تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مواد طبیعی برای رهایی از دست جوش های صورت

بعضی وقتها نوع عادت غذایی باعث بروز آکنه می شود. در واقع منشا بسیاری از بیماریها بدلیل فقر مواد مغذی است. بنابراین از سالم و مغذی بودن رژیم غذاییتان مطمئن شوید. از فست فودها کناره بگیرید و به سراغ میوه ها و سبزیجات بروید. ورزش روزانه را نیز فراموش نکنید.

عسل و لیمو

بهترین و موثرترین روش طبیعی استفاده از عسل و لیمو است. استغاده از این ماسک بهترین روش مرطوب سازی پوست و خشک کردن آکنه است. این درمان خانگی بسیار معروف و محبوب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه لیمو بردارید آب آن را با عسل ترکیب کنید وآن را بر روی پوستتان بمالید.

بخور

بخور صورت نیز یکی از روشهای موثر درمان آکنه است. هر بار که به سنا می روید و یا به سالنهای آب گرم میروید در واقع فرصتی را برای درمان آکنه صورتتان به خود می دهید. خبر خوشحال کننده این است که می توانید این کار را در منزل نیز انجام دهید. برای اینکار می توانید انواع روغنها را به آب در حال بخار اضافه کنید.

تکفارس آی آر

یخ

یخ یکی از بهترین روشهای درمان آکنه است که بر روی پوست معجزه میکند. استفاده از یخ بسیار آسان است آن را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید وبمدت چند دقیقه آن را بر روی اکنه ها قرار دهید. یخ باعث از بین رفتن منافذ باز پوست می شود و پوست را از حمله باکتریها در امان نگه می دارد. استفاده از یخ همچنین باعث کم شدن قرمزی و التهاب پوست می شود.

ماسک رس

ماسک رس طبیعی باعث تمیز شدن صورت می شود و آلودگیها را از آن می زداید. می توانیم بگوییم ماسک خاک رس چیزی شبیه بخار است. من از درست کردن ماسک رس لذت میبرم. تماس خاک رس با صورت بسیار لذت بخش است و کاملا آن را تمیز میکند. این نوع ماسکها دارای خواص زیادی هستند که یکی از آنها مقابله با آکنه می باشد.

گوجه فرنگی

www.takfars.ir

بیماریهایی مانند آکنه میتوانند با کمک گوجه به طور موفقیت امیزی درمان شوند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامینهای A,CوKاست. مقداری گوجه را بر روی پوست صورتتان قرار دهید و جوشها را فراموش کنید. گوجه فرنگی اسیدی است و باعث خشک شدن جوشها می شود. بعلاوه گوجه سرشار از انتی اکسیدانهاست که با رادیکالهای آزاد می جنگند.

ماسک خیار و ماست

آیا می دانستید که خیار مانع از جوش و آکنه می شود؟ خیار حاوی اسکوربیک اسید است که برای درمان التهاب و حساسیت پوست بسیار موثر است. بعلاوه خیار دارای ۹۵ درصد آب است که باعث مرطوب شدن پوست می شود. ماسک خیار و عسل دارای خواص ضد قارچی و آنتی باکتریایی هستند که جوشها و آکنه را از روی پوست محو میکنند. ماسک خیار و ماسک سلاحی بسیار قوی در مقابله با آکنه است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر