تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مواد غذایی خوشمزه مخصوص بچه ها به جای انواع کره مضر

image مواد غذایی خوشمزه مخصوص بچه ها به جای انواع کره مضر

۱- پنیر خامه‌ای

البته این مناسب آنها که به لبنیات حساسیت دارند، نیست اما پنیر خامه‌ای مزایای بسیاری برای گذاشتن در ساندویچ دارد. بافت ضخیم و قابل پخش دارد؛ مانند یک دیواره مرطوب عمل می‌کند که نان را از خیس شدن حفظ می‌کند.

۲- گواکمول

گواکمول آنقدر دلپذیر است که که به تنهایی بتواند روی یک ساندویچ قرار بگیرد. خصوصا با نان پیتا یا تورتیلا خوب است و به عنوان چاشنی مرغ عالی است. رنگ سبز برای کودکان یک مزیت محسوب می‌شود.

تکفارس آی آر

۳- سس کرنبری

بسیاری خانواده‌ها تنها یک بار در سال سس کرنبری می‌خرند. در عید پاک. این سس، چاشنی فوق‌العاده‌ای برای ساندویچ مرغ یا بوقلمون در طول سال تحصیلی است. می‌توانید با اضافه کردن مایونز به بوقلمون و ساندویچ کرنبری از خیس شدن نان جلوگیری کنید.

۴- حمص

یک پیش غذای خاورمیانه‌ای که به تازگی در ایالات متحده نیز به شکل وسیعی گسترش یافته است. حمص انتخاب سالم و خوبی برای ساندویچ ها (و نیز دیپ ها) است. می‌توانید این عصاره دانه کنجد را در قفسه بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید یا با استفاده از دستور ساده تهیه، خودتان آن را درست کنید. این غذای سرشار از پروتئین، خصوصا برای خانواده‌های گیاهخوار مناسب است.

۵- پوره سبزیجات

www.takfars.ir

بسیاری از بچه‌ها هنگامی که سبزیجات،شبیه سبزیجات باشند،آنها را نخواهند خورد، اما وقتی به طور هوشمندانه تغییر قیافه داده باشند، آنها را می‌خورند. پوره سبزیجاتی مثل فلفل قرمز،خوشرنگ و خوشمزه هستند و در عین حال خیلی طعم مفید واقعی خود را فاش نمی‌کنند. این پوره‌ها به خوبی می‌توانند چاشنی ساندویچ شوند، گرچه بهتر است یک لایه مرطوب مثل پنیر خامه‌ای، کره یا روغن برای جلوگیری از خیس شدن نان، روی آن بمالید خصوصا وقتی آن را برای مصرف در ساعت های آینده آماده می‌کنید.

۶- چاشنی سالاد

چاشنی‌های سالاد معمولا به طور بالقوه منبع آلرژن های مخفی هستند، بنابراین برچسب آنها را با دقت بخوانید اما ممکن است چاشنی مورد علاقه فرزندتان روی ساندویچ خوشمزه باشد. چاشنی بلوچیز، رنچ یا هزار جزیره را امتحان کنید.

۷- دیپ لوبیا

دیپ لوبیای مکزیکی مثل حمص، چاشنی خوبی برای ساندویچ است. آن را با پنیر کالبی جک یا آسادرو و کمی سالسا سرو کنید.

۸- کره آفتابگردان و سویا

دو ماده‌ای که مخصوصا برای بچه‌هایی درست شده‌اند که به بادام زمینی حساسیت دارند (یا به مدرسه‌ای می‌روند که نمی‌توانند بادام زمینی ببرند) کره سویا و کره دانه آفتابگردان است. این دو ماده را می‌توانید در ردیف غذاهای سالم یا خاص خواربار فروشی یا فروشگاه های زنجیره‌ای یا غذاهای سالم بخرید. هر دو خالی از بادام زمینی و سه آجیل هستند، هرچند کره دانه سویا برای کودکان با حساسیت به سویا بی ضرر نیست.

۹- کره دیگر آجیل ها

توجه: این ممکن است یک جایگزین خطرناک باشد،چون برخی از کودکانی که به بادام زمینی حساسیت دارند،به ۳ آجیل دیگر هم حساس هستند. هرچند اگر فرزندتان تست داده و فقط به بادام زمینی حساسیت دارد و نه به سه آجیل دیگر، کره جایگزین تجربه‌ای شبیه به کره بادام زمینی خواهد بود. کره بادام، کره بادام هندی و کره فندق نسبتا به فراوانی یافت می‌شوند. اگر درباره استفاده کره سه آجیل توسط فرزندتان نگرانی دارید،به پزشک بروید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر