تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی ورزش شمشیر بازی و فایده آن برای سلامتی

image معرفی ورزش شمشیر بازی و فایده آن برای سلامتی

به طور متوسط یک خانم ۱۵۰ پوندی(۶۸ کیلوگرمی) در هر ساعت از شمشیربازی حدود ۴۰۰ کالری می‌سوزاند. حتما شگفت زده شدید. بیشتر شمشیربازان در مورد اینکه حرکات شمشیر در طول بازی چقدر سخت و محکم است شگفت زده می‌شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که قرار نیست کل ۶۰ دقیقه را در یک مسابقه شرکت کنید پس کالری سوزانده شده کمتر خواهد بود.

زمانی که این ورزش را از طریق تلویزیون دنبال می‌کنید ممکن است به نظر برسد که ورزشکاران کار سختی در پیش ندارند اما واقعیت چنین نیست.

همانطور که می‌دانید شمشیربازی سه نوع سلاح متفاوت دارد که در طول شمشیربازی از آن‌ها استفاده می‌شود:اپه، فویل و سابر. نوع سلاحی که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد طول هر بازی را مشخص می‌کند. اپه و فویل حاوی سه مسابقه سه دقیقه ای به همراه یک استراحت یک دقیقه ای در بین هر بازی است. شمشیر بازی با سابر بیشتر طول می‌کشد زیرا بر اساس لمس یا امتیازات است.

اگر در ورزش شمشیربازی تازه کار هستید، ممکن است در طول تمرین زمان زیادی را صرف کنید. اما تمرین‌های انجام شده حرکات بدن شما و پمپاژ را بهبود می‌بخشد ، باعث سوزاندن کالری می‌شود و باعث کاهش وزن می‌شود.

تکفارس آی آر

مزایای ورزش شمشیربازی برای سلامتی:

علاوه بر سوزاندن کالری، شمشیربازی مزایای دیگری برای سلامتی و تناسب اندام دارد. داگمارا ووزنیک معتقد است که ورزش می‌تواند باعث تقویت سیستم قلبی –عروقی افراد شود و مزیت‌هایی برای حافظه انسان به همراه داشته باشد. او می‌گوید: زیبایی ورزش این است که می‌توانید ان را هر چقدر که دوست داشتید شدیدتر کنید. شما می‌توانید بر روی تکنیک‌های مختلف با محدوده حرکتی محدودتر تمرکز کنید یا به سمت جلو وعقب حرکت کنید. سطح شدت کاملا به خود شما بستگی دارد. مونیکا آکسمیت در این باره می‌گوید: شمشیربازی یک ورزش عالی است. در حالیکه انجام این ورزش بسیار سرگرم کننده است، می‌تواند به سوزاندن کالری‌های بدن و ایجاد مقاومت کمک کند. تمرین‌های قدرتی نیز در این ورزش وجود دارد زیرا شما عضلات پا، بازو و هسته بدن را درگیر می‌کنید.

چگونه شمشیربازی را آغاز کنیم؟

اگر دوست دارید شمشیربازی را برای سوزاندن کالری‌های اضافی بدن، خوش اندام بودن یا تغییر در برنامه ورزشی خود امتحان کنید، می‌توانید از سطح ابتدایی و آغازین شمشیربازی کار خود را آغاز نمایید. برخی از برنامه‌های شمشیربازی برای شرکت کنندگان جوان خواهد بود اما برنامه‌هایی نیز برای بزرگسالان وجود دارد. داگمارا در این باره می‌گوید: شمشیربازی بهترین روش برای تغییر برنامه روزانه است .

شمشیربازی برای کاهش وزن:

www.takfars.ir

اگر دوست دارید شمشیربازی را به عنوان یک برنامه کاهش وزن دنبال کنید، می‌توانید آن را با سایر فعالیت‌های روزانه خود هماهنگ نمایید. بر اساس مطالعات انجام شده، شما باید در هفته ۲۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید تا بتوانید وزن کم کنید. سعی کنید یک یا دو کلاس شمشیربازی را به برنامه پیاده روی، یوگا یا شنا اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر