنید، زیرا باعث نفخ آزاردهنده ای می شود.

استفاده از مشروبات الکلی

استفاده از نوشیدنی های الکلی باعث کاهش هوشیاری شده و در نهایت خواب آلودگی را به دنبال دارد و همان طور که اشاره شد خوابیدن در کابین هواپیما مضر است (این تذکر در مورد هواپیماهای کشورهای دیگر و مسافران آنهاست).

پرخوری

هنگام پرواز به دلیل خشک بودن هوای داخل کابین هواپیما و کم بودن فشار هوا، میزان تشخیص شوری و شیرینی موادغذایی ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد و این باعث زیاده روی در مصرف غذاها می شود.

خوردن غذایی که روی میزتان افتاده

سینی ها و میزهای مربوط به سرو غذا، بسیار آلوده اند و میزان زیادی از باکتری ها را روی خودشان دارند. لذا اگر تکه ای از غذایتان روی میز یا سینی افتاد، آن را نخورید.

تماس زیاد با کمربند ایمنی

کمربند ایمنی نیز پوشیده از باکتری های مضر است. سعی کنید بعد از دست زدن به آن، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

پابرهنه راه رفتن

برخی افراد در پروازهای طولانی ترجیح می دهند بدون کفش در کابین هواپیما رفت و آمد کنند. آگاه باشید که این کار بسیار خطرناک است و باعث آلودگی شدید پاهایتان می شود.

نرفتن به سرویس بهداشتی

نگه داشتن ادرار در مثانه باعث عفونت ادراری می شود. حتما در صورت نیاز، تخلیه ی ادرار را انجام دهید و این کار را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید