تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی یک صبحانه مقوی و لاغر کننده

موز فیبر فراوانی دارد و قند موجود در آن (سوربیتول) به انسان احساس سیری می دهد. میزان کالری موجود در شیر موزحداکثر ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد و فاقد چربی و کلسترول است.

بهترین زمان مصرف شیر موز به عنوان میان وعده در صبح و عصر است. همچنین در افرادی که در رژیم غذایی هستند استفاده از آن صبح ناشتا به عنوان صبحانه توصیه می شود.

موز سرشار از ویتامین و پتاسیم است و کلسیم بالای موز و شیر در کنار هم در افراد مبتلا به کمبود کلسیم مفید است، همچنین این دو ماده غذایی تری گلیسیرید پایینی دارند و موجب افزایش قند خون افراد نمی شوند.

خوردن مخلوط موز به همراه شیر کم چرب، نوشیدنی مقوی، کم کالری و سیر کننده برای افرادی است که در رژیم لاغری به سر می برند. شیر موز به دلیل خواص بی نظیر و خاصیت سیر کنندگی به عنوان یک صبحانه رژیمی، در افراد دارای اضافه وزن، توصیه می شود.

در برخی افراد به دلیل اینکه به طعم شیر علاقه ای ندارند استفاده از شیر با مخلوط میوه ها خصوصا موز به دلیل خواص بیشمار این دو نوع ماده غذایی توصیه می شود.

تکفارس آی آر

شیر موز ماندگاری کمی دارد زیرا موادی در موز وجود دارد که در صورت آزاد شدن موجب سیاه شدن رنگ آن می شود و شیر و موز هر دو موادی فساد پذیر هستند.

استفاده از شیر موز برای تمام افراد مفید است و ممنوعیت ندارد. مصرف موز در کنار شیر مانع جذب کلسیم موجود در آن نمی شود.

شیر موز یک مخلوط انرژی زا است که کلسیم موجود در آن موجب کاهش فشارخون می شود، همچنین پتاسیم آن به کارکرد قلب کمک نموده و در افراد مبتلا به فشارخون بسیار مفید است.

توصیه می شود که افراد در هنگام مصرف شیر موز از شیرین کننده کمتری استفاده کنند و در افراد دیابتی استفاده از شیر کننده های مصنوعی مخصوص افراد دیابتی در کنار این مخلوط مقوی پیشنهاد می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر