تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی کامل نوشیدنی کفیر خواص و ارزش غذایی آن

image معرفی کامل نوشیدنی کفیر خواص و ارزش غذایی آن

کفیر نوعی نوشیدنی است که از مجموعه‌ای از باکتری‌های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده، بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش، وجود این باکتری‌ها می‌دانند.

مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک است، کمبود اسید فولیک در خانم‌ها بویژه خانم‌های باردار شایع است. این محصول معجزه آسا در پیشگیری و درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.

خواص درمانی کفیر

اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک، افزایش حرکات روده و درمان یبوست، جلوگیری از بیماری پوکی استخوان، درمان آلرژی‌ها، درمان اسهال و ضد عفونی کردن محیط روده از مهمترین خواص این نوشیدنی است.

تکفارس آی آر

درمان بیماری‌های گوارشی، درمان فشارخون و درمان کودکان مبتلا به بیش فعالی از دیگر خواص این ماده غذایی است.

کفیر سرشار از ویتامین‌های گروه ب مانند نیاسین، پیردوکسین و اسید فولیک، غنی از کلسیم، فیبر و پروتیئن است، کفیر نوشیدنی مؤثر در زیبایی پوست، مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا، ممانعت از نفخ روده‌ای، ممانعت کننده از اثر پرتودهی رادیولوژیک و هضم راحت‌تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن است.

از آنجا که کفیر از فرآورده‌های شیری می‌باشد، بنابراین ارزش تغذیه‌ای شیر را داراست و به دلیل وجود باکتری و مخمر لاکتیک خواص درمانی زیادی را شامل می‌شود.

روش نگهداری کفیر

نکته مهم زمان مصرف کفیر است که باید باکتری‌های آن به اندازه کافی زنده و فعال باشن، در تولید محصول، به مصرف کنندگان تأکید می‌شود که آن را در یخچال نگهداری کنند چون در صورت نگهداری در خارج از یخچال باکتری‌ها فرصت تکثیر پیدا می‌کنند.

www.takfars.ir

آیا همه اقشار جامعه اعم از کودکان، نوجوانان، سالمندان، زنان باردار، شیرده می‌توانند از آن استفاده کنند و یا مصرف آن به گروه خاصی محدود می‌شود؟

همه سنین بخصوص زنان شیرده و باردار می‌توانند از این نوشیدنی استفاده کنند. از طرفی به دلیل اینکه ارگانیسم‌های کفیر قابلیت تجزیه لاکتوز شیر را دارند، بنابراین توصیه می‌شود افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز (که نمی‌توانند شیر را هضم کنند) کفیر را جایگرین شیر کنند.

کفیر یک محصولی است که در راستای سالم سازی باعث طول عمر، بهبود سیستم گوارشی و مانع تکثیر باکتری‌های ترشح کننده سموم که پوست و مو را خراب می‌کنند، می‌شود، بنابراین افرادی که کفیر مصرف می‌کنند پوست و موی سالم تری دارند. کفیر همچنین از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند، کفیر در تنظیم فشارخون نیز نقش عمده‌ای دارد، اما تا کنون اطلاعاتی مبنی بر تأثیرات منفی کفیر بر سلامتی گزارش نشده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر