تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

image معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

یکی از قابلیت‌های جدید گوشی‌های هوشمند که یکی دو سالی میشود که فراگیر شده است، USB OTG نام دارد.

قابلیت USB On The Go که به اختصار USB OTG نامیده میشود، قابلیتی است که به دستگاه‌های قابل حمل و کوچک (مثل گوشی‌های موبایل) این قابلیت را میدهد که بدون واسطه به یکدیگر وصل شوند. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک USB فلش و یک گوشی را به یکدیگر وصل کنید، به صورت معمول نمیتوانید به صورت مستقیم این دو را به هم وصل کنید و باید تک تک آن‌ها را به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل کنید و با این کامپیوتر، این دو وسیله را به هم مرتبط کنید. ولی قابلیت OTG به ما این امکان را میدهد که این دو وسیله را بدون واسطه به هم وصل کنیم.

البته وصل کردن فلش USB تنها استفاده‌ی این قابلیت نیست و مثلا میتوانید موس، کیبرد یا دسته‌ی بازی را به گوشی هوشمند خود وصل کنید و از آن استفاده کنید.

image معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

تکفارس آی آر

چگونه بفهمیم گوشی ما از قابلیت USB OTG پشتیبانی میکند؟

در بالا لوگوی USB OTG را قرار داده‌ایم، اگر روی دستگاه یا جعبه‌ی گوشی شما این علامت و لوگو وجود دارد، یعنی گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکند. البته ممکن است این علامت روی جعبه‌ی گوشی شما وجود نداشته باشد، ولی گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند! به همین دلیل، خوب است که به مشخصات گوشی خود در دفترچه راهنما مراجعه کنید و یا نام گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید و ببینیند که آیا در مشخصاتِ آن، USB OTG قید شده است یا خیر؟

چگونه از قابلیت USB OTG گوشی یا تبلت خود استفاده کنیم؟

برای این منظوز نیاز به کابل‌هایی دارید که دقیقا به همین منظور ساخته شده اند. اگر این کابل در بسته‌ی گوشی یا تبلت شما وجود نداشت، میتوانید آن را از فروشگاه‌ها و یا تعمیر‌گاه‌های موبایل بخرید. این کابل ای روزها خیلی رواج پیدا کرده و به راحتی میتوانید آن را در مغازه‌ها پیدا کنید.

image معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

www.takfars.ir

با قابلیت USB OTG چه کار میتوان کرد؟

استفاده‌ی اول: وصل کردن ماوس یا کیبرد به گوشی

میتوانید یک ماوس یا کیبرد را به گوشی خود وصل کنید و راحت‌تر اس‌ام‌اس‌ها یا متن‌های خود را تایپ کنید! البته این مورد باید علاوه بر OTG، از طرف سیستم عامل گوشی شما نیز ساپورت شود. بنابراین، قبل از اینکه ماوس یا کیبردی را به این منظور بخرید، ابتدا آن‌ها را از کسی قرض کنید و امتحان کنید که آیا دستگاه شما به صورت کامل از این قابلیت پشتیبانی میکند، سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید!

image معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

استفاده‌ی دوم: وصل کردن USB Flash و یا هارد اکسترنال به گوشی

مهم‌ترین قابلیتِ OTG که در بین مردم رواج دارد، همین قابلیت است! میتوانید یک فلش یا یک هارد اکسترنال را مستقیما به گوشی خود وصل کنید (البته با کابل مربوطه) و به انتقال اطلاعات بین گوشی و این هارد یا فلش بپردازید، بدون اینکه نیاز به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ به عنوان واسط داشته باشید!

image معرفی کامل USB OTG کاربرد و نحوه استفاده از آن

استفاده‌ سوم: وصل کردن دسته‌ی بازی (Game Controller یا Gamepad) به گوشی یا تبلت

میتوانید یک دسته‌ی XBox را به گوشی خود وصل کنید و سپس با این دسته به انجام بازی‌های روی گوشی خود مشغول شوید! البته این مورد هم مثل مورد اول، نیاز به این دارد که از طرف گوشی شما و از طرف بازیِ مورد نظر ساپورت شود، پس از قبل از اینکه به این منظور دسته‌ی بازی بخرید، یکی قرض کنید و آن را روی گوشی خود امتحان کنید و اگر کار کرد، یکی برای خودتان بخرید!

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر