image, معرفی ورزش های واقعی برای بلند شدن قد تضمینی

این واقعیتی غیر قابل انکار است که اندازه قد ما به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. با این حال، عوامل فیزیکی مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز نقش مهمی در روند افزایش قد ایفا می‌کنند. معمولاً رشد قد در سن ۲۵ سالگی متوقف می‌شود؛ اما از این سن به بعد نیز راه‌هایی برای اضافه کردن چند سانتی‌متر به قد وجود دارد. ورزش‌هایی که در پایین معرفی شده اند نمی‌توانند افزایش قد شما را به طور کامل تضمین کنند؛ اما انجام دادن آن‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود.

طناب زدن/بسکتبال

طناب زدن و بسکتبال (ورزش‌های پرشی) از ورزش‌هایی هستند که می‌توانند باعث افزایش قد شما شوند. این نوع ورزش‌ها جریان خون شما را افزایش می‌دهند و باعث به‌کارگیری و رشد استخوان‌های بلند بدنتان می‌شوند.

آویزان شدن به صورت عمودی

ممکن است آویزان شدن تمرین ساده‌ای به نظر بیاید؛ اما یکی از مؤثرترین تمرینات برای افزایش قد به شمار می‌رود. این ورزش باعث کش آمدن و رشد غضروف‌های ستون فقرات و در نتیجه باعث بزرگ‌تر شدن و بلند‌تر شدن ستون فقرات می‌شود.

کشیدن بدن به اطراف

این تمرین نیز یکی دیگر از ورزش‌هایی است که باعث افزایش قد می‌شود. در این تمرین شما باید بر روی یک زمین مسطح به صورت صاف بایستید و تا جایی که می‌توانید بدن خود را به اطراف (یک بار به سمت راست و بار دیگر به سمت چپ) بکشید. هر بار به مدت ۱۵ ثانیه در این وضعیت بمانید.

کشیدن بدن به صورت عمودی

این تمرین یکی از بهترین تمرین‌ها برای افزایش قد است. بر روی پاهای خود با مقداری فاصله از یکدیگر بایستید. به سمت پایین بروید و سعی کنید بدون اینکه زانوی خود را خم کنید دستانتان را به زمین بزنید. این حرکت باعث انعطاف‌پذیر شدن ستون فقرات شما می‌شود. در ابتدا تنها سعی کنید که با انگشتان خود زمین را لمس کنید؛ اما پس از مدتی تمرین، بهتر است که کف دست خود را به طور کامل بر روی زمین بچسبانید.

حالت کبرا

بر روی شکم بر روی زمین دراز بکشید، به طوری که قفسه سینه شما با زمین اصابت کند. حالا تا جایی که می‌توانید قسمت فوقانی بدن خود را به سمت بالا بکشید. به مدت ۱۵ ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردید. این تمرین باعث کشیده شدن قسمت‌های فوقانی بدن و در نتیجه افزایش قد شما می‌شود.

کشیدن دست و پا‌ها به هر دو سو

بر روی یک سطح صاف، این بار روی کمر دراز بکشید؛ به طوری که قفسه سینه شما به سمت بالا باشد. دست‌هایتان را به بالای سر خود ببرید و بدن خود را تا جایی که می‌توانید، بکشید. به مدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به شانه‌ها و پاهای خود استراحت دهید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید