تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

باغ اروپا

کوکِنهوف (Keukenhof) یا همان باغ اروپا یکی از بزرگترین باغ‌های گل در جهان و یکی از جاهای دیدنی هلند است که در شهر لیسه (Lisse) قرار دارد. در این باغ زیبای ۷۰ هکتاری تقریبا از هر رنگی، گلی برای دیدن و بوییدن هست. حتما این را هم می‌دانید که هلند به‌ گل‌های لاله‌اش شهره است. در اینجا علاوه بر نمایشگاه‌های گل چند رستوران نیز برپا شده است که می‌توانید پس از گردش در میان گل‌ها برای صرف غذا مهمان‌شان شوید.

گذرگاه های آبی آمستردام

آمستردام مثل ونیز و سایر شهرهای روی آب دارای گذرگاه‌های آبی است. این کانال‌ها جلوه‌ی قشنگی به شهر بخشیده‌اند و بخصوص برای گردشگران خیلی جالب‌اند.

تکفارس آی آر

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

می‌توانید با یکی از قایق‌های گردشگری یا تاکسی‌های آبیِ حاشیه‌ی کانال‌ها همراه شوید تا آمستردام را از میان آب نشان‌تان بدهند. اگر هم علاقه‌ای به قایق‌سواری ندارید، همین که در حاشیه‌ی کانال‌ها قدم بزنید، خودش لذتی فراموش‌نشدنی را برای‌تان رقم خواهد زد.

زانس اسخانس

اگر می‌خواهید در زمان سفر کنید و هلند قرن هفدهم و هجدهم را ببینید، باید به زانس اِسخانس (Zaanse Schans) بروید. زانس اِسخانس در ۱۵ کیلومتری شمال آمستردام قرار دارد و سبک روستاهای سنتی هلند را در قالب موزه‌ای روباز نشان‌تان می‌دهد. می‌توانید در اینجا گردش کنید و ببینید که پیشه‌وران قدیمی همچون کشتی‌سازها و مفرغ‌سازها چگونه کار می‌کردند. ردیف خانه‌های نماسبز نیز جلوه‌ی این منطقه را دیدنی‌تر کرده‌اند. از دیگر دیدنی‌های زانس اِسخانس می‌توان به آسیاب‌های بادی اشاره کرد. در گذشته ۶۰۰ آسیاب بادی در این منطقه وجود داشتند که اکنون فقط پنج‌تایشان باقی مانده و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

گروت کرک

www.takfars.ir

گروت کِرک (Grote Kerk) واقع در شهر لاهه کلیسای نماآجری بزرگی به‌سبک گوتیک است که قدمت آن به قرن سیزدهم می‌رسد. بنای اولیه‌ی این کلیسا در سال ۱۵۳۹ فروریخت و سپس به‌شکل فعلی بازسازی شد. گروت کِرک محل رویدادهای تاریخی مهمی بوده است و بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی هلند ازجمله پادشاه ویلهلم‌-‌الکساندر در اینجا غسل تعمید داده شدند. ضمنا برج ناقوس این کلیسا بلندترین برج ناقوس هلند است و قطعا به دیدنش می‌ارزد.

موزه‌ ملی

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

موزه‌ی ملی هلند (Rijksmuseum) واقع در آمستردام یکی از جاذبه های گردشگری هلند است که شامل مجموعه‌ی ارزشمندی از آثار هنری و عتیقه‌جات است. در این موزه حدود ۷ میلیون شی‌ء قیمتی و بیش از ۵۰۰۰ نقاشی وجود دارد که مجموعا در ۲۵۰ سالن چیده شده‌اند. این موزه شامل یک کتابخانه‌ی ۳۵ هزار کتابی نیز هست. بیشتر قسمت‌های این موزه به نمایش دست‌سازه‌های قدیمی و مجسمه‌های قرون وسطایی اختصاص دارند، اما تعداد آثار هنری مدرن نیز کم نیست. اگر می‌خواهید حسابی از این موزه حظ ببرید، حداقل باید یک روز کامل برایش وقت بگذارید.

پارک ملی هوخه فیلووه

هلند کشوری کوچک اما سرشار از زیبایی‌های طبیعی است. ازجمله‌ی این زیبایی‌های طبیعی می‌توان به پارک ملی هوخه فیلووه (Hoge Veluwe National Park) اشاره کرد که یکی از دیدنی های هلند است و بین شهرهای آپِلدورن و آرنهِم و در زمینی به‌مساحت ۱۳،۸۰۰ هکتار قرار دارد. این پارک از چشم‌اندازهای متنوعی همچون جنگل و چمنزار و در قسمت‌هایی نیز از تپه‌های شنی تشکیل شده است و حیواناتی از قبیل گوزن و طیف وسیعی از پرندگان در آن زندگی می‌کنند.

موزه‌ آنه فرانک

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

موزه‌ی آنه فرانک (Anne Frank Museum) یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمستردام است که در گذشته محل زندگی آنه فرانک بود. آنه از قربانیان هولوکاست است و در زمان جنگ جهانی دوم به‌خاطر فرار از دست نازی‌ها مخفیانه در این ساختمان زندگی می‌کرد. او دو ماه پیش از پایان جنگ بر اثر ابتلا به تیفوس جان باخت و پس از مرگ با پیداشدن دفترچه‌ی خاطرات و چاپ دست‌نوشته‌هایش به‌شهرت رسید. پس اگر به آمستردام سفر کردید، حتما سری هم به مخفی‌گاه آنه و خانواده‌اش بزنید و از نزدیک با این ماجرا آشنا شوید.

دهکده‌ مارکن

تک فارس

دهکده‌ی مارکِن (Marken village) جای خیلی بزرگی نیست، اما به‌خاطر قرارگیری در کنار دریاچه‌ی زیبای آیسِل طبیعت چشم‌نوازی دارد و یکی از جاهای دیدنی هلند به‌شمار می‌رود. هرساله گردشگران زیادی به مارکِن می‌آیند تا در پس‌زمینه‌ی کلبه‌های چوبی رنگ‌شده و قایق‌های ماهی‌گیری بومی‌ها عکس بیندازند. تابستان‌ها اینجا میزبان فستیوال‌های رنگارنگی است که می‌توانید در خلال برگزاری‌شان با صنایع‌دستی هلندی‌ها ازجمله نحوه‌ی ساخت کفش‌های چوبی آشنا شوید.

افتلینگ

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

اِفتِلینگ (Efteling) بزرگ‌ترین پارک تفریحی هلند است که در دهکده‌ی کاتس‌هئوفل (Kaatsheuvel) قرار دارد. این پارک از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام‌شان به بازنمایی یکی از افسانه‌های قدیمی اختصاص دارند. همچنین اِفتِلینگ یکی از قدیمی‌ترین تِم‌پارک‌های جهان است که در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد و از آن زمان همواره محبوب گردشگران بوده است. وسایل بازی متنوعی در این پارک مهیا هستند که قطعا می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. ازجمله قسمت‌های جذاب اِفتِلینگ می‌توان به راوِلِین اشاره کرد. در راوِلِین می‌توانید شاهد دنیایی سحرانگیز باشید که ماجرای ۵ خواهروبرادری را که با هیولایی شیطانی مبارزه کردند و شکستش دادند روایت می‌کند.

مادورودام

اگر وقت کافی ندارید و می‌خواهید کل هلند را یک‌جا ببینید، پس به مادورودام (Madurodam) در لاهه بروید. مادورودام درواقع نمونه‌ی مینیاتوری هلند است که مهم‌ترین نقاط گردشگری آن را در مقیاسی کوچک نشان‌تان می‌دهد. این نمونه‌ی مینیاتوری سازه‌هایی همچون راه‌آهن و فرودگاه را نیز شامل می‌شود و تزئینات ظریفش حیرت‌انگیزند.

آسیاب های بادی کیندردیک

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

کیندِردِیک (Kinderdijk) دهکده‌ی خوش‌منظره‌ای در حاشیه‌ی رودخانه‌ی نورد است که یکی از جاهای دیدنی هلند محسوب می‌شود و بین شهرهای روتِردام و دوردرِخت قرار دارد. آسیاب‌های بادی قرن هجدهمی مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کیندِردِیک هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده‌اند. ۱۹ آسیاب بادی در اینجا وجود دارد که بین سال‌های ۱۷۲۲ تا ۱۷۶۱ ساخته شده‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آسیاب‌های بادی قدیمی در هلند محسوب می‌شوند. ضمنا در زمان‌های مشخصی از سال پره‌های این آسیاب‌ها به‌حرکت درمی‌آیند که خصوصا در آن اوقات جلوه‌ای بسیار باشکوه پیدا می‌کنند.

موزه‌ ون گوک یکی از جاهای دیدنی هلند

T A K F A R S

موزه‌ی ون گوک واقع در آمستردام همان‌طور که از اسمش پیداست، به آثار هنری ون گوک اختصاص دارد. این موزه همچنین در ردیف بهترین موزه‌های هنری جهان دسته‌بندی می‌شود و سالانه تقریبا ۱/۵ میلیون بازدیدکننده دارد. شما هم اگر اهل نقاشی باشید، قطعا ساعات خوشی در این موزه خواهید داشت. در اینجا می‌توانید از ۲۰۰ تابلوی نقاشی و ۵۰۰ طراحی ون‌گوک و تعداد زیادی از نامه‌های او دیدن کنید.

ماریتشوئیس

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

ماریتشوئیس (Mauritshuis) واقع در لاهه یکی از جاهای دیدنی هلند و یکی از برترین گالری‌های هنری هلند است و مجموعه‌‌ای غنی از نقاشی‌های هلندی را شامل می‌شود. خود ساختمان این گالری نیز یک اثر هنری است که قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد و بین دریاچه‌ی هوفوِیوِر و ساختمان‌های پارلمان قرار دارد. این گالری دربردارنده‌ی حدود ۸۰۰ اثر هنری است و ازلحاظ تعداد آثار هنری موزه‌ی نسبتا کوچکی محسوب می‌شود، اما می‌توانید در همین تعداد کم شاهد برخی از معروف‌ترین آثار هنری جهان باشید. ازجمله‌ی آثار شاخص این گالری می‌توان به تابلوی مشهور دختری با گوشواره‌ی مرواوید اثر یوهانس فِرمیر اشاره کرد.

والکنبرگ

اگر به تاریخ علاقه‌مندید، پس حتما در سفر به هلند سری به والکِنبِرگ (Valkenburg) واقع در دره‌ی زیبای خِئول بزنید. در این شهر تاریخی می‌توانید قلعه‌ای قرن دوازدهمی را ببینید که تنها قلعه‌ای در هلند است که بالای تپه قرار دارد. این قلعه‌‌ی باستانی بر فراز منطقه‌ای صخره‌ای موسوم به دوئینگِلراتس ساخته شده است. می‌توانید در همان حوالی از کلیسای سِنت نیکولاس‌کِرک نیز دیدن کنید و نمونه‌ای از باسیلیکاهای قرن چهاردهم را ببینید. در والکِنبِرگ علاوه‌بر بر ویرانه‌های باستانی همچنین می‌توانید از اِسپاها و غارهای معروف دیدن کنید. بازار کریسمسی والکِنبِرگ هم که در فاصله‌ی نوامبر تا دسامبر در محل غارهای مخملی برپا می‌شود بسیار دیدنی است.

باغ وحش سلطنتی آرتیس

باغ‌وحش سلطنتی آرتیس (Artis Royal Zoo) قدیمی‌ترین باغ‌وحش هلند است که در سال ۱۸۳۸ افتتاح شد. این باغ‌وحش قدیمی بیش از ۳۵ هکتار وسعت دارد و ۹۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف در آن زندگی می‌کنند. قسمت آکواریومی این باغ‌وحش در سال ۱۸۸۲ ساخته شد و در آن از آبزیانی همچون کوسه، مارماهی و ماهی‌های استوایی رنگی نگه‌داری می‌شود. ازجمله ویژگی‌های جذاب این باغ‌وحش می‌توان به دست‌فروشانی اشاره کرد که پنکیک‌های هلندی می‌فروشند.

ادام

با شنیدن اسم اِدام حتما یاد پنیر اِدام می‌افتید که در دنیا به شکل گِرد و پوست قرمزش معروف است. اما اِدام فقط اسم پنیر نیست، بلکه این پنیر لذیذ در شهری به‌همین اسم درست می‌شود که خودْ شهری دیدنی است. شهر اِدام روی آب قرار دارد و قدمت آن به قرن دوازدهم می‌رسد. در اِدام جاذبه‌های گردشگری مختلفی مرتبط با پنیر وجود دارند که ازجمله‌ی آنها می‌توان به بازار بزرگ پنیر و سالن وزن‌کشی پنیرها اشاره کرد. البته اگر در اینجا دیدید که پنیر اِدام شکل متفاوتی دارد و به‌جای پوست قرمز با پوست زرد به‌فروش می‌رسد تعجب نکنید.

تک فارس www.takfars.ir

سدهای زیلَند

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

زیلَند (Zeeland) غربی‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین منطقه‌ی هلند است که روی آب قرار دارد و شامل چندین جزیره و خلیج کوچک است. بیشتر این منطقه پایین‌تر از سطح دریاست و به‌همین‌خاطر در اینجا برای مقابله با خطر سیل سدسازی کرده‌اند. مهم‌ترین پروژه‌ی سدسازی این منطقه دِلتا وُرکس نام دارد که تمامی آب‌های ورودی از ناحیه‌ی دریای شمال را کنترل می‌کند. اگر هنوز به‌اهمیت دِلتا وُرکس پی نبرده‌اید، شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این مجموعه‌ی مهندسی یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیای مدرن است.

ریدرزال

در زبان هلندی به تالار شوالیه‌ها ریدِرزال (Ridderzaal) می‌گویند. این بنای دیدنی که یکی از جاهای دیدنی هلند است در لاهه قرار دارد و بخشی از یک مجموعه‌ی قرون‌وسطایی است. قدمت این تالار به قرن سیزدهم می‌رسد و به حیاط بزرگ سنگ‌فرشی راه دارد که ازجمله مراکز سیاسی امروز هلند است و رویدادهایی همچون مراسم گشایش پارلمان هرساله در اینجا برگزار می‌شوند. می‌توانید همراه با تورهای گردشگری از تالار شوالیه‌ها دیدن کنید و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخ هلند را از نزدیک ببینید.

فولندام

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

شهر فولِندام (Volendam) واقع در شمال هلند دهکده‌ی ماهیگیری کوچکی با انبوهی از جاذبه‌های اصیل هلندی است. اگر به فولِندام بیایید، بعید است کلبه‌های چوبی و چشم‌اندازهای طبیعیِ اینجا هرگز از خاطرتان بروند. فولِندام به‌قدری زیباست که موضوع نقاشی آثار هنرمندان بزرگی همچون رِنوآر و پیکاسو بوده است. در فولِندام یک اسکله‌ی خوش‌منظره نیز وجود دارد که پشتش خانه‌های ماهیگیران صف بسته‌اند.

موزه‌ی خانه‌ی قایقی

موزه‌ی خانه‌ی قایقی (Houseboat Museum) عجیب‌وغریب‌ترین موزه‌ی آمستردام است که روی آب و در یکی از زیباترین کانال‌های شهر قرار دارد. این قایق را به‌اسم هِندریکا ماریا می‌شناسند و می‌توانید با اقامت در آن با نحوه‌ی زندگی در خانه‌های شناور آشنا شوید. همچنین می‌توانید ببینید که زندگی روی چنین قایق‌هایی از گذشته تابه‌امروز چه تغییراتی کرده است و کانال‌ها در گذشته چه شکلی بودند.

تکفارس

بندر قدیمی

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

بندر قدیمی (Oude Haven) واقع در روتِردام قدیمی‌ترین بندر هلند و یکی از جاهای دیدنی هلند است که در سال ۱۳۵۰ آغاز به‌کار کرد. در اینجا علاوه‌بر دسترسی به غذاخوری‌ها و کافه‌های بی‌نظیر می‌توانید مجموعه‌ای از کشتی‌های قدیمی را ببینید که تاریخ دریانوردی روتِردام را روایت می‌کنند. همچنین در این بندر سازه‌ی نمادین خانه‌ی سفید نیز پیداست که می‌گویند نخستین آسمان‌خراش اروپا بوده است.

دلفت

شهر خوش‌منظره‌ی دِلفت (Delft) بین لاهه و روتِردام قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. ازجمله دیدنی‌ترین نقاط این شهر می‌توان به تالار شهر و کلیسای نو اشاره کرد. اگر از کلیسای نو بازدید کردید، می‌توانید از برج بلند کلیسا بالا بروید و نمای ۳۶۰ درجه‌ی روتِردام و لاهه را از بالا ببینید. ضمنا شاهزاده ویلیام اورِنج نیز در همین کلیسا دفن است. ازجمله‌ی سایر جاذبه‌های تاریخی دِلفت می‌توان به موزه‌ی تکنولوژی و بازار سنتی شهر اشاره کرد. گفتنی است که این بازار به‌صورت هفتگی در روزهای پنج‌شنبه برقرار می‌شود.

قلعه‌ دِ هار

image عکس تمام مناطق دیدنی هلند با توضیحات کامل

قلعه‌ی دِ هار (Kasteel De Haar) بزرگ‌ترین سازه‌ی دفاعی هلند است که نزدیک شهر اوترِخت قرار دارد. بنای این قلعه‌ی دیدنی در میان پارکی به‌مساحت ۲۵۰ هکتار ساخته شده است و قدمت بنای اولیه‌ی آن به قرن چهاردهم می‌رسد. اما بنای بازسازی‌شده‌ای که اکنون در اینجا به‌چشم می‌خورد مربوط به سال ۱۸۹۲ است. در این قلعه‌ی تاریخی می‌توانید از مجموعه‌ای غنی از آثار نقاشی، منسوجات، مبلمان و عتیقه‌جات دیدن کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر