تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی گیاهان دارویی برای برطرف کردن خستگی مغز

image معرفی گیاهان دارویی برای برطرف کردن خستگی مغز

اگر با خستگی مفرط مغز مواجه شدید وقت آن است استراحتی به مغز بدهید و با چند داروی گیاهی آن را تقویت کنید.

با توجه به تکنولوژی های عصر جدید از مغز زیاد کار کشیده می شود شاید شما نیز مانند بقیه مغزتان خسته شده است و قادر نیست این همه کار کند. خستگی مغز چه در نتیجه استرس باشد یا کم خوابی، یا خیره شدن به کامپیوتر هنگام کار، مغز بالاخره راهی برای فرار از خستگی مفرط پیدا میکند و تلاش شما برای تمرکز بی نتیجه خواهد ماند.

رزماری

رزماری یکی از گیاهانی است که بخصوص به صورت رایحه درمانی عملکرد و خستگی مغز را بهبود می بخشد حافظه را تقویت میکند.

تکفارس آی آر

گوجه گیلاسی

این گیاه با تقویت سیستم ایمنی بدن و مغز، استرس را کاهش داده و از زوال سلول های مغزی جلوگیری میکند. از خاصیت های خوب این گیاه کمک به مغز در قدرت تشخیص و نظم و ترتیب دادن افکار است.

جینکوبیلوبا (GINKGO BILOBA)

این گیاه خودرو – نوع مشابه آن در ایران توله یا پنیرک – صدها سال است که به عنوان درمان و بازسازی سلول های مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

ج.ن.س.ینگ

www.takfars.ir

جسینگ گیاه دیگری است که تاثیر آن بر عملکرد مغز ثابت شده است. بدن و مغز با استفاده از این گیاه با لحظات استرس زا راحت تر مواجه می شود و از پیر شدن سلول های مغز با بالا رفتن سن جلوگیری می نماید.

براهمی یا خرفه

گیاهی که حافظه، هوش، تمرکز و قدرت یادگیری را افزایش می دهد. همچنین به کمک غده فوق کلیوی می آید تا باعث کاهش استرس و اضطراب در بدن شود.

واچا (VACHA)

معمولا برای بیماری سیستم اعصاب استفاده می شود. این گیاه قادر است تمرکز را افزایش داده، مسمومیت بافت مغزی را از بین ببرد.

ریحان

این گیاه با گردش بیشتر و بهتر اکسیژن در مغز باعث عملکرد بهتر آن شده و به عنوان تقویت کننده قدرت تشخیص مغز به کارمی رود.

گتاکولا (GOTU KOLA)

این گیاه که بیشتر از دم کرده آن استفاده می شود، علمکرد کلی مغز را بهبود می دهد. این گیاه کاهش دهنده استرس ، تقویت کننده حافظه بوده و باعث گردش بیشتر خون در مغز می شود.

رودیولا (RHODIOLA)

تک فارس

گیاهی که قرن هاست ریشه آن برای کاهش استرس و افزایش قدرت بدنی و فکری هنگام خستگی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید بعضی از آن ها هنوز در ایران کشت نمی شود ولی حداقل از جندگیاهی که در ایران وجود دارد مثل ج.ن.س.یگ، ریحان، خرفه، رزماری و گوجه گیلاسی، و پنیرک حتما استفاده کنید تا هیچ وقت دچار خستگی بیش از اندازه سلول های مغزی نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر