تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی روغن های گیاهی و طبیعی برای داشتن موهای پرپشت

image معرفی روغن های گیاهی و طبیعی برای داشتن موهای پرپشت

روغن‌های اساسی وجود دارند که باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شوند و این امر به نوبه خود چرخه رشد مو را بهبود می‌بخشد.

رزماری

روغن رزماری نه تنها برای رشد مو خوب است، بلکه تسکین دهنده خارش پوست نیز می‌باشد. باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود که این امر باعث تغذیه مو شده و همزمان با شوره سر نیز مبارزه می‌کند. با این حال، روغن رزماری معمولا برای زنان باردار و کسانی که از فشارخون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

مناسب برای: همه نوع مو

تکفارس آی آر

اسطوخودوس

جدای از این‌که یک عامل ضدباکتری است، روغن اسطوخودوس دارای چند خاصیت احیاکننده است که برای درمان مشکلات پوست و مشکلات پوست سر مانند شوره، خارش و ریزش موها ایده‌آل است. هنگامی که با روغن‌های اساسی دیگر ترکیب می‌شود، گفته می‌شود که باعث نتایج قابل توجهی در رشد مو می‌شود.

مناسب برای: موی چرب

جوجوبا

احتمالا روغن جوجوبا یکی از روغن‌های بسیار محبوب و شناخته شده‌ای برای درمان طبیعی ریزش مو است. دلیل محبوبیت آن این است که به آسانی می‌تواند با روغن‌های اساسی دیگر (مانند روغن نارگیل) ترکیب شود و می‌تواند دارای نتایج شگفت انگیز برای کسانی باشد که ریزش مو را به دلیل خشکی یا آسیب مو تجربه می‌کنند.

www.takfars.ir

روغن جوجوبا خودش یک روغن حامل خوبی است که سایر روغن‌های اساسی می‌توانند با آن ترکیب شوند. روغن جوجوبا اغلب در ترکیب با روغن رزماری در محصولات مختلف درمان مو استفاده می‌شود. ترکیب حاصل از این دو روغن می‌تواند یک کاندیشنر بسیار موثر برای مو باشد.

مناسب برای: موهای خشک و آسیب‌دیده

ریحان

این یک روغن اساسی دیگر برای درمان و رشد مو است. هنگامی که در ترکیب با شنبلیله استفاده می‌شود باعث بهبود گردش خون در بافت مو می‌شود که رشد مو را بهبود می‌بخشد. خواص آنتی‌اکسیدان این گیاه برای پوست سر و فولیکول‌های مو مفید است. به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و باعث درخشش موهای خشک می‌شود.

مناسب برای: پوست سر چرب

روغن درخت چای

این روغن دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد ویروسی است، روغن درخت چای به صورت گسترده برای درمان تعدادی از مشکلات مانند آنفولانزا، زگیل، بریدگی‌ها و کبودی و همچنین برای درمان مشکلات پوست و پوست سر استفاده می‌شود. در درمان شوره بسیار موثر است و هنگامی که با روغن جوجوبا یا هر روغن حامل دیگر استفاده شود یک محلول بسیار موثر برای درمان ریزش مو محسوب می‌شود.

مناسب برای: موهای خشک

علاوه بر روغن‌های ذکر شده در بالا، تعداد دیگری از روغن‌های اساسی و گیاهی دیگر وجود دارند که برای رشد مو مفید هستند:

چوب سدر ~ نعناع بیابانی

تک فارس

بابونه ~ گل مریم

لیمو ~ آویشن

باباآدم ~ گریپ فروت

برگ بو ~ هویچ

زیتون ~ آرنیکا

چند نکته آسان برای استفاده از روغن‌های اساسی

برای شروع، به ۱۰ میلی‌لیتر روغن حامل (روغن‌های اساسی محبوب مانند روغن حامل عمل می‌کنند) برای رقیق کردن هر روغن اساسی که می‌خواهید استفاده کنید نیاز دارید.

۴ تا ۵ قطره روغن اساسی انتخاب شده را با روغن حامل به خوبی مخلوط کنید.

مقداری از ترکیب را بر کف دستتان قرار دهید و سپس در تمام قسمت‌های پوست سر به آرامی ماساژ دهید.

حال با حرکت دایره‌ای و ماساژ ملایم بر روی پوست سر کار کنید.

T A K F A R S

از حرکت شدید دست‌ها خودداری کنید چون می‌تواند باعث ضعیف شدن و حتی آسیب به ریشه موها شود.

مخلوط را بر روی پوست سر تا جایی که امکان دارد نگه دارید. شب هنگام برای این کار مناسب‌ترین زمان است.

برای کسب نتایج بهتر، از شامپوی بدون بو برای شستن موها استفاده کنید.

هرچند همه این روغن‌ها دارای فواید دارویی فراوانی هستند، اما برخی از آن‌ها ممکن است دارای عوارض جانبی باشند. بنابراین، توصیه می‌شود که قبل از شروع به استفاده از آن‌ها با یک پزشک متخصص مو مشورت کنید.

مطالب موجود در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی‌توانند جایگزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص باشند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر