بادام برشته شده با پوست

سعی کنید به جای خوردن تنقلات مصنوعی، مقداری بادام میل کنید تا روزانه ۱۰ درصد از کلسترول بد خونتان کاهش یابد. همچنین ویتامین موجود در مغز بادام و فلاوانوئید موجود در پوست آن می‌تواند از پیشرفت بیماری‌های عروقی جلوگیری کند.

آووکادو

مصرف آووکادو می‌تواند علاوه بر کاهش میزان ای دی ال و تری گلیسیرید، به افزایش میزان کلسترول خوب خون کمک کند. تمامی این فواید به دلیل وجود میزان زیاد چربی اشباع نشده در این میوه چرب است.

گوجه فرنگی تازه

طبق تحقیقات، خوردن ۷ وعده غذایی حاوی گوجه فرنگی در هفته می‌تواند تا ۳۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. این موضوع ممکن است به خاطر آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن موجود در گوجه یا وجود منابع زیادی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر باشد. پخت گوجه برای مدت زمان ۳۰ دقیقه یا بیشتر می‌تواند میزان لیکوپن را افزایش دهد.

غلات صبحانه: بتاگلوکان و فیبر حل شدنی موجود در جو، کلسترول‌های موجود در صفرا را از بین می‌برد و در نتیجه شما شاهد کاهش میزان ال دی ال در خون خواهید بود. یک فنجان غلات صبحانه حاوی جو می‌تواند ۲ تا ۳ درصد میزان کلسترول بد را کاهش دهد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید