image, مقاله جالب درباره خواص و مضرات پسته همیشه خندان

روغن پسته، روغنى غنى با مقادیر بالایى از ویتامین ها ( K, A, D, E) مواد معنى مثل آهن، فسفر، مس، روى و منیزیم مى باشد. هم چنین روغن پسته در صنایع آرایشى و طب به کار مى رود و به طور اعجاب آورى ازچین و چروک پوست جلوگیرى مى کند و نرم کننده ممتاز است که سطح بالایى از رطوبت پوست را تأمین مى کند و روغنى مناسب جهت ماساژ بدن است.

صمغ پسته به طور معنى دارى اثرات خواب آورى، اثر ضد اضطرابى و شلى عضلانى دارد که ممکن است در کاهش اختلالات انقباضى عضلات، بى خوابى و اضطراب مؤثر است.

▪یکى دیگر از خواص پسته تأثیر آن بر دستگاه گوارش بدن است.

▪پسته مقدار زیادى فیبر دارد که مى تواند به هضم غذا کمک کند. دم کرده ى پوست سبز پسته حالت دل به هم خوردگى و استفراغ را از بین مى برد.

▪از دیگر فواید پسته سردى کبد را درمان مى کند و دفع کننده سموم بدن است.

▪پسته از سکسکه جلوگیرى مى کند.

▪از دیگر ارزش غذایی پسته میتوان متعادل کننده غدد تیروئید را نام برد.

▪استفاده پسته در صبح باعث تقویت ذهن مى شود.

▪پسته اسهال معمولى و اسهال خونى خونى را درمان مى کند.

▪پسته باعث تسکین سرفه مى شود.

▪پسته براى تقویت جنسى بسیار مفید است.

مراقبت از پسته کوچولوی خندان:

پسته اغلب با پوست و در محفظه هاى دردار جهت جلوگیرى از آلودگى به حشرات نگهدارى مى شود. بهترین روش براى نگهدارى از آجیل مغز شده، این است که آن را درون فریزر نگهدارى نمود تا از رشد قارچ بر سطح دانه ها و مغزها پیشگیرى شود.

روغن پسته چربى مفید براى بدن؟

روغن پسته یک روغن چاشنى دهنده یا طعم دهنده مى باشد و زمانى مرغوب است که فاقد هر گونه مواد افزودنى و نگهدارنده باشد و تنها مواد افزودنى مجاز در این روغن آنتى اکسیدان ها هستند.

شناسایى روغن پسته اصل:

▪رنگ روغن پسته سبز پر رنگ است و شاید مقدارى رنگ کهربایى نیز در آن دیده شود. در برخى موارد نیز زردى بسیار کمى در این روغن دیده مى شود.

▪طعم روغن پسته کمى تند است و به همین دلیل است که براى هر خوراکى کاربرد ندارد.

▪ظاهر روغن پسته شفاف و براق است.

▪روغن پسته جزء روغن هایى با نقطه دود متوسط است.

به سلامت موی خود اهمیت مى دهید!

اگر برایتان مهم است که مو سالم داشته باشید بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگى تان بگنجانید.

موهای ما نیاز دارند تا علاوه بر شست و شو و رعایت نکات بهداشتی برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. بسیاری از مردم گمان می کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید است در حالی که که ساقه مو بافت مرده ای است.

افرادی که موهای نرم و شکننده ای دارند، می توانند پسته ی بیشتری مصرف کنند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می توانید برای ضخیم تر شدن و درخشندگی آنها از پسته استفاده کنید. پسته هم چنین منبع روی است و کمبود روی در بدن باعث ریزش مو می شود.

کاهش وزن با مصرف پسته:

مصرف پسته به میزان کنترل شده و متعادل در رژیم لاغرى بلامانع است و مى تواند مزایایى را در جهت کاهش وزن و کاهش ترى گلیسرید خون به همراه داشته باشد. البته به شرط آن که افراط نشود، هر دانه پسته دارای ۸ گرم کالری است و مصرف روزانه حدود ۵٠ گرم پسته کفایت مى کند و ارزش غذایی پسته خام نیز بیشتر از پسته شور است. پسته مناسب براى رژیم بدن است و براى افرادى که ناراحتى قلبى دارند بسیار مناسب است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید