تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی پولدارترین ورزشکاران دنیا

image معرفی پولدارترین ورزشکاران دنیا

فلوید می‌ودر

رشته: بوکس

درآمد: ۲۸۵ میلیون دلار

فلوید می‌ودر برای چهارمین بار در مدت هفت سال، در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار گرفته است. او در جریان مبارزه‌اش با کانر مک‌‌گرگور فقط ۳۶ دقیقه در رینگ طول کشید، تا ۲۷۵ میلیون دلار دریافت کند و ۱۰ میلیون دلار نیز بیرون از رینگ به دست آورد. این مبارزه که بین بزرگترین ستارگان دنیای بوکس برگزار می‌شد، ۴-۳ میلیون بازدیدکننده‌ از طریق فروش حق تماشای رویدادهای ورزشی داشت. درآمد مجموع این مبارزه، بیش از ۵۵۰ میلیون دلار از همه‌ی منابع بود. در مجموع، فلوید می‌ودر سه برابر بیشتر از مک گرگور در این رویداد درآمد کسب کرد و مجموع درآمد وی را به یک میلیارد دلار رساند.

تکفارس آی آر

می‌ودر قبل از مبارزه با گرگور، با امضای قراردادهایی با دو شرکت Hublot و Tequila Avion درآمد هنگفتی به دست آورده بود.شرکت ساعت‌سازی سوئیس Hublot ، تعداد ۱۰۰ ساعت لیمیتد ادیشن (تولید محدود) به قیمت ۲۸۳۰۰ دلار و ۱۰ ساعت نامبرد ادیشن طلایی و تزئین شده با بیش از ۴۰۰ الماس را تولید کرد. قیمت این ساعت ۹۳ هزار و ۷۰۰ دلار است و هر دو ساعت با یک دستکش بوکس امضا شده توسط می‌ودر ارائه می‌شوند.

لیونل مسی

رشته: فوتبال

درآمد: ۱۱۱ میلیون دلار

مسی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را به عنوان برترین بازیکن در پنج لیگ برتر اروپایی به پایان برد و رکورد او ۴۵ گل در تمام رقابت‌ها بود. در نوامبر سال ۲۰۱۷، مسی قرارداد خود با بارسلونا را تمدید کرد و این بازیکن تا فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ با این تیم همکاری خواهد کرد.

www.takfars.ir

بارسلونا به این بازیکن سالانه ۸۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد که این مبلغ، مسی را به گران‌ترین بازیکن فوتبال دنیا تبدیل می‌کند. این مبلغ را به قرارداد دائمی مسی با آدیداس اضافه کنید. ضمنا مسی قراردادهایی با شرکت‌های گیترید، پپسی، اوریدو، هوواوی و هاوکرز دارد. یک پارک موضوعی براساس شخصیت مسی به نام Messi Experience Park قرار است که در سال ۲۰۲۰ در شهر نانجینگ چین، افتتاح شود.

کریستیانو رونالدو

image معرفی پولدارترین ورزشکاران دنیا

رشته: فوتبال

درآمد: ۱۰۸ میلیون دلار

رونالدو در فصل گذشته در ۴۳ مسابقه، ۴۴ گل زده است و پنجمین توپ طلا را از آن خود کرده است که به بهترین بازیکن فوتبال دنیا اهدا می‌شود. همچنین برای پنجمین بار، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. قرارداد فعلی او با تیم رئال مادرید به این ترتیب است که سه سال آینده یعنی تا ۳۶ سالگی رونالدو، بیش از ۵۰ میلیون دلار دریافت می‌کند. قرارداد دائمی وی با نایکی، بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. البته رونالدو با شرکت‌های مختلفی قراردادهایی امضا کرده است از جمله آمریکن توریستر، EA Sports و هربالایف. البته رشد روزافزون محصلات با برند CR7 را نباید از یاد برد که شامل کفش، لباس‌زیر، عطر، جین، پوشاک کودکان، هتل و رستوران زنجیره‌ای است. علاوه‌بر این، کریستیانو رونالدو با ۳۲۲ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، محبوب‌ترین ورزشکار دنیا است.

کانر مک‌گرگور

رشته: هنرهای رزمی

درآمد: ۹۹ میلیون دلار

بزرگترین ستاره‌ی یو‌اف‌سی، از نوامبر سال ۲۰۱۶، وارد رقابت‌های حرفه‌ای نشده بود؛ ولی در سال ۲۰۱۷ به لطف مبارزه‌اش با فلوید می‌ودر، درآمد هنگفتی به‌دست آورد. او برای این مبارزه، ۸۵ میلیون دلار دریافت کرد که بیش از پنج برابر بیشترین دریافتی قبلی وی بود.

تک فارس

این مبارزه ۴-۳ میلیون بیننده از طریق PPV یا پرداخت به ازای بازدید داشت و بیش از ۵۵۰ میلیون دلار، درآمد مجموع این مبارزه بود. این مبارز ایرلندی، در یک سال اخیر، قراردادهای دیگری به دنبال مبارزه‌ی پرسروصدای خود با می‌ودر امضا کرد. شرکای فعلی وی که با او قرارداد دارند عبارت‌اند از برگر کینگ، Beats by Dre، مانستر انرژی، BSN و … .

او همچنین قراردادی برای برگزاری مهمانی‌های بعد از مسابقات و رویدادهای آن با Wynn Las Vegas دارد. محصولات دیجیتال مک‌گرگور، از جمله Conor McGregor FAST Program، اپلیکیشن مک‌موجی (MacMoji)، اپلیکیشن مک تاک (MacTalk) و مک لایف (Mac Life) برای او درآمدهایی به دنبال دارند.

نیمار

image معرفی پولدارترین ورزشکاران دنیا

رشته: فوتبال

درآمد: ۹۰ میلیون دلار

در آگوست سال ۲۰۱۷، این سوپراستار برزیلی قراردادی پنج ساله با تیم پاری‌سن‌ژرمن امضا کرد که بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. از این مبلغ، ۲۵۰ میلیون دلار آن به باشگاه سابق وی یعنی بارسلونا پرداخت شده است تا قرارداد وی با این باشگاه را فسخ کند. ۳۵۰ میلیون دلار باقیمانده در جریان مدت قرارداد نیمار یعنی تا ژوئن سال ۲۰۲۲ پرداخت می‌شود. این بازیکن ۲۶ ساله به غیر از درآمدی که از باشگاه دارد، با شرکت‌های بین‌المللی متعددی قرارداد امضا کرده است از جمله نایکی، Bull، ژیلت، مک‌دونالدز و Beats by Dre. نمیار اولین فوتبالیستی است که اسنیکرز اختصاصی خود را از برند Air Jordan دارد.

لبران جیمز

رشته: بسکتبال

درآمد: ۸۵/۵ میلیون دلار

T A K F A R S

لبران ریمون جیمز، بسکتبالیست مشهور آمریکایی است که در تیم کلیولند کاوالیرز بازی می‌کند. در سال ۲۰۰۴، در سن ۱۹ سالگی جایزه‌ی بهترین بازیکن جوان سال اتحادیه‌ی ملی بسکتبال (NBA) را از آن خود کرد. در تاریخ بسکتبال، او جوان‌ترین بازیکنی است که تا به‌ حال توانسته به این افتخار دست پیدا کند. در فصل اخیر، او رکورد طولانی‌مدت بازی‌های متوالی با امتیازهای دورقمی مایکل جردن را شکست و به عنوان جوان‌ترین بسکتبالیستی شناخته شد که به امتیاز بیش از ۳۰ هزار دست یافت.

همه‌ی این موفقیت‌ها باعث شده که وی قراردادهای ارزشمندی با شرکت‌های معتبر دنیا امضا کند از جمله نایکی، کوکاکولا، کیا موتور، Beats By Dre، اینتل و Blaze Pizza. اسنیکرزهای امضای جیمز، جزو محبوب‌ترین محصولات نایکی در بین سایر بازیکنان ان‌بی‌ای است. وی دو شرکت اختصاصی دارد یکی SpringHill Entertainment و یک شرکت رسانه‌ای به نام Uninterrupted. لبران جیمز در سال ۲۰۱۱ و پس از اینکه باشگاه فوتبال لیورپول توسط گروه آمریکایی اف‌سی‌جی خریداری شد بخش کوچکی از این باشگاه مشهور انگلیسی را خریداری کرد. دو درصد سهام وی در این باشگاه، به دنبال قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان، روز‌به‌روز ارزشمندتر می‌شود. مهم‌ترین دستاورد جیمز، تلاش وی برای بچه‌های اوهایو است. جیمز سه سال پیش اعلام کرد که ۴۱ میلیون دلار برای فرستادن بچه‌ها به مدارس رایگان، هزینه می‌کند. بنیادی که او راه‌اندازی کرده در سال ۲۰۱۸، اولین مدرسه‌ی ابتدایی خود را افتتاح می‌کند.

راجر فدرر

رشته: تنیس

درآمد: ۷۷-۲ میلیون دلار

بزرگترین ستاره‌ی تاریخ تنیس دو جایزه‌ی مهم دیگر را به لیست افتخارات خود افزود و تعداد جوایز خود را به ۲۰ رساند. او در سال ۲۰۱۸، برای مدت کمی به جایگاه اول رنکینگ جهانی برگشت و به این ترتیب بیش از سه سال، نام او در فهرست برترین‌های فهرست انجمن تنیس حرفه‌ای یا ATP قرار گرفت.

فدرر در مجموع از جوایز بازی‌هایش ۱۱۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده است ولی درآمدهای وی از خارج از زمین تنیس بسیار بیشتر از این مقدار است. شرکت‌های مرسدس بنز و Lindt قراردادهای خود را با فدرر در انتهای سال ۲۰۱۷ تمدید کرده‌اند. علاوه‌بر این، او در سال اخیر شرکت تولید پاستا با برند Barilla را به اسپانسرهای خود افزوده است که این قرارداد ۴۰ میلیون دلار ارزش دارد. بسیاری از قراردادهای اسپانسری فدرر بیش از یک دهه قدمت دارند. شرکای وی عبارت‌اند از نایکی، ویلسون، کردیت سوئیس، مرسدس، رولکس، Lindt، سانرایز، نت‌جتس و … .

او بنیادی به نام خود تأسیس کرده و با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری، امکانات تحصیل برای یک میلیون کودک آفریقایی را تا قبل از اتمام سال ۲۰۱۸ فراهم می‌کند.

استفن کری

رشته: بسکتبال

تک فارس www.takfars.ir

درآمد: ۷۶-۹ میلیون دلار

استفن کری تا به‌ حال توانسته دوبار عنوان باارزش‌ترین بازیکن را به دست آورد. او تابستان گذشته، اولین قرارداد ۲۰۰ میلیون دلاری خود را امضا کرد. این قرارداد پنج‌ساله با تیم گلدن استیت واریرز بسته شده است. حقوق فعلی استفن کری، تقریبا سه برابر قرارداد وی در فصل پیش است و برای اولین‌بار در صدر فهرست گران‌ترین قراردادهای NBA قرار داشت. علاوه‌بر این قرارداد ارزشمند ورزشی، این بازیکن مشهور، با شرکت‌های مختلفی قرارداد همکاری و اسپانسری امضا کرده است؛ از جمله برندهای ویوو، Chase، آندر آرمور، JBL، بریتا، eHi و … . این قراردادها درآمدی ۴۲ میلیون دلاری خارج از زمین بسکتبال برای استفن کری به دنبال دارد. اخیرا شرکت سونی‌پیکچرز یک قرارداد چندساله‌ی توسعه و تولید، با کری امضا کرده است.

یک شرکت تولیدی جدید به نام Unanimous Media توسط کری و شرکای وی، جرون اسمیت و اریک پیتون پایه‌گذاری شده است. این شرکت بر توسعه و تولید فیلم‌ها و پروژه‌های تلویزیونی با موضوع خانواده، ورزش و … تمرکز دارد.

مت ریان

رشته: فوتبال آمریکایی

درآمد: ۶۷-۳ میلیون دلار

وقتی تیم فالکونز با ریان قراردادی تا سال ۲۰۲۳ امضا کرد، او به اولین بازیکن ۳۰ میلیون دلاری لیک ان‌اف‌ال تبدیل شد. این قرارداد، رکوردی جدید در زمینه‌ی میانگین حقوق (۳۰ میلیون دلار)، ارزش کلی (۱۵۰ میلیون دلار)، پول تضمین شده (۱۰۰ میلیون دلار) و پاداش امضا (۴۶-۵ میلیون دلار) بود.

ریان عنوان باارزش‌ترین بازیکن لیگ NFL را در سال ۲۰۱۶ به دست آورد و تیم فالکونز را به سوپر بول فرستاد. این بازیکن قراردادهایی ارزشمند با برندهایی مطرح از جمله نایکی، گیترید، دلتا ایرلاینز، IBM، مرسدس بنز و Banana Republic دارد.

متیو استفورد

رشته: فوتبال آمریکایی

تکفارس

درآمد: ۵۹-۵ میلیون دلار

متیو استافورد در تابستان گذشته، گران‌ترین قرارداد را در تاریخ لیگ NFL امضا کرد. قبل از اینکه این رکورد توسط جیمی گاروپولو و مت ریان شکسته شود. این قرارداد پنج ساله، ۱۳۵ میلیون دلار ارزش دارد که ۶۰-۵ میلیون دلار آن تضمین شده و ۵۰ میلیون دلار آن پاداش امضا است. ۳۴ میلیون دلار از این مبلغ در زمان امضای قرارداد در آگوست سال ۲۰۱۷ و ۱۶ میلیون دلار آن در آغاز سال ۲۰۱۸ پرداخت شده است.

این ورزشکار نیز مثل سایر ورزشکاران مشهور دنیا، قراردادهایی با برندها و شرکت‌های بزرگ دنیا دارد. از جمله نایکی، پپسی‌کو، Fanatics، بلوکراس بلوشیلد، فورد موتو، Panini و … دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر