تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

استامبول – ترکیه

چای پرطرفدارترین نوشیدنی در کافه های استامبول است. اما بدون توجه به فرهنگ این شهر، باید گفت قهوه های سیاه و عالی استامبول حرف ندارند.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

برای تهیه قهوه غلیظ و خوش طعم ترک، کافه دارها دانه های قهوه را برشته میکنند و سپس می کوبند تا پودری نرم به دست بیاید. سپس، این پودر را به همراه آب و گاهی شکر درون شیرجوش هایی به نام کِزوه می جوشانند و در آخر درون فنجان های کوچکی سرو میکنند. این قهوه از صافی عبور داده نمی شود به همین دلیل قبل از نوشیدن، باید اجازه دهید تا دانه های قهوه ته نشین شوند.

سیاتل – واشنگتن

تکفارس آی آر

مسلما تعجبی ندارد که سیاتل به عنوان یکی از بهترین شهرهای قهوه در سراسر دنیا انتخاب شده است. در سال ۱۹۷۱ میلادی، نخستین قهوه خانه در این شهر گشایش یافت. جالب است که در این شهر برای هر ۱۰۰ هزار شهروند سیاتل، ۳۵ فروشگاه قهوه وجود دارد. بر اساس این آمار، بیشترین کافی شاپ های موجود در سراسر کشور در سیاتل مستقر هستند.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

ملبورن – استرالیا

ملبورن، پایتخت قهوه کشور استرالیا است. کافی شاپ های این شهر همچنین بهترین و مشهورترین قهوه های دنیا را سرو میکنند. استرالیایی ها به قدری این نوشیدنی گرم را دوست دارند که نشریه ای به نام بررسی قهوه ملبورن دارند که به طور اختصاصی به مقایسه کافی شاپ های این شهر می پردازد.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

www.takfars.ir

کافی شاپ های مختلف ملبورن با توجه به مشتری های خود قهوه های مختلفی سرو میکنند. مثلا، کافه خیابان لیگون قهوه هایی به سبک ایتالیایی به همراه تیرامیسو برای مشتری های خود سرو میکند.

هاوانا – کوبا

هاوانا در کوبا بهترین مکان برای نوشیدن قهوه کوبانو، نوعی اسپرسو که با شکر قهوه ای دم می شود، است. این قهوه طعم قوی دارد و اگر نمی توانید آن را بنوشید می توانید قهوه ملایم تری دیگری به نام کارتادیتو – اسپرسو به همراه شیر – را سفارش دهید.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

این نوشیدنی های معطر و خوشبو در بیشتر کافه های کوبا سرو می شوند. از آنجا که منبع قهوه برای قهوه دوست ها بسیار مهم است باید بدانید بیشتر قهوه خانه های کوبا خودشان قهوه هایی که در کوه های این شهر کشت می شوند را آسیاب میکنند.

پاریس – فرانسه

برخی از افرادی که روی قهوه وسواس دارند، اعتقاد دارند قهوه های پاریس چیز خاصی نیست: دانه های برشته شده و دم شده در دستگاه هایی با کیفیت پایین. اما پاریس بیشتر برای قهوه خانه های دلفریبش مشهور است. میز و صندلی های بسیار راحتی که در فضای بیرون کافه در مکانی دنج قرار دارند و عطر و بوی قهوه و اسپرسو واقعا دوست داشتنی است.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

مشتری ها در این کافه به آرامی قهوه های خود را مزمزه میکنند و از زیبایی فضا و طعم خوب قهوه لذت می برند.

آدیسابابا – اتیوپی

تک فارس

این شهر، زادگاه قهوه است. اگر به پایتخت اتیوپی رفتید باید حتما در مراسم نوشیدن قهوه این شهر شرکت کنید. به نشانه دوستی یا احترام، مردم این شهر مهمان های خود را به خانه های خود برای نوشیدن قهوه دعوت میکنند. نوشیدن قهوه در این شهر طی مراسم ویژه ای انجام می شود، آنها دانه ها را برشته، آسیاب و درون ظرف های سفالی به نام جبنا دم میکنند.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

در آدیسابابا قهوه را با شکر می نوشند اما در شهرهای اطراف آن، برخی افراد به آن نمک اضافه میکنند. اگر در این شهر به صرف قهوه دعوت نشدید می توانید از توموکا که یک قهوه به سبک ایتالیایی است، لذت ببرید.

سانتا ماریا د دوتا – کاستاریکا

کاستاریکایی ها، قهوه را دانه های طلایی می دانند زیرا باعث رونق اقتصاد کشور می شود. از قرن ۱۸ تاکنون، این کشور آمریکای مرکزی دانه های قهوه عربیکا کشت میکنند.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

به شما توصیه می کنیم از مزارع کشت قهوه در سانتا ماریا د دوتا در کاستاریکای مرکزی دیدن کنید. این دهکده کوچک کوهستانی پر از مزارع کشت قهوه است و شاید بهترین مکان برای نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ به نام کافه سیتو باشد.

رم – ایتالیا

درهر کجای رم می توانید از نوشیدن قهوه های خوش طعم لذت ببرید. این شهر در صنعت کافئین پیشرفت بسیاری کرده است و محصولات متنوعی همچون کاپوچینو، ماکچیاتو، اسپرسو و … دارد. قهوه ایتالیایی نیز همچون پاستا و نقاشی های این شهر، نمادی از هنر است.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

T A K F A R S

در این شهر، در انتخاب دانه های قهوه، تهیه آن در دستگاه و حتی در سرو آن بسیار دقت می شود. برای چشیدن طعم بهترین قهوه دنیا به شما توصیه می کنیم سفری به رم و کافه Sant’Eustachio داشته باشید. این کافه مشهور، قهوه ارگانیک به همراه شکر سرو میکند مگر اینکه چیز دیگری سفارش دهید.

کایلولا-کونا – جزیره بزرگ هاوایی

مجمع الجزایر اقیانوس آرام بیشتر از اینکه برای زیبایی خیره کننده اش در دنیا شهرت داشته باشد، برای قهوه های بسیار خوش طعم و البته گران قیمت خود مشهور است. زمین آتشفشانی جزیره هاوایی و آب و هوای متغیر این منطقه، آن را به بهترین بستر برای پرورش قهوه کونا تبدیل کرده است.

image معروف ترین شهر های جهان تولید کننده قهوه

بسیاری از گردشگران میتوانند از زمین های زراعتی کشت قهوه در گرینول و کوه های تاندر دیدن کنند. هر دو این مزارع در فاصله کمی از بخش تاریخی شهر، کایلولا-کونا قرار دارند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر